PDA

Zobacz pełną wersję : Z cyklu Zrób to Sam – blok



dellphi
06.07.2012, 22:47
Sztuka robienia bloków nie jest taka trudna jak się wydaje. Do czasu, kiedy generałowie podążali tylko sobie znanymi ścieżkami opracowanie bloku wymagało czasu i cierpliwości (szacunek dla twórców poradników, w szczególności Poznańczyka i HOOVERA). Od 4 lipca sporo się jednak zmieniło i blok można w prosty sposób bardzo dokładnie wyliczyć, stosując proste działania matematyczne. Ideą bloku tzw. zaawansowanego jest wyłączenie strefy oddziaływania obozu lub obozów na czas przejścia przez tą strefę generała atakującego obóz przywódcy i pokonania go. Wtedy jednostki atakujące obozy blokowane wracają całe i zdrowe do garnizonów. Jeżeli jednak któryś z generałów przegra walkę nim generał pokona przywódce, tracimy te jednostki. Po co więc ryzykować ? Ponieważ zysk w udanym bloku może sięgać nawet kilkuset jednostek, jakie musielibyśmy poświęcić na pokonanie obozów blokowanych. Inny typ bloków polega na wyłączeniu strefy działania obozu tylko na czas przejścia przez nią generała, wtedy to na ten obóz posyła się zazwyczaj jednego rekruta. Takie blokowanie jest aktualnie rzadko stosowane. Schemat czynności przy tworzeniu bloku jest następujący:

Umiejscowienie obozów.

Przy wybieraniu miejsc pod obozy generałów blokujących i atakujących, musimy kierować się jedną podstawową zasadą – generał musi zostać przechwycony tylko i wyłącznie przez obóz który jest jego celem. Zazwyczaj w najbliższej odległości od celu ataku umieszcza się generałów blokujących, dalej generałów atakujących przywódcę. Do blokowania używa się generałów "zwykłych", zakupionych w tawernie. Do ataku na przywódce stosować zalecam generałów doświadczonych i "jajcarzy" weteranów.
Czas wysyłania generałów blokujących

UWAGA: zaczyna się matematyka. Załóżmy że mamy trzech generałów, dwóch blokujących A i B oraz atakującego W. Generałowie A i B blokują odpowiednio obozy a oraz b, generał W atakuje obóz w (rysunek poniżej). Linia gwiazdek symbolizuje drogę generałów, a każda gwiazdka oznacza „palik”. Celem bloku jest zniszczenie obozu W, aby do niego dojść musimy zablokować obóz A, później obóz B i później wysłać generała W na przywódcę w. Jak to „później” wyliczyć ? Bardzo prosto.

http://i48.tinypic.com/2dgrww2.png

Zaatakujmy generałem A na obóz a. Do celu dojdzie on po przejściu 12 palików. Generał B w strefie oddziaływania obozu a znajdzie się po przejściu 7 palików. Logicznie więc rozumując, generałem B możemy zaatakować obóz b w momencie, kiedy generałowi A pozostanie do przejścia 7 gwiazdek. Do przejścia ma 12 „gwiazdek”, więc generała B możemy puścić w momencie kiedy A przejdzie 12-7=5 palików. Przy piątym paliku szukamy znaku szczególnego, drzewka, kamienia, polanki itp. albo testowo puszczamy generała do ataku i liczymy czas do momentu osiągnięcia przez niego piątego palika.

http://i49.tinypic.com/nx8kmx.png

Generał B obóz b zaatakuje po przejściu 12 palików; generał W w strefie oddziaływania obozu b znajdzie się po przejściu 7 palików. Czyli możemy go wysłać w momencie, kiedy generał B będzie pokonywał palik numer…. obliczcie sami odpowiedź poniżej pod rysunkiem.

http://i46.tinypic.com/r7w4mb.png


Odpowiedź: 12 - 7 = 5 :)

Oczywiście podany przykład obliczania odnosi się do warunków idealnych… których na serwerze nie ma, więc niestety zawsze trzeba brać korektę i generałów wysyłać troszkę później niż sugeruje to wyliczenie.
Czas trwania walk w obozach.

