PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Paczki produkcyjne, łączenie przygód



Juby018
11.08.2012, 16:47
Witam, mam do zaoferowania 2 propozycję, pierwsza propozycja to zwiększenie paczek produkcyjnych a druga to łączenie przygód w gwiazdce.

W tej propozycji chciałbym pokazać ile może być łatwiej produkować paczki 250-2500 niż 25, oraz mam nadzieje że to by zmniejszyło lagi na serwerze.

W koszarach i magazynie prowiantu mamy możliwość produkcji koszy,woni. zanęty, wojska w paczkach po 25, i tu zaczyna się problem.

W początkowej fazie gry taki system nie przysparza problemów z takiego względu że mało kiedy wykorzystywaliśmy takie paczki a jak już robiliśmy je to w małych ilościach, teraz jest problem, ponieważ wysłanie 60-100 paczek do produkcji jest problematyczne, nudne i zabiera sporo czasu. Przy zastosowaniu paczek produkcyjnych który mają max limit 250-2500 było by nam łatwiej i moim skromnym zdaniem mniej lagów byśmy mieli z przyczyn oczywistych ( 1 osoba z magazynem prowiantu przy 30-40 prowadzonych produkcjach to mały problem, ale biorąc pod uwage 50-250 graczy to się zaczyna sajgon na host serwie co prowadzi do większych lagów niż powinny być)

Druga propozycja to łączenie przygód w gwiazdce, nie stwarzało by to wielkich katalogów gwiazdkowych a mieli byśmy wszystko pod rękom, w tej chwili posiadam przygody:
12 M. Kapłani
14 Na Końskim
14 Bogaci
18 W. Piratów
17 Wiedzimy
9 Zdrajcy
40 Banici
30 Dzieci Sawanny
9 Zakazane
14 Wiktor
0 Wikingowie
0 Czani Ryckowie
2 Mroczne Bractwo
Co łącznie daje 177 przygód, i nie muszę tłumaczyć jaki sajgon w zakładce dodatki mam, oraz bym mógł zrezygnować z excela łącząc wszystkie przygody.

kobylka696
12.08.2012, 23:54
Druga jest bardzo dobra i wgl sie dziwie czemu tak nie jest i nie koniecznie tylko przygody ale i kosze np teraz jak robimy 2 razy po 5 koszy mamy w gwieździe 2 razy po 5 zamiast od razu 10 w jednym "znaczku" i wszystkie inne rzeczy tak powinny był łaczone

EmhyrVarEmreis
13.08.2012, 01:15
tia już widzę jak wrzucasz do robienia 2500 koszy i nagle przypomina Ci się ze chciałeś zrobić trochę osadników...

Juby018
13.08.2012, 12:15
Druga jest bardzo dobra i wgl sie dziwie czemu tak nie jest i nie koniecznie tylko przygody ale i kosze np teraz jak robimy 2 razy po 5 koszy mamy w gwieździe 2 razy po 5 zamiast od razu 10 w jednym "znaczku" i wszystkie inne rzeczy tak powinny był łaczone
Kosze to pół biedy, zawsze w zakładce premie masz tam kosze i nikomu ani niczemu nie zawadzają, zwłaszcza że sam robisz te kosze i sam ustalasz po ile mają być robione. I nie mogę się zgodzić że wszystko tak powinno być robione, z przygód, zadań itp dostajemy doładowania które nie powinny być łączone ponieważ straci to sens np: mam 10 doładowań kopalni złota i nagle mi się łączą co daje 5k, a teraz weźmy pod uwagę że5 chciałem sprzedać, 3 dać kumplowi i 2 zachować dla siebie, po prostu wtedy by był niewypał.


tia już widzę jak wrzucasz do robienia 2500 koszy i nagle przypomina Ci się ze chciałeś zrobić trochę osadników...
Ale to wtedy będzie twoja wina skoro wrzuciłeś tyle koszy bez myślenia, i raczej wątpię że ktokolwiek wrzuci do robienia 2500 koszy (z doświadczenia wiem że 250 to dużo jak na magazyn prowiantu :P)

Van-de-Lord
13.08.2012, 16:25
Propozycja grupowania już jest w tym dziale Grupowanie przygód i premii w gwieździe (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/23307-Grupowanie-przyg%C3%B3d-i-premii-w-gwie%C5%BAdzie), wiec po co dublować temat? Ale lenistwo wygrywa i szukać sie nie chce

BenyLancoch
13.08.2012, 18:23
Bardzo podoba mi się propozycja z zwiększeniem maksymalnej ilości (czegoś tam) jaką możemy produkować w jednej "paczce". Tylko, że nie do wszystkich surowców jest to potrzebne (moim zdaniem). Moim zdaniem najlepiej byłoby zwiększyć tylko maksymalna ilość w:
- szkoleniu wojska tak powiedzmy do 100-150 (robienie rekrutów po przygodach jest strasznie irytujące przez opóźnienia i trwa to wieki),
- pokarm dla ryb i woń dziczyzny do 7500-10000 (obecnie jak robię np. pokarm dla ryb to w ilościach bardzo dużych, tj. ponad 100k, a zrobienie tego jest straszne)

Reszta może zostać, bo mi nie przeszkadza.

