PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Nowa jednostka HUSARIA



Hakardrag
14.07.2012, 12:36
Proponuję wprowadzenie nowej jednostki konnej Husaria. Jednostka miała by 30 pkt. życia, celność 80% i pierwszy atak szarżą oraz po wykonaniu szarży strzał z odległości jak łucznik czy kusznik, natomiast zadawane obrażenia 60-80. Produkcja jednej jednostki: 40 koni, 50 napitku, 10 pistoletów i 10 kopii. Tu jako nową broń, wprowadził bym Pistolety oraz Kopie, dostępne w nowym budynku Rusznikarz. Produkcja pistoletów, jednej sztuki: 10 proch , 10 stal i 5 drewno liściaste. Produkcja kopii: 10 bali egzotycznych i 10 sztab tytanu. :)

Jednostka dostępna od 48 poziomu.

EDIT:

Poprawka dotyczy zadawanych obrażeń. Koledzy sugerują że jednostka byłaby zbyt silna, więc inne stały by się zbyteczne. Moim zdaniem NIE, bo nie tak szybko ma się ten 48 poziom, - a współdziałanie z armatami i elitarnymi żołnierzami nie jest tu zagrożone , ale poprawkę nanoszę.

EDIT 2 :

Opcjonalnie można wyposażyć Husarię także w miecze damasceńskie. Podsumujmy więc:

1. Koszt rekrutacji jednej jednostki: 40 koni, 50 napitku, 10 pistoletów, 10 mieczy damasceńskich i 10 kopii.
2. Punkty życia/zdrowia 30, celność 80%, obrażenia 60-80, pierwszy atak, szarża i strzał z odległości.

czopor
14.07.2012, 12:49
Sam pomysł jednostki mi się podoba, ale imo jeśli wprowadzać husarię to z kopiami, które tworzone byłyby z drewna egzotycznego i tytanu.

Teraz dwie kwestie:
1. Jaki atak miałaby mieć taka jednostka? (bo raczej nie taki sam jak konni)
2. Czy nie byłaby za silna na obecne przygody?

Hakardrag
14.07.2012, 13:10
Atak opisałem zadawanymi obrażeniami itd. Siła jednostki musi być duża a na obecne przygody powyżej 42 poziomu wcale nie będzie tak znowu silna :)
Można owszem dodać kopie i zaraz to zmienię bo także mi się podoba ..tylko czy nie będzie to zbyt duży koszt ?

czopor
14.07.2012, 13:40
No tak, nie zauważyłem. Jednak będą to duże obrażenia.
Weźmy pod uwagę Czarnych rycerzy (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/19863-Poradnik-Przygoda-Czarni-rycerze)
Obozy 1,2,5,7,10,11,13,14 bierzesz bez strat.
4,6,9 w drugiej fali bez strat.

Łącznie maksymalne straty wynoszą wtedy 773 rekrutów, mniej o połowę od obecnej wersji.

Duży koszt? Belek leci od cholery, każdy ma tego pełno. Tytan rzadziej, ale nikt go nie używa bo kusze/miecze ma z przygód. Poza tym jeśli ma to być mocna jednostka to musi być droga ;p 10/10 to z pewnością za mało jak kusze robi się 6/16.

sparkz
14.07.2012, 16:03
Gdyby wprowadzić taką jednostkę w takim kształcie, wszystkie pozostałe poza rekrutami i zwykłymi łucznikami stałyby się bezużyteczne.

Hakardrag
14.07.2012, 16:10
Gdyby wprowadzić taką jednostkę w takim kształcie, wszystkie pozostałe poza rekrutami i zwykłymi łucznikami stałyby się bezużyteczne.

To może obniżyć zadawane obrażenia ?
Konnica w obecnym kształcie jest taka sobie ... przecież realna siła jazdy jest ogromna, a polskiej Husarii była decydująca o wielkich polskich wygranych :)

No nie może być tak że jazda w tej grze jest sprowadzona do poziomu poniżej rekruta :)

spyderek
14.07.2012, 16:51
to może na modłę husytów dodać wozy bojowe

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szyk_wozowy_taboryt%C3%B3w

Wolf43211
14.07.2012, 20:14
to skoro już mamy działa to proponuję wprowadzić czołgi i łodzie podwodne za ludwika juz były :P

chohitto
15.07.2012, 02:55
Dużo zmieniać nie trzeba . Husaria może używać mieczy damasceńskich .
Można też pokombinować z kusznikami lub łucznikami na koniach . Można spróbować połączyć konie a wozami i dodać nań kuszników
lub łuczników . Opcji jest wiele . Oczywiście jeżeli dodamy do tego ręczną broń palną to lista możliwych kombinacji wzrośnie nam
jeszcze - strzelcy na wozach zaprzęgnięte w konie . Najważniejsze to dobrać odpowiednie proporcje kosztów i możliwości nowych
jednostek bojowych . Zmiany się przydadzą aby gra się nie znudziła w pewnym momencie .

Hakardrag
15.07.2012, 11:12
Może używać pistoletów, mieczy damasceńskich i kopii - nic nie stoi na przeszkodzie. Byłaby to najlepsza elitarna jednostka - i tak rzeczywiście było w historii jazdy, na polską jazdę nie było bata :)

Darkeners
15.07.2012, 12:13
Chyba ktoś za dużo naoglądał się Jędrka.