Temat prosty: liczba rund walki w obozach blokowanych powinna być jak największa, w obozie przywódcy jak najmniejsza. Tylko wtedy kiedy przywódca zostanie pokonany wcześniej niż nastąpi zakończenie walki na blokach, armia wysłana na obozy blokowane wróci cała, zdrowa i w komplecie. Tyle teorii, w praktyce walka na blokach trwa 6-18 rund, w obozie przywódcy 1-5 rund. Aby zapewnić odpowiednią liczbę rund walki w obozach blokowanych, konieczne jest wysłanie cennych jednostek. Wysyłanie do walki rekrutów jest rzadko spotykane, częściej są to żołnierze, konnica, kusznicy i najlepsze jednostki do bloków, czyli elitarni żołnierze. Niestety...w przypadku padnięcia blokowanego obozu przed końcem walki z przywódcą, tracimy te jednostki. Więc lepiej wszystko przeliczyć kilka razy, upewnić się co do składu wojsk...przeżegnać się i mieć nadzieje że się uda. Łyk adrenaliny jest, ale pamiętaj, BLOK STOSUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.



PRZYKŁADY WYLICZEŃ BLOKÓW
Jak ugryźć blokowanie w praktyce, pokaże na przykładach bloków w popularnych przygodach. Należy mieć jednak na uwadze, że wyliczenia odnoszą się do warunków idealnych. W praktyce generałów staram się puszczać "mieczyk" dalej niż to wynika z obliczeń.


Bagienna Wiedźma.


Blok numer 1: Plan bloku zakłada blokowanie obozu a oraz na 1 fale zniszczenie obozu w.

http://i50.tinypic.com/2ih3rer.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, obóz A to generał blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i45.tinypic.com/2i9ju2x.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 32 palików.

http://i45.tinypic.com/au9x5u.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 44 palików.

http://i48.tinypic.com/2vlog1g.png
Generał W zostanie przechwycony przez obóz A po przejściu 26 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 32 - 26 = 6 palików.

http://i46.tinypic.com/nfo41t.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [33Ku 33JM 33KM]: [52R 198EŻ] (52R)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 1 rundę (∅ 1,00).
Obóz a: [40KM 60JM]: [52EŻ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie 4 rund (∅ 4,00).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i49.tinypic.com/x1ktg2.png
A oto efekt bloku:

http://i48.tinypic.com/2ljm3xk.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 44- czas dojścia A do obozu a 32 + opóźnienie w wysłaniu W 6) / 4 paliki na rundę + 1 rundy walki W + 1 runda zapasu = 6
6 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 4 rund walki generała A, czyli blok może się udać, ale nie musi :confused:.



Blok numer 2: Drugi możliwy blok na tej przygodzie. Blokujemy obóz a oraz na 1 fale niszczymy obóz w.

http://i47.tinypic.com/9a8k0w.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, obóz A to generał blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i45.tinypic.com/2nuu3o1.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 20 palików.

http://i45.tinypic.com/b6c7r7.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 26 palików.

http://i49.tinypic.com/2mq7q4y.png
Generał W zostanie przechwycony przez obóz A po przejściu 15 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 20 - 15 = 5 palików.

http://i45.tinypic.com/opspht.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [40Ku 120JM 1AM]: [72R 178EŻ] (72R 2EŻ)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 3 rundy (∅ 3,00).
Obóz a: [80Ku 60KM]: [5R 42EŻ 61K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 4 do 9 rund (∅ 6,07).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i48.tinypic.com/2lactuc.png
A oto efekt bloku:

http://i45.tinypic.com/dre8pe.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 26 - czas dojścia A do obozu a 20 + opóźnienie w wysłaniu W 5) / 4 paliki na rundę + 3 rundy walki W + 1 runda zapasu = 7
7 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 4 rund walki generała A, czyli blok może się udać, ale nie musi :confused:.

Banici.


Blok numer 1: Plan bloku zakłada że blokujemy obóz a i b oraz na 1 fale niszczymy obóz w.

http://i47.tinypic.com/21otwmf.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A oraz B to generałowie blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i45.tinypic.com/2nlxqx1.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 44 palików.

http://i47.tinypic.com/154u91w.png
Drogę o takiej samej liczbie palików pokona generał B, atakujący obóz b.

http://i45.tinypic.com/9pnnup.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 49 palików.

http://i45.tinypic.com/24o13xl.png
Ponieważ liczba palików do przejścia przez generałów A oraz B jest taka sama, wysyłamy ich jednocześnie. Ustawienie ich garnizonów powoduje, że generałowie zostaną przechwyceni tylko przez obozy docelowe. Generał W zostanie przechwycony przez obóz B po przejściu 32 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy B przejdzie 44 - 32 = 12 palików.