Juby018
14.08.2012, 12:28
Propozycja grupowania już jest w tym dziale Grupowanie przygód i premii w gwieździe (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/23307-Grupowanie-przyg%C3%B3d-i-premii-w-gwie%C5%BAdzie), wiec po co dublować temat? Ale lenistwo wygrywa i szukać sie nie chce
Może i jestem leniwy, ale jeżeli napisze następną taką wypowiedź to może support się zastanowi czy warto, i z przygodami się zgodzę, lecz ty tam napisałeś o półmiskach a mi bardziej chodzi o wojsko, woń i zanętę rybną :P


Bardzo podoba mi się propozycja z zwiększeniem maksymalnej ilości (czegoś tam) jaką możemy produkować w jednej "paczce". Tylko, że nie do wszystkich surowców jest to potrzebne (moim zdaniem). Moim zdaniem najlepiej byłoby zwiększyć tylko maksymalna ilość w:
- szkoleniu wojska tak powiedzmy do 100-150 (robienie rekrutów po przygodach jest strasznie irytujące przez opóźnienia i trwa to wieki),
- pokarm dla ryb i woń dziczyzny do 7500-10000 (obecnie jak robię np. pokarm dla ryb to w ilościach bardzo dużych, tj. ponad 100k, a zrobienie tego jest straszne)

Reszta może zostać, bo mi nie przeszkadza.
Moim zdaniem wszystko powinno mieć zwiększony limit i to dużo zwiększony, mam magazyn 77k miejsca i mam zamiar go powiększyć i to sporo (nawet do 250k), biorąc pod uwagę że mamy teraz 25x 250 chleba w zanęcie to 308 takich paczek bym musiał zrobić, mając produkcje 250x paczek to 30,8 a 2500x to 3,08 paczki, niby mała różnica ale sporo i moim zdaniem nie tylko w czasie ale też w obciążeniu serwera (zamiast 308 produkcyjnych prac wychodzi 30,8 albo 3,08 co przekłada się chyba na lagi serwerowe)
A i bym zapomniał, po wprowadzeniu większych paczek, support powinien wprowadzić ala suwaczek jak w generale tylko na innej zasadzie, zatrzyma się w momencie kiedy więcej surowców na produkcje nie mamy

Unkown
14.08.2012, 13:41
Wg mnie obecny system jest bardziej ekonomiczny pod względem czasowym. W moim przypadku wrzucenie 250 koszy do produkcji w magazynie prowiantu zablokowałoby go na 41h (prawie dwie doby, a gdzie czas na zrobienie doładowania osadników i innych rzeczy?). W przypadku koszar niejednokrotnie zmieniałem produkcję pod wpływem nieoczekiwanych wydarzeń (zginęło mi nie to wojsko co miało, i priorytety w kolejce się zmieniły), pakując natomiast 1000 R do produkcji w jednej paczce zafundowałbym sobie 16,5 h przestoju bo nie mógłbym tego anulować, a przyśpieszenie kosztowałoby 2000 kamyków (2/R). Wątpię również, że jeżeliby była taka możliwość to ktoś robiłby 250 paczek zanęty w jednej na wymianę (+6250 do złoża, are you serious?).
Ja nie widzę w tym problemu, większość produkcji wrzucam na noc i rano wstaję na gotowe, a czy mam kliknąć 10 czy 50 razy to dla mnie jest to bez różnicy (minuta w tą czy w tą :]), zwłaszcza, że więcej nerwów psuje handlowanie aniżeli produkcja koszy czy wojska :)
Zresztą ktoś tu na forum kiedyś mądrze napisał, że gry przeglądarkowe oparte są głównie na uporczywym klikaniu, więc jak komuś przeszkadza klikanie to po co się męczyć?:) Takie uroki darmowych gier przeglądarkowych.

Pomysł z przygodami jak najbardziej mi się podoba, bo sam mam ich kilkadziesiąt i odnalezienie tej, którą akurat miałem w planach zrobić trochę zajmuje, a tak mogłyby być pogrupowane wg typu, albo w jednej kratce z ilością (cyfrą) tak jak w przypadku premii.

