PDA

Zobacz pełną wersję : Gra PvP



Archax
26.08.2012, 20:11
nie wiem czy pomysł jak wyglądałoby PvP już był, ale przedstawie jak powinno wyglądać według mnie.

więc tak
PvP odbywało by się na nowej wyspie (albo raczej kontynęcie)
co by było na tej wyspie, jak ją znaleśc, jak tam dojść?

zaczna od pytania nr 2 i 3
żeby wgl móc brać udział w PvP trzeba by mieć 26 poziom, następnie musielibyśmy wysłać odkrywce na poszukiwanie wyspy wojennej, jak nasz odkrywca wróci z poszukiwań będziemy mogli wysłać tam naszych generałów (czas taki sam jak wysłanie na przygodę)

no ale co by się tam znalazło?

więc tak cała wyspa była by podzielona na sektory według kolorów:
-kolor biały (strefa kontrolowana przez nas opis niżej)
-kolor zielony (strefe kontrolowane przez członka naszej gildi)
-kolor niebieski (strefa kontrolowana przez członka sojuszu naszej gildi patrz niżej sojusze)
-kolor brązowy (strefa neutrala z obozami bandytów (takiej strefy niemożna przejąć)
-kolor czerwony (strefa kontrolowana przez członka innej gildi z której jesteśmy w stanie wojny, patrz wojny)
-kolor złoty (strefa bez PvP (niemożemy atakować graczy którzy są w tej strefie, jej również niemożna przejąć (jeśli nasza gildia, przyjaciel (patrz p[rzyjaciele) ani my nieposiadamy żadnej strefy nasz generał wylonduje na takiej strefie)
-kolor fioletowy (strefa naszego przyjaciele (patrz przyjaciele)
-kolor czarny (strefa każdego innego gracza)
-każdy inny kolor (dodatkowo możemy dla każdego gracza i gildi przypisać własny wybrany przez nas kolor)


sojusze i wojny
od teraz osoby do tego upoważnione w gildi mogą podpisywać sojusze i wypowiadać wojny innym gildią
sojusz- gildie pomagają sobie, nasi generałowie mogą przebywać na strefach sojuszników, wspólny chat)
wrogowie- gildie walczą ze sobą


przyjaciele
od teraz istniałyby nowe rodzaje przyjaźni
-partner handlowy- jest to osoba z którą możemy handlować i do której możemy wejść (by np. dać buffy)
-przyjaciel (przyjaciele różnią się tym od /\ że możemy pezbywać na ich strefach [u /\ mają oni ten sam kolor co każdy inny gracz (chyba że jest naszym spjusznikiem/wrogiel itd.)



kżysci wynikające ze stref

więc tak na każdej strefie postawione by były budynki, budynki te produkowały by dla nas surowce nie zużywając naszych surowców czyli jeśli stałby tam hutnik złota na poziomie 3 produkował by on dla nas sztaby złota nie używając naszej rudy złota ani wegla
budynków tych niemożna ulepszać ani buffować w przypadku kopalni są one nieskończone i jednocześnie cały czas zbuffowane czyli kopalnia złota na poziomie 5 produkuje rude złota w nieskończoność razy dwa. tutaj też ważna informacja że mogły by się tam znajdować budynki niemożliwe do zbudowania na naszej zwykłej wyspie (chodzi tu o kopalnie tytanu drwal,a egzotycznego (w przypadku każdego rodzaju drwali lesnik jest zbedny) kopalnia saletry itd.) oraz takie budynki jak: opactwo i kopalni diamentów (też nieskończona)


przejęcie i kontrola stref

stref białych i brązowych niemożna przejąć

strefy białe służą do atakowania na inne strefy z nich możemy atakowac innych graczy i przejąć ich strefy lub walczyć z bandytami w strefach b rązowych, będą w strefie bialej niemżemy być zaatakowani przez innego gracza (wyjątek, jeśli zaatakujemy gracza on (i jego gildia/sojusznicy/przyjaciele) mogą nas zaatakować przez 12h od naszego ataku)
strefa brązowa- strefa z bandytami (możemy tam atakować bandytów do woli i zdobywać expa/loota (oczywiście mneij niż na anszej wyspie) obozy bandytów odnawiają się (respia, pojawiają się nowe) po kilku godzinach (albo dniu)

