PDA

Zobacz pełną wersję : Gra mechanika walki



bart0sz86
21.08.2012, 19:30
witam

jestem co prawda dopiero na 18lvlu ale z tego co zauważyłem to mechanika odbywania sie walk jest, delikatnie mowiac, beznadziejna.

3 rzeczy:

-ilość wojska a poniesione straty: kompletna parodia: nie ma znaczenia czy sie ma 40 czy 140 jednostek- straty bedą sie rożniły o 2-3 jednostki.
jaki ma sens rozbudowa ilościowa armii? w świetle obecnego systemu żaden- gra odbywa sie na zasadzie- zrob szybko "troche" jednostek, stracisz ich tyle samo co gdybys zaatakował 2 dni pozniej.

-kompozycja armii: przykład: mam 140 rekrutów i 40 ochotników. atakuje łatwych bandytów (ilość bez znaczenia). graficzne przedstawienie walki wyglada tak ze: moi rekruci atakuja pierwsza linie bandytów, potem atakują 2 linie (jednostki ranged). A ochotnicy co niby wtedy robia??!!
przekłada sie to na prosty fakt: jaki ma sens robienie jednostek technologicznie lepszych (ochotnik) skoro jesli moi rekruci i tak służa jako mieso armatnie i jako jedyne ponoszą straty ? na symulatorze sprawdzilem roznice: 140 rekrutów i 40 ochotników ponosi niemal identyczne straty co samych 140 rekrutów. a gdzie koszta technologii(żelazo, miecze itd)?

-jednostki walczace wrecz+jednostki wykorzystujace zasieg: tu juz kompletnie nie rozumiem...pierwotnie mialem armie złozona tylko z jednostek walczacych wrecz ale jak tylko moglem to zaczałem robic łuczników (nie tanich) liczac na to ze "artyleria jest królową armii" (W.Suworow). Niestety, juz po 1 bitwie okazało sie ze tych 20 łuczników nie robi kompletnie ŻADNEGO znaczenia. Fakt, na graficznym przedstawieniu walki moi łucznicy nie atakują. Pytanie- skoro nie biorą udziału w ataku, to po co są tego typu jednostki?

bierzecie kase (i to nie mała) za ta gre, ruszcie troche głowami, wprowadzcie minimum logiki i dokładnie opiszcie jak odbywa sie walka. bo poki co to jakis meksyk jest.

sparkz
21.08.2012, 19:43
Raporty z walki nie odzwierciedlaja tego jak wyglada walka. W raportach jest ona podzielona na kolejki (normalnie - nie), po to, zebys mogl zaobserwowac ile ktory oddzial zadal obrazen i w ktory cel atakowal.

Co do tego jak faktycznie wyglada walka - na tym forum bylo to opisywane przynajmniej z 10-15 razy.

bart0sz86
21.08.2012, 19:51
Raporty z walki nie odzwierciedlaja tego jak wyglada walka. W raportach jest ona podzielona na kolejki (normalnie - nie), po to, zebys mogl zaobserwowac ile ktory oddzial zadal obrazen i w ktory cel atakowal.

innymi słowy potwierdziłes to co napisałem: graficzne przedstawienie jest zwykłym uproszczeniem, ktore wprowadza tylko w błąd.


Co do tego jak faktycznie wyglada walka - na tym forum bylo to opisywane przynajmniej z 10-15 razy.
czytalem kilka, moj mozesz uznac za 11 lub 16. przed kazda walka kilka-kilkanascie razy sprawdzam na symulatorze rozne warianty. gra jest skonstruowana w ten sposob: o ile masz ludzi z maczugami to ci z karabinami stoją z boku i patrza jak tamci giną.

sparkz
21.08.2012, 20:06
innymi słowy potwierdziłes to co napisałem: graficzne przedstawienie jest zwykłym uproszczeniem, ktore wprowadza tylko w błąd.

Nie ma graficznego przedstawienia walki, jest raport z walki. Jest on warty mniej wiecej tyle, ile 5 powtorek z roznych ujec gola podczas meczu pilkarskiego (i jakos nikt nie lyka tego, ze oto w ciagu 20 sek wpadlo 5 bramek).


gra jest skonstruowana w ten sposob: o ile masz ludzi z maczugami to ci z karabinami stoją z boku i patrza jak tamci giną.

Jak widac slabo czytales.

EX_Natalcia
22.08.2012, 00:11
Brak ankiety - zamykam.
Proszę zapoznać się z Regulaminem działu "Pomysły i sugestie" (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/22662-Regulamin-dzia%C5%82u-quot-Pomys%C5%82y-i-sugestie-quot) a następnie założyć nowy temat.

Poradnik "Jak dodać ankietę?" (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/22953-Poradnik-Jak-doda%C4%87-ankiet%C4%99).