PS: Problem nadmiaru klikania dotyka ludzi z nadmierną ilością pozwoleń na budowę (P2P), dla osób grających za friko zapełnienie magazynu o pojemności 40k przy 155 patentach jest w zasadzie niemożliwe przy normalnej, w miarę systematycznej grze (przygody, kosze, ulepszenia), bo surowce się zużywają na bieżąco. W momencie kiedy ktoś ma zabudowaną szczelnie wyspę bo chciał mieć 300+ patentów i ma grubą nadprodukcję to cóż ... teraz ma problem z klikaniem :P

Juby018
15.08.2012, 14:11
Unkown, niestety ale nie mogę się z tobą zgodzić co do paczek w magazynie prowiantu i wojska, dużo osób jak widzisz jest na tak a że tobie jakoś inaczej wychodzi to nie moja wina. Ja ci mogę podać teraźniejszy stan moich łowisk i złoża zwierzyny, ale weź pod uwagę że ja często robię paczki na 200-400k danego doładowania (po prostu małe inwestycje są nie opłacalne bo to dodatkowa zabawa, lepiej zrobić coś raz a porządnie.)

http://www.fotoload.pl/123aa63/a670b71383a9b67352d2d9287e4e63d812240_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=a670b71383a9b67352d2d9287e4e63d851)

Unkown
16.08.2012, 11:41
Unkown, niestety ale nie mogę się z tobą zgodzić co do paczek w magazynie prowiantu i wojska, dużo osób jak widzisz jest na tak a że tobie jakoś inaczej wychodzi to nie moja wina. Ja ci mogę podać teraźniejszy stan moich łowisk i złoża zwierzyny, ale weź pod uwagę że ja często robię paczki na 200-400k danego doładowania (po prostu małe inwestycje są nie opłacalne bo to dodatkowa zabawa, lepiej zrobić coś raz a porządnie.)


Zapewne masz nadmiar patentów, o którym pisałem. W moim przypadku zasilenie złoża za 25k (10 paczek) wystarczy na tydzień (mam 4 rybaków przy tym złożu) i uwierz mi wykonanie 20 kliknięć w 1 minutę to nie jest wysiłek. Tak jak pisałem, jeżeli ktoś nakupował patentów i ma nadprodukcję bądź jak przedmówca chce bić rekordy w ilości narybku w złożach ryb czy mięsa to owszem - dla takich osób klikanie jest problemem.

Większość w tym temacie jest na tak, a chciałbym wiedzieć jaka ilość tej większości ma ekonomię opartą na podstawowych patentach?

Juby018
16.08.2012, 13:28
Nie wiem czy wiesz, ale twój stosunek do graczy który mają dodatkowe patenty, grają od parunastu miesięcy itp. jest zły.

Wracając do tematu, każdą wioskę można robić według swojego uznania, i nie możesz mówić że twoja wioska jest jedyna i nie powtarzalna, a innych albo na patentach masowych lub złym myśleniu. Dla tego mam dla ciebie taką małą propozycje, daj w ankiecie według siebie odpowiednią odpowiedzi i skończymy ze spamowaniem.

Unkown
17.08.2012, 11:18
Nie wiem czy wiesz, ale twój stosunek do graczy który mają dodatkowe patenty, grają od parunastu miesięcy itp. jest zły.
Wracając do tematu, każdą wioskę można robić według swojego uznania, i nie możesz mówić że twoja wioska jest jedyna i nie powtarzalna, a innych albo na patentach masowych lub złym myśleniu. Dla tego mam dla ciebie taką małą propozycje, daj w ankiecie według siebie odpowiednią odpowiedzi i skończymy ze spamowaniem.

- Po pierwsze czemu uważasz, że mój stosunek do graczy, którzy płacą jest zły? Ująłbym to inaczej jest inny od Twojego. Bawią mnie właśnie tematy tego typu, że ktoś ma za dużo i teraz nie ogarnia. Działanie w stylu "zrobię, a potem pomyślę". Jak się zachłannie kompletowało patenty na mega premium ekonomię i się teraz nie ogarnia to do kogo trzeba mieć pretensje? - do siebie. Teraz jak trzeba klikać setki razy, żeby uruchomić produkcję bo budynki stoją przez pełny magazyn to przyszedł czas na refleksję i tematy w takim właśnie stylu - błagalnym o pomoc. Nic bardziej mnie nie śmieszy, a najlepiej pewnie by było jakby gra sama za siebie wszystko robiła i nawet logować by się nie trzeba było, prawda? :D
- Po drugie wskaż mi miejsce, w którym napisałem, że nie można robić wioski po swojemu albo, że moja jest niepowtarzalna i trzeba budować wioskę tak jak ja mam zbudowaną.
- Po trzecie nie uważam, aby ta dyskusja była spamowaniem. Przedkładam Ci argumenty, które możesz kontrargumentować, co w tym przypadku może być trudne, gdyż musiałbyś się przejechać po graczach F2P, którzy z nadmiarem surowców i klikania akurat nie mają problemów. Zakładam, że wkrótce kawaleria premium przybędzie Ci z odsieczą i wspomogą Cię w tej wymianie zdań :D

P.S. To jest forum dyskusyjne więc używam tego forum zgodnie z przeznaczeniem - uczestnicząc/prowadząc dyskusję.