jak pzrejąć strefę i ją bronić

to bardzo proste
w każdej strefie (możliwej do przejęcia) na jej środku znajduje się zamek
w zamku możemy pomieścić 200 jednostek (jednak możemy go rozbudować do max lvl 5/10 rozbudowa zwiększa max liczbę jednostek ale również zwiększa statystyki obronne i atakujące naszych jednostek (zamek tak samo jak obozy przywudców nie posiada pola zasięgu (tego czerwonego czegoś jak klikniemy na inne obozy) ) żeby przejąc strefe należy pokonać armie w zamku proste

a więc teraz jak bronić naszej strefy przed łaknymi surowców wrogami?
też proste

wystarczy poustawiać naszych generałów i generałów naszych przyjaciół lub gildi, w momęcie gdy wróg wyśle swojego generała na nasz zamek i "nadepnie" na pole chronione przez naszego generała (lub kolegi/członka gildi) będzieo on musiał najpierw z nim wygrać


łączone walki

w momęcie gdy np. stoi 4 generałów obok siebie (w formie piramidki jeden z przodu 3 z tyłu) najpierw zostanie zaatakowany obóz z przodu
teraz też tak się stanie ale oco mi chodzi, otóż jeśli jakiś generał zauważy że w jego strefie ochronnej ktoś zaatakował obóz jego przyjaciele pujdzie mu z pomocą (http://iv.pl/images/03245239209055925495.jpg)

generał "w" to członek naszej gildi (czerwona ramka to jego zasięg)
generał "p" to my
generał "c" to ktoś kto chce przejąć naszą strefe (czerwona strzałka to jego ruch)
czarna linia to granica stref
w momęcie gdy generał "p" zostanie zaatakowany generał "w" automatycznie wyśle mu pomoc (chyba że w opcjach miał zaznaczoą opcje niepomaga członką gildi (to by była nowa opcja)oczywiście generał dołaczy w której rundzie bo musi dojsć (od teraz mniedzy rundami było by 5-15 sekund przerwy)czyli zaużmy że generał "w" "p" i "c" miali armie 200S zanim generał "w" przybył z pomocą obie armie zostały pozbawione 20S więc zostało im 180S teraz do armi generała "p" dolancza 200S i w tym momecie w nastepnej rundzie mamy walke 380S vs 180S chyba wszystko jasne?

lączone ataki oczywiście tak samo można zrobić z atakiem jeśli wyśley 2 generałow połączom oni siły by razem walczyć (chyba że 2 generał nienalezy do nas a do kolegi/członka gildi któy ma zanznaczoną opcje (w przypadku ataku poczekajć az (tu kilka wariantó kolega/czlonek gildi/sojusznik [oczywiscie można zaznaczyć kilka opcji] skonczy walczyc)

automatyczne przekazanie surowców mająz jakąs strefe możemy zdecydować czy chcemy jakiemuś koledze/członkowi gildi/sojusznikowi przekazywać jakąś częsć 9lub ałość) z zyskiwanych przez nas przedmiotów wtedy zamkiast donas trafiają one do niego
poco to robić? a więc załużmy że mamy 2x kop tytanu a kolega z gildi ma 6x kop zelaza my jednak niemamy pieca tytanu ale mamy miecznika i piec zelazny czego niemam nasz kolega ale zato ma piec tytanu, chyba nie musze dalej tłumaczyć?

no tak więc koniec mojego pomysłu, zachęcam do komentowania, a i sorki za bledy ortograficzne i, interpunkcyje?,

Avila
26.08.2012, 20:27
Chce ci się wymyślać takie rzeczy, na które nikt, ale to absolutnie nikt spośród twórców nie będzie zwracał uwagi?

Archax
26.08.2012, 20:31
skąd wiesz, że nikt nie będzie zwracał uwagi? Po to mamy tu dział pomysły by je przedstawiać? Po to mamy mózg, żeby go użyć, więc tak chciało mi się i liczę, że ktoś to przeczyta i choć część z tego trafi do gry

Avila
26.08.2012, 21:03
heh, powodzenia zatem :)

Lightowy
27.08.2012, 15:05
Przestańcie z tym wszystkim gdzie jak ktoś sie weteranami porozbija to tylko popatrzeć będe mógł (bo niczym go nie strące nie wydając tych 100zł.na weterana) jak i wielu innych czyli kopanie leżącego a ten któremu nie brakuje będzie miał jeszcze więcej.