http://i50.tinypic.com/2wn4ayq.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [1JB 180Łr]: [62Ż 1EŻ 187Ku] (62Ż)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 2 rundy (∅ 2,00).
Obóz a: [60Łr 60Ha 60Ł]: [30EŻ 120K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 4 do 10 rund (∅ 6,89).
Obóz b: [60Łr 60Ha 60Ł]: [30EŻ 120K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 4 do 10 rund (∅ 6,89).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie b:

http://i45.tinypic.com/1h8jf8.png
A oto efekt bloku:

http://i50.tinypic.com/5jwo0j.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 49 - czas dojścia A do obozu a 44 + opóźnienie w wysłaniu W 12) / 4 paliki na rundę + 2 rund walki W + 1 runda zapasu = 7
7 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 4 rund walki generałów A oraz B, czyli blok może się udać, ale nie musi :confused:.



Blok numer 2: Jeden z trudniejszych bloków do wyliczenia, ponieważ jego celem jest wyłączenie trzech obozów a, b i c otaczających przywódcę w którego niszczymy pojedynczym atakiem.

http://i45.tinypic.com/116rjx4.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A, B oraz C to generałowie blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i47.tinypic.com/2vuf3fd.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 42 palików.

http://i49.tinypic.com/2ccks49.png
Generał B obóz b zaatakuje po przejściu z 37 palików.

http://i48.tinypic.com/2ivh0qo.png
Generał C do obozu c dotrze po pokonaniu, podobnie jak generał A, 42 palików.

http://i48.tinypic.com/wr291.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 49 palików.

http://i47.tinypic.com/2q17wk3.png
Generałowie A oraz C obozy docelowe zaatakują po przejściu takiej samej ilości palików, lecz w strefie oddziaływania obozu obozu B znajdą się po przejściu odpowiednio generał A 29 palików i generał C po przejściu 32 palików. Generała A wysyłamy więc w momencie gdy generał B przejdzie 37 - 29 = 8 palików, generała C w momencie gdy generał B przejdzie 37 - 32 = 5 palików. Obozy generałów A oraz C są tak ustawione, że generałowie zostaną przechwyceni w pierwszej kolejności przez obozy docelowe. Nie ma potrzeby więc sprawdzania korelacji między nimi. Pozostaje do wyznaczenia moment wysłania generała W, który w strefie oddziaływania obozu b znajdzie się po przejściu 31 palików, obozu c po 34 palikach i obozu a po przejściu 37 palików. Aby zapewnić odpowiedni moment wyłączenia strefy oddziaływania blokowanych obozów, generała W wysłać by można było po 37 - 31 = 6 palikach (wyłączenie obozu B liczone na drodze generała B), 42 - 37 = 5 palikach (wyłączenie obozu A liczone na drodze generała A) lub 42 - 34 = 8 palikach (wyłączenie obozu C liczone na drodze generała C). W podanych wartościach trzeba jeszcze uwzględnić opóźnienie w wysłaniu kolejnych generałów w stosunku do momentu wysłania generała B: w stosunku do generała B nie ma opóźnienia, generała W wysyłalibyśmy w momencie przejścia przez generała B 6 palików; w stosunku do generała A mamy opóźnienie równe 8 palików, czyli generała W wysyłamy w momencie przejścia przez generała B drogi równej 8 + 5 = 13 palików; w stosunku do generała C mamy opóźnienie równe 5 palików, czyli generała W wysyłamy w momencie przejścia przez generała B drogi równej 5 + 8 = 13 palików. Wybierając wartość największą, gwarantującą wyłączenie stref wszystkich blokowanych obozów, generała W wysyłamy w momencie przejścia przez generała B 13 palików.

http://i47.tinypic.com/wvwc39.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [1Że 2Śm]: [1Ż 249Ku] (1Ż)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 2 rundy (∅ 2,00).
Obóz a: [150Op]: [50Ż 85EŻ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 14rund (∅ 10,02).
Obóz b: [80Op 100Ł]: [36EŻ 125K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 6 do 13 rund (∅ 9,37).
Obóz c: [80Ha 40Op 60Ł]: [1R 1Ż 29EŻ 125K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 5 do 11 rund (∅ 7,32).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał C w momencie rozpoczęcia walki w obozie b:

http://i49.tinypic.com/22yxdv.png
Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i49.tinypic.com/2cxjea8.png
A oto efekt bloku:

http://i46.tinypic.com/2cglfet.jpg

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 45 - czas dojścia A do obozu b 37+ opóźnienie w wysłaniu W 13) / 4 paliki na rundę + 2 rund walki W + 1 runda zapasu = 8
8 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 6 rund walki generała B, czyli blok może się udać, ale nie musi :confused:.