Booryss
18.08.2012, 17:59
Zapewne masz nadmiar patentów, o którym pisałem. W moim przypadku zasilenie złoża za 25k (10 paczek) wystarczy na tydzień (mam 4 rybaków przy tym złożu) i uwierz mi wykonanie 20 kliknięć w 1 minutę to nie jest wysiłek. Tak jak pisałem, jeżeli ktoś nakupował patentów i ma nadprodukcję bądź jak przedmówca chce bić rekordy w ilości narybku w złożach ryb czy mięsa to owszem - dla takich osób klikanie jest problemem.

Większość w tym temacie jest na tak, a chciałbym wiedzieć jaka ilość tej większości ma ekonomię opartą na podstawowych patentach?

widać pewnie jesteś graczem low-lvl gdyż ja mam dokładnie ten sam problem jeśli chodzi o przygody (nawet nie liczę ile)
a by nie było mam tylko 3 odkrywców zwykłych + 1 za pisanki... którego każdy mógł też za darmo sobie kupić
a już zupełnie jeśli chodzi o łowiska i łowców zwierzyny... obecnie max mogę dać do produkcji 2500 doładowania które w przypadku rybek starczy mi na 4h? jeśli chodzi o złoże dziczyzny jeszcze gorzej to wygląda bo mam sporo łowców i jeszcze szybciej zjadają złoża...
tutaj jest kwestia nawet nie ilości patentów a rozplaniowania wioski... ja np w przeciwieństwie do 90% graczy nie mam
praktycznie gospodarstw... (mam dokładnie 3) za to mam więcej łowców i rybaków na 5 poziomie...

dodatkowe patenty mam owszem, ale jak ktoś wydawał diamenty na duperele to pewnie ich nie ma ;)
ja wszystkie diamenty uzyskane z awansowania na kolejne poziomy i jako nagrody za logowania etc ładowałem tylko w patenty

osoby płacące za grę są zawsze potrzebne bo gra nie jest robiona dla satysfakcji ale dla zysku, bez osób co za nią płacą po prostu by jej nie było ;)
tak więc nawet chociażby dla tych osób powinno się jakieś udogodnienia wprowadzić... by wręcz nie karać ich za to że kupowali diamenty...
ale do rzeczy bo to nie problem tylko osób płacących ale penie wielu innych mających gospodarkę nie wszechstronną ale własnie jak np ja
specjalizującą się tylko w pewnych dziedzinach ekonomicznych...

jeśli chodzi o grupowanie i łączenie to bym zrobił to trochę inaczej...
przede wszystkim to od gracza by zależało czy chce jakieś pakiety połączyć
byłaby to dodatkowa opcja magazynu prowiantu i można byłoby w niej dowolnie łączyć różne doładowania np z dropów
chociażby chcemy doładować sobie kopalnie żelaza a mamy w gwieździe 10x1,000 i 3x2,000 doładowania
mielibyśmy możliwość połączyć te pakiety w jedną całość doładowania 16,000 złoża jednym kliknięciem
oczywiście NIE działałoby to w 2gą stronę (czyli nie można by było podzielić nawet połączonej paczki)

analogicznie oczywiście wprowadziłbym też możliwość produkowania większych paczek niż 25...
powiedzmy do 400 (ukochana liczba programistów od handlu ;P) wtedy doładowania zamiast po 2,500 złoża miałyby po 40,000
i każdy sam mógłby zadecydować czy chce sobie wyprodukować 40,000 czy może tylko 100

ale grupowanie przygód / zasobów etc i tak byłoby automatyczne...

łączyłoby w grupy np do 50 szt albo 100 to już kwestia programistów (wg mnie 50 jest w sam raz)
przykładowy obrazek z ludkami załóżmy że mamy 57 paczek ludków po 400 szt i 55 paczek ludków po 300 szt
pogrupowałyby się one wtedy w ten sposób:
http://img69.imageshack.us/img69/2276/clipbo2z.png
zajęłyby tym samym tylko 2 pola zamiast 112... a nadal mielibyśmy je po paczkowane...
zużywając jedną paczkę ludków po 300 po prostu liczba 5 zmniejszyła by się do 4'rech...


wg mnie to rozwiązanie powoduje iż wilk jest syty i owca cała...