Ulepszoną konnice jako taką fajnie byloby wprowadzić... jako jednostka na później, ale nie w tej formie co tutaj... pierwszy atak i obrażenia jak wyborowy łucznik...

Jestem za kopiami z drewna egzotycznego ( i tak bale leżą ) lub broń palną z saletry, węgla odrobiny tytanu.

Życie 10 (15 góra, 20 to już chyba za dużo), obrażenia 10-20 i celność 90% - Byłaby to nowa lepsza konnica, praktycznie 1 konny byłby tak silny jak 2 poprzednich, koszt duży wiec w sumie raczej nie do tracenia jak kusznicy, wiec tez nie wszedzie do wykorzystania.


Poza tym pamiętajmy, że jednostki dla graczy w zmodyfikowanej formie lub dokładnej są także w przygodach... obóz z 100 takimi to jest przesiew we wszystkim, czy to elitarnych czy zwykłych zołnierzach... rekrótów nie wyślesz bo 1 fali nie przeżyją. Conajwyżej konnice zwykłą na zagładę. Konnica nowymi rekrutami ; d

sparkz
15.07.2012, 14:55
Życie 10 (15 góra, 20 to już chyba za dużo), obrażenia 10-20 i celność 90% - Byłaby to nowa lepsza konnica, praktycznie 1 konny byłby tak silny jak 2 poprzednich, koszt duży wiec w sumie raczej nie do tracenia jak kusznicy, wiec tez nie wszedzie do wykorzystania

przy takich statystykach byłaby praktycznie dokładnie taka jak stara konnica.

Hakardrag
15.07.2012, 17:51
@Sparkz
Dokładnie, więc jaki byłby sens tworzenia tej nowej jednostki ?

@Darkeners
Oj chyba coś Ci się nieźle pokręciło - nie przykładasz się do gry? :)
Husaria w założeniu ma być elitarną jednostką decydującą o wygranej - tak jak to było w rzeczywistości.

Darkeners
15.07.2012, 21:02
Nie przesadzajmy tutaj z idealizowaniem husarii, co do mojego pomysłu to nie zgadzam się, że byłaby jak stara konnica.

Tylko w kilku przygodach traci sie konnice, a w niektorych atakach 50 konnicy, zamiast 100, co daje miejsce na innych żołnierzy w cale takie słabe by nie było, zważywszy na pierwszy atak.

Poza tym, jak już zwróciłem uwagę, jakby takie jednostki były w obozach przeciwnika, to mielibyśmy tylko przygody do omijania ze względu na straty. To przecież zrobiłoby odrazu przesiew w żołnierzach, a o rekrutach już nie wspominając.

Generalnie fajnie by było, jakby było więcej jednostek, ale też musi to w sumie koniec końców być zgrane z systemem PVP, bo przecież nie będzie osobnej produkcji wojska na PVP, a drugiej na przygody. Choć mi osobiście do PVP się nie spieszy.

sparkz
15.07.2012, 21:39
Tylko w kilku przygodach traci sie konnice, a w niektorych atakach 50 konnicy, zamiast 100, co daje miejsce na innych żołnierzy w cale takie słabe by nie było, zważywszy na pierwszy atak.

Taniej już byłoby wyprodukować extra chleb na zwykłych konnych.



Poza tym, jak już zwróciłem uwagę, jakby takie jednostki były w obozach przeciwnika, to mielibyśmy tylko przygody do omijania ze względu na straty. To przecież zrobiłoby odrazu przesiew w żołnierzach, a o rekrutach już nie wspominając.

Przy takich obrażeniach rozjeżdzałoby się ich rekrutami, tak jak podobne im jednostki amazonek w Horsebacku.

Darkeners
16.07.2012, 09:47
Nie przesadzajmy z tymi zwykłymi konnymi, bo w takim razie nikt by żołnierzy nie kupował.

Konnica, szczególnie, że ma pierwszy atak, nie może mieć takich obrażeń, że 250 konnych bez problemu rozjedzie 200 żołnierzy, to ułatwi zbyt wiekszość przygód.

Chyba, że zepchniecie ich do normalnego ataku.

Matrix
21.07.2012, 13:38
tak czy owak są ulepszeni piechurzy, ulepszeni łucznicy a ulepszonej jazdy brak.
Jestem z ulepszona jazda ale bez przesady żeby jeszcze strzelała. Moim zdaniem ulepszony lekko atak oraz % zadawanych i wytrzymałość jak to jest z piechurami była by wskazana i miało by to odbicie przy wyższych lvl oraz jakieś urozmaicenie w grze.

Hakardrag
21.07.2012, 19:43
Jazda powinna być JAZDĄ całą gębą, a nie strachliwym i drogim dodatkiem, gdzie byle rekrut z bronią rodem ze starożytności - bo tym jest miecz z brązu - jest ją wstanie powstrzymać a nawet wytępić :)

Ile jest warta dobra jazda, jak kogoś interesuje, niech sobie przeczyta o polskiej szarży pod Kircholmem :)