Blok numer 3: Trzeci możliwy do wykonania blok w tej przygodzie. Plan zakłada blokowanie obozu a oraz na zniszczenie na 1 fale obozu w.

http://i48.tinypic.com/av05cm.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej. Obóz A to generał blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i49.tinypic.com/b8x0qt.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 25 palików.

http://i45.tinypic.com/e67p7d.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 33 palików.

http://i47.tinypic.com/avrd35.png
Generał W zostanie przechwycony przez obóz A po przejściu 19 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 25 - 19 = 6 palików.

http://i46.tinypic.com/swqrzt.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [50Łk 50Ha 50Mk]: [74R 176EŻ] (74R)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 1 rundę (∅ 1,00).
Obóz a: [60Łk 60Mk]: [130K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 4 do 9 rund (∅ 6,05).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i46.tinypic.com/t7bebo.png
A oto efekt bloku:

http://i50.tinypic.com/fmn985.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 33 - czas dojścia A do obozu a 25 + opóźnienie w wysłaniu W 6) / 4 paliki na rundę + 1 rund walki W + 1 runda zapasu = 6
6 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 4 rund walki generała A, czyli blok może się udać, ale nie musi :confused:.



Blok numer 4: Ostatni możliwy do wykonania blok na tej przygodzie. Plan zakłada blokowanie obozów a i b oraz na 1 fale niszczymy obóz w.

http://i1251.photobucket.com/albums/hh549/dellphi/blok_ba41.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A oraz B to generałowie blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i46.tinypic.com/k1c1t.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 13 palików.

http://i45.tinypic.com/29bk7qa.png
Generał B obóz b zaatakuje po przejściu ścieżki złożonej z 16 palików.

http://i49.tinypic.com/fasmr4.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 19 palików.

http://i45.tinypic.com/2uzzfjb.png
Generał B zostanie przechwycony przez obóz a po przejściu 6 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz b musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 13 - 6 = 7 palików.

http://i47.tinypic.com/sebz2o.png
Generał W zostanie przechwycony przez obóz b po przejściu 13 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy B przejdzie 16 -13= 3 paliki.

http://i46.tinypic.com/2vl5krn.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [1Śm 100Ha 80Mk]: [83R 167EŻ] (83R)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 2 rundy (∅ 2,00).
Obóz a: [100Łk 50Mk]: [17EŻ 122K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 5 do 10 rund (∅ 6,10).
Obóz b: [50Łk 50Ha 50Mk]: [9EŻ 119K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 4 do 9 rund (∅ 5,77).

Sprawdzenie poprawności wykonania bloku. Generał B w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i49.tinypic.com/2cr8x7o.png
A oto efekt bloku:

http://i50.tinypic.com/24nfmkw.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 19 - czas dojścia A do obozu a 13 + opóźnienie w wysłaniu W 3) / 4 paliki na rundę + 2 rund walki W + 1 runda zapasu = 5
5 rund wyliczonych do pokonania przywódcy = 5 rund walki generała A, czyli blok można uznać za bezpieczny :D.


Czarni Rycerze.


Blok numer 1: Mamy 3 obozy, a, b oraz przywódcę w. Plan jest taki, że blokujemy obozy a i b oraz na 2 fale niszczymy obóz w.

http://i48.tinypic.com/104gily.png
Obozy generałów blokujących A i B oraz atakujących W1 i W2 umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej.

http://i49.tinypic.com/124bvnp.png
Generał A do obozu a podąży ścieżką złożoną z 17 palików.

http://i47.tinypic.com/25a6ff6.png
Generał B do obozu b zawita po przejściu ścieżki złożonej z 21 palików.

http://i50.tinypic.com/33k4uhs.png
Generał W1 obóz w zaatakuje po przejściu 28 palików.

http://i45.tinypic.com/ehkrbk.png
Generał W2 obóz w zaatakuje po przejściu 30 palików.

http://i47.tinypic.com/11vml2u.png
Podsumowując, po zaatakowaniu obozu a generałem A, generała B wysyłamy w momencie gdy generał A pokona 17-11 = 6 palików.

http://i48.tinypic.com/24y47ch.png
Generałów W1 i W2 puszczamy kolejno w momencie, gdy generał B pokona 21 – 17 = 4 paliki.

http://i49.tinypic.com/ma7wnb.png

Pozostaje jeszcze dobranie składu i ilości armii.