Archax
27.08.2012, 18:57
Przestańcie z tym wszystkim gdzie jak ktoś sie weteranami porozbija to tylko popatrzeć będe mógł (bo niczym go nie strące nie wydając tych 100zł.na weterana) jak i wielu innych czyli kopanie leżącego a ten któremu nie brakuje będzie miał jeszcze więcej.

po 1. max można mieć 2 weteranów 1 za diamenty ( i jego cena to 120-60 złotych zależnie który pakiet wybierzemy) i 2 z eventu (któego mogłeś zdobyć bo posiadałeś już konto)
2. w moim pomyśle duży nacisk kładzie się na gildie które teraz nie mają praktycznie żadnego sensu, więc jeśli byłby jeden "silny" gracz bo płaci za grę (co nieZnaczy że musi być silny) i jednak gildia która miała by 30 słabych członków kto by wygrał? według ciebie silny gracz pewnie bo płaci kikaset złotych za grę ALE SIĘ MYLISZ
więc tak 30 członkó bedzie miało wojsko o łącznej liczbie około 13000 żołnieży (zakładam że każdy ma 1 weterana i 1 generała wystawionego na wyspe PvP) (mając taki limit można zrobić idealne połączenie rekrutów, łuczników, konnych i żołnieży) a ten "silny gracz" może mieć siłe max 2500 (2 weteranów i 10 generałów) i powiedz mi jak 2500 wojsk ma wygrać z 13000????

Avila
27.08.2012, 19:30
Silny gracz też ma gildię za sobą. Jeśli dobrze wybrał, to jest to gildia złożona w 70% z silnych graczy, przeciwko gildii graczy słabych. Zgadnij, kto wygra.

Herr_Uther
27.08.2012, 20:50
Wystarczy krótka analiza składów osobowych najsilniejszych gildii żeby zobaczyć, że "wymiatacze" i "leszcze" jakoś dziwnie się przyciągają i tak w jednej gildii niemal wszyscy ludzie to osoby, które mają poziom 45+, grają z premką albo kupują rzeczy na allegro, zalogowani niemal po 10-15 godzin na dzień a znowu w drugiej gildii są prawie same przypadkowe osoby które nawet się nie znają i ze sobą nie rozmawiają a większość oscyluje koło 32-38 poziomu i na tym poziomie stoi, bo grają rzadko. Po wejściu (hipotetycznym - bo coś takiego nigdy się nie wydarzy) trybu PvP nawet w gildiach w których poziom leszczy i wymiataczy jest wyrównany zaczęłyby się czystki i wyrzucanie leszczy, którzy w gildii są tylko dla ochrony, a jeżeli przywódca gildii takich czystek by nie zrobił - masowy exodus topkowych graczy do topkowych gildii. Po 2-3 miesiącach utrwalenie się składów, wyodrębnienie 2-3 mocnych gildii wokół których byłby wianuszek "paktowiczów" - gildii mniejszych, ale objętych korzystnymi sojuszami i ochroną oraz oczywiście "dawców" - graczy grających mało i będących w mało znaczących gildiach. I potem 5-6 miesięcy ekscytacji bo "łał, rozwaliliśmy w ośmiu gildię liczącą ponad 20 ludzi!" a potem znudzenie, bo ileż można grać w takim samym układzie dyplomatycznym, który zapewnia "nietykalność" od topkowiczów a jednocześnie radosne farmienie na leszczyznach... Czyli powtórzono by scenariusz z niemal każdej strategicznej gry MMO :-)

Archax
29.08.2012, 09:39
aha czyli jak według was ma wyglondać system PvP to chyba oczywiste, że silni wygrywając. Co to byłby za system gdyby w walce 45lvl+ przegrał by z 20 nieuważasz że to bezsensu? bo chciałbym Cię poinformować, że system PvP ma wejść jeszcze w tym orku a najpuźniej w nastęonym. To jest chyba oczywiste Ci co poświęcaja na gre więcej czasu są lepsi i silniejsi inaczej to niemiało by sensu gdyby gracz który gra powiedzmy raz dzieńie po 30 minut był tej samej siły co taki który gra 15h. bo jeśli twoim zdaniem powinni być oni sobioe równi i tak będzie wyglondał system PvP (gracz poświecejący 30 minut dzieńie bedzie miał siłe jak ten co gra15h) to znaczy że w tą gre grać niewarto

Herr_Uther
29.08.2012, 10:19
Poświęć trochę czasu na naukę języka ojczystego bo trudno się czyta te Twoje "buendy".

