PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Drogi



Sir_Threeser
30.08.2012, 22:45
Składam w wasze ręce małą sugestię dotyczącą dróg.


Być może wielu uzna to za banał. Lecz jako fan całej serii The Settlers musiałem na to zwrócić uwagę.
Otóż w The Settlers Online drogi są całkowicie bezużyteczne!
"Osadnicy" mimo wytyczonej im ścieżki i tak chodzą gdzie chcą. A sama droga ma obecnie, chyba tylko, sprawiać radość estetyczną.

A mogłyby mieć zastosowanie jak w poprzednich częściach serii!
Jak np. Skrócenie czasu (chociażby o kilka sekund) podróży "osadnika" z miejsca pracy do magazynu.
Oczywiście w zamian za taką wygodę można by wprowadzić opłatę za budowę drogi narzędziami w małej ilości. (wydają się one chyba najodpowiedniejszą zapłatą.)

No i oczywiście, jak wspominałem wcześniej, droga powinna być uczęszczana po jej wytyczeniu.
Aspekt graficzny na pewno zadowoli nie jednego gracza. I z radością będziemy mogli obserwować jak osadnicy przemierzają nasze włości po wytyczonych przez nas szklakach. :D

Dzięki i pozostawiam sprawę do dyskusji.
(Mając nadzieję, że moja skromna opinia nie pozostanie niezauważona).
Pozdrawiam.

Daimos_
30.08.2012, 23:17
całkowicie bezużyteczne - z tym się nie zgodzę, są świetnym "ołówkiem" do rysowania miejsc, gdzie później można ustawić odpowiednio budynki :)

emuq
31.08.2012, 09:52
Jak np. Skrócenie czasu (chociażby o kilka sekund) podróży "osadnika" z miejsca pracy do magazynu.
Oczywiście w zamian za taką wygodę można by wprowadzić opłatę za budowę drogi narzędziami w małej ilości. (wydają się one chyba najodpowiedniejszą zapłatą.)

No i oczywiście, jak wspominałem wcześniej, droga powinna być uczęszczana po jej wytyczeniu.

Widziałem już kiedyś takie coś , chyba w "Knights and Merchants: The Shattered Kingdom" żeby szli do budynku trzeba wybudować drogę natomiast odwrotnie nie będą szli co wiąże się z nie rozpoczęciem pracy. Więc jak by miało być tak tutaj, to tym bardziej na nie. bo skoro chcesz żeby chodzili po ścieżce, to jak nie zbudujesz to i tak będą chodzić gdzie chcą.

Wiec jestem na NIE i ponieważ myślę że taka o to wzmianka, po wytyczeniu przez nas drogi może nie zawsze skrócić, bo będziemy tworzyć drogi tak żeby się podobało, co może jeszcze wydłużyć i premia skrócenia nic nie da (będzie skracało naszą dłuższa drogę) a zbudowanie innej prostej do budynku jak najkrótszej a krętej ścieżki tak jak się ciągnie przez mapę i samo nam wytycza nie będzie nam pasować dlatego czasem lepiej nie budować, natomiast 2 aspekt to taki że gryzie się to z przestawianiem budynków trochę bo teraz żeby przestawić budynek gdzieś indziej zaś trzeba robić drogę, w dodatku jak tam gdzie chcemy przestawić budynek a jest droga to pierw musimy ja zburzyć wiec ciągle na NIE, a w dodatku nie mamy budynku 1 na mapie tylko w 3 i trochę. Także za dużo narzędzi by szło na to jak byśmy mieli do każdego budynku wstawiać a i tak są wykorzystywane do podnoszenia kopalni np, 5000 na 5 poziom nie mówiąc o wcześniejszych.

Sam nie robię dróg bo jak mi się uwidzi przestawić budynek to przestawiam a nie martwię się drogami.

Husarz
31.08.2012, 10:55
Temat był poruszany wiele razy. Dla przypomnienia w The Settlers IV drogi tez nie miały znaczenia :)

BB mówiło, że drogi maja jedynie charakter estetyczny w TSO. Poza tym z 20 lev drogi są brukowane wiec opłata w narzędziach to głupota bo narzędzie bruku nie czynią.

pibrox
31.08.2012, 15:09
System dróg powinien działać na podobe settlers 2 lub późniejszych
1. korki powinny robić się na drogach z surowców jeśli jest za dużo surowców transportowanych na danej drodze, wtedy dobudowywało się kolejne drogi lub dostawiało nowe flagi zmniejszające długość trasy jaką mają do przebycia tragarze
2 jakość drogi powinien mieć wpływ na szybkość transportu surowców

Wolf43211
31.08.2012, 21:32
Oczywiście że narzedzia bruku nie czynią , przecież każdy dobrze wię że kostke brukową wytwarza sie z sera bo niby skąd w nim tyle dziur .

Hakardrag
31.08.2012, 22:52
Bagienna Wiedźma jest odpowiedzialna za wszelkie dziury w TSO ;)

Sir_Threeser
01.09.2012, 01:29
Temat był poruszany wiele razy. Dla przypomnienia w The Settlers IV drogi tez nie miały znaczenia :)

BB mówiło, że drogi maja jedynie charakter estetyczny w TSO. Poza tym z 20 lev drogi są brukowane wiec opłata w narzędziach to głupota bo narzędzie bruku nie czynią.

Właśnie wspomniałem o tym, że fakt, iż drogi mają charakter czysto estetyczny, odbiega od kwintesencji serii. W pierwszych częściach The Settlers drogi powstawały same w miarę częstego uczęszczania drogi. W późniejszych częściach było budowanie drogi. W tej części było by to dobrym udogodnieniem dla wszystkich (mowa o skróceniu czasu transportu między miejscem pracy a magazynem - czyli "podróż"). Poza tym czy nie wydaje ci się, że bardziej naturalne w fizyce gry byłoby swobodne chodzenie bez drogi. A potem, gdy drogę już wybudujemy, naturalne jest, że settlersi zaczęli z niej korzystać.