Przywódca w: [60K 60WŁ 60EŻ 10P]: [1.72R 2.53R 1EŻ 79K 117 Ku] (1.72R 2.53R)

Według wyliczeń symulatora, walka pierwszej i drugiej fali trwa po 1 rundzie (∅ 1,00).
Obóz a: [100Ł 100Ż]: [55EŻ 120K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 6 do 14 rund (∅ 9,25).
Obóz b: [100O 100K]: [97EŻ ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 18 rund (∅ 9,77).

Sprawdzenie poprawności wykonania bloku. Generał B w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i48.tinypic.com/2agrneo.png
Generał W1 w momencie rozpoczęcia walki w obozie b:

http://i46.tinypic.com/1qizxk.png
A oto efekt bloku, dzięki któremu zaoszczędziliśmy lekko licząc kilkaset rekrutów:

http://i46.tinypic.com/27y4hp0.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W1 do obozu w 28- czas dojścia A do obozu a 17 + opóźnienie w wysłaniu W1 4) / 4 paliki na rundę + 2 rund walki W + 1 runda zapasu = 7
7 rund wyliczonych do pokonania przywódcy = 7 rund walki generała A, czyli blok można uznać za bezpieczny :).



Blok numer 2: Tego bloku robić nie trzeba, ale chciałem pokazać jego wyliczenie w przypadku gdy generałowie do celu mają do pokonania spory dystans. Plan bloku zakłada że blokujemy obozy a i b oraz na 2 fale niszczymy obóz w.

http://i45.tinypic.com/2j4efm0.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej. Bloki z lewej, atakujący przywódcę z prawej.

http://i50.tinypic.com/35l6dzd.png
Generał A do obozu a podąży ścieżką złożoną z ... 61 mieczyków.

http://i48.tinypic.com/k32cy9.png
Generał B do obozu b zawita po przejściu ścieżki złożonej z 70 mieczyków

http://i49.tinypic.com/6em6wk.png
Generałowie W1 i W2 obóz w zaatakują po przejściu 69 mieczyków

http://i50.tinypic.com/2dwgeuc.png
Generał B przechwycony zostanie przez obóz a po przejściu 57 mieczyków, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz b musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 61 - 57 = 4 mieczyki. Generał W1 zostanie przechwycony przez obóz B w momencie gdy przejdzie 65 mieczyków, więc musimy go wysłać na obóz w kiedy generał B przejdzie 70 - 65 = 5 mieczyków. Momenty wysłania ilustrują obrazki poniżej.

http://i47.tinypic.com/2mnjev9.png
http://i45.tinypic.com/34hxb86.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [60K 60WŁ 60EŻ 10P]: [1.72R 2.53R 1EŻ 79K 117 Ku] (1.72R 2.38)

Według wyliczeń symulatora, walka pierwszej i drugiej fali trwa po 1 rundzie maksymalnie, czyli obóz przywódcy zostanie pokonany po 2 rundach.
Obóz a: [100Ł 100Ż]: [65Ż 120K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 6 do 13 rund.
Obóz b: [100O 100K]: [107Ż ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 16 rund.

Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał B w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i45.tinypic.com/2lxwhfm.png
Generał W1 w momencie rozpoczęcia walki w obozie b:

http://i50.tinypic.com/2m4axog.png
A oto efekt bloku, dzięki któremu zaoszczędziliśmy lekko licząc kilkaset rekrutów:

http://i45.tinypic.com/xsz11.png


Wiktor Podstępny.