Nie planuj tak na "hola" tego PvP bo póki co go nie ma, a argument "będzie w tym roku, najpóźniej w przyszłym" powiedz Niemcom, Amerykanom i Anglikom, oni czekają już ponad 2 lata na PvP, mówiono im że będzie po wyjściu z bety (1,5 roku temu) przed Wielkanocą, świętami BN, przed kolejną Wielkanocą a teraz znowu mówi się "nieokreślonej przyszłości". A co do "wyrównywania szans" - problemem każdej niemal gry MMO jest to, że bardziej doświadczeni gracze leją słabszych i to jest chyba istota wszelkiego rodzaju rywalizacji, w końcu kto chciałby walczyć z równorzędnym bądź silniejszym przeciwnikiem, przecież ciągłe przegrywanie nie daje wcale satysfakcji!

Archax
29.08.2012, 11:39
PLANY: KONIEC ROKU 2012 / POCZĄTEK ROKU 2013
Tygodniowe zadania dla gildii

Nowe okno poczty

Filtry w menu gwiazdy – pozwolą one uporządkować zawartość gwiazdy oraz ukryć te przedmioty, które Cię nie interesują.

PvP


liczę że wywiążą się z swoich planów
i sam właśnie to przyznałeś silniejsi leją słabszych takie prwa dżungli przeżyje najsilniejszy

krotos666
29.08.2012, 11:49
Słaby też przeżyje, bo przecież te pvp tp nie będzie przymusowe, chyba.
Kto będzie chciał to się będzie lał :p

Avila
29.08.2012, 12:43
Tygodniowe zadania dla gildii

Nowe okno poczty

Filtry w menu gwiazdy – pozwolą one uporządkować zawartość gwiazdy oraz ukryć te przedmioty, które Cię nie interesują.

PvP


liczę że wywiążą się z swoich planów
LOL
Przepraszam, że zapytam: od dawna grasz? Bo gdy ja zaczynałam, to PVP miało wejść podczas wakacji, najpóźniej we wrześniu.

Archax
29.08.2012, 14:32
tak zaczołem grać pzred tobą

Spoxter
09.09.2012, 13:23
Nie wiem czy do kogoś decydującego to dotrze - pewnie nie ;p
Ale rzuce swój pomysł jakby to mogło by wyglądać.

Mapa globalna, dostepna dla wszystkich, tzw. Kontynent, podzielony na regiony jak nasze wyspy, moznaby sie na niego dostac dzięki łodziom (nowy budynek z desek egzotycznych)
Oczywiście każda łódź miałaby ograniczona liczbe miejsc a budowa jednej bylaby bardzo droga, dzieki czemu desant na ów kontynent odbywałby się dość ograniczoną liczbą wojsk.
Gdy już ktos dopłynałby do ów kontynentu (co zajmowaloby tez powiedzmy wiele dni a przynajmniej wiele godzin) ujrzałby przybrzeżne tereny które na poczatek zajete by byly przez bardzo trudnych do pokonania barbarzyncow a nastepnie przez graczy.
Na landach PvP bylaby mozliwosc budowy wież/zamków gdzie stacjonowałoby wojsko.

Ataki:
Kontynent oraz regiony w zamyśle byłyby bardzo ogromnymi terenami, stad przeniesienie sie z jednego konca regionu na drugi trwalby jeden dzień natomiast atak na region zajety przez przeciwnika - dwa dni
Chodzi o to by obrońca mial czas na reakcje - dosłanie wojsk lub też ucieczke jesli uzna ze przeciwnik jest za silny
Moznaby dodać specjalne jednostki - szpiegow, ktorych moznaby wysylac by sprawdzic jak liczebny jest wróg.
Atak oczywiscie bylby widoczny od poczatku rozpaczecia dla obrońcy ale nie wojska atakujacego.

Po wygranej i przejeciu danego regionu mozna ustalić że ziemie sa podbite i naleza do zwyciezcy przez kolejne 7 dni

Zysk z PvP:
Oczywiscie kazdy z regionów posiadalby swoje naturalne złoża ktore bylby duzo bardziej wydajne od tych na naszych wysepkach.

Ataki gildii:
Moznaby tez przeprowadzać desant z osobami z gildii (tylko i wylacznie co uatrakcyjniłoby granie w gildii), np. 3 osobami lub 5 max robiąc desant na jeden region przeciwnika i adekwatnie do tego obronca gdy zobaczylby atak moglby wezwac pomoc z gildii i takze do max 5 osob.

Oczywiscie garnizony moznaby rozstawiac po regionie tak zeby gracze kombinowali jak sie przez nie przedrzec jak najszybciej do zamku ktory bylby na kazdym regionie i przejecie go oznaczaloby wygranie danego regionu.


To tak na wstepie pare pomyslow, wszystko do modyfikacji jeszcze ;)