Blok numer 1: Pierwszy blok w tej przygodzie. Plan bloku zakłada że blokujemy obóz a i b oraz na 1 fale niszczymy obóz w.

http://i45.tinypic.com/4fx253.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A oraz B to generałowie blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i48.tinypic.com/mm99nt.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 20 palików.

http://i47.tinypic.com/30u5pus.png
Generał B do obozu b zawita po przejściu ścieżki złożonej z 25 palików.

http://i49.tinypic.com/2hhekbm.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 30 palików.

http://i50.tinypic.com/10mrjud.png
Generał B przechwycony zostanie przez obóz a po przejściu 11 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz b musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 20 - 11 = 9 palików.

http://i49.tinypic.com/ofsh2q.png
Generał W w strefę oddziaływania obozu b wejdzie po przejściu 16 palików, czyli należy go wysłać na obóz w po przejściu 25 - 16 = 9 palików.

http://i49.tinypic.com/111jgyg.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [1JB 100Ha 99Op]: [185R 1Ż 64EŻ] (185 R 1 Ż 3 EŻ)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa od 4 do 5 rund.
Obóz a: [50Ha 100Op]: [99EŻ 4K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 13 rund (∅ 9,60).
Obóz b: [60Ha 50Ło 50Op]: [145K 19EŻ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 6 do 12 rund (∅ 8,42).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał B w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i46.tinypic.com/2vwgtqc.png
Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie b:

http://i50.tinypic.com/24vtmwm.png
A oto efekt bloku:

http://i47.tinypic.com/2gv1yrd.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 30 - czas dojścia A do obozu a 20 + opóźnienie w wysłaniu W 9) / 4 paliki na rundę + 5 rund walki W + 1 runda zapasu = 11
11 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 6 rund walki generała A, czyli blok może się udać, ale nie musi :confused:.



Blok numer 2: Drugi możliwy do wykonania blok w tej przygodzie. Plan bloku zakłada że blokujemy obóz a i b oraz na 2 fale niszczymy obóz w.

http://i47.tinypic.com/2i0x3b7.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A oraz B to generałowie blokujący a W1 i W2 generałowie atakujący przywódcę.

http://i48.tinypic.com/5c0nc8.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 12 palików.

http://i47.tinypic.com/zkjz81.png
Generał B do obozu b zawita po przejściu ścieżki złożonej z 20 palików.

http://i47.tinypic.com/jl5mjr.png
Generał W1 obóz w zaatakuje po przejściu 17 palików.

http://i49.tinypic.com/2a760jp.png
Generał W2 obóz w zaatakuje po przejściu 20 mieczyków

http://i48.tinypic.com/2cyk6rb.png
Generał B przechwycony zostanie przez obóz a po przejściu 10 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz b musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 12 - 10 = 2 paliki.

http://i50.tinypic.com/97snzo.png
Generał W1 w strefę oddziaływania obozu b wejdzie po przejściu 13 palików, czyli należy go wysłać na obóz w po przejściu przez generała B 20 - 13 = 7 palików. Generałów W1 oraz W2 wysyłamy jednocześnie.

http://i47.tinypic.com/whn0v9.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [1JB 50Ha 60Ło 80Op]:

Wersja dla generała weterana:
[1. 60R 2. 78R 100K 72Ku] (1. 60R 2. 78R)
Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa: pierwsza fala 1 rundę, druga fala 2 rundy.

Wersja dla generała zwykłego (pierwsza fala) i generała doświadczonego (druga fala):
[1. 100R 2. 130R 12Ż 58Ku] (1. 100R 2. 130R 10Ż)
Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa: pierwsza fala 1 rundę, druga fala 3 rundy.
Obóz a: [50Ło 120Op]: [80EŻ 80K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 14 rund.
Obóz b: [50Ha 120Op]: [50Ż 70EŻ 10K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 14 rud.


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał B w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i46.tinypic.com/358nu4k.png
Generał W1 w momencie rozpoczęcia walki w obozie b:

http://i50.tinypic.com/34o1o3t.png
A oto efekt bloku:

http://i47.tinypic.com/2uro67c.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W1 do obozu w 17 - czas dojścia A do obozu a 12 + opóźnienie w wysłaniu W1 7) / 4 paliki na rundę + 3 rund walki W + 1 runda zapasu = 7
7 rund wyliczonych do pokonania przywódcy = 7 rund walki generała A, czyli blok jest bezpieczny :) (dziękuję Esendill :)).



Blok numer 3: Trzeci blok w tej przygodzie. Plan bloku zakłada że blokujemy obóz a i b oraz na 1 fale niszczymy obóz w.

http://i47.tinypic.com/f1z5et.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A oraz B to generałowie blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i49.tinypic.com/2i87wh4.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 11 palików.

http://i48.tinypic.com/35hdxyg.png
Generał B do obozu b zawita po przejściu ścieżki złożonej z 16 palików.

http://i46.tinypic.com/2nu849e.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 20 palików.

http://i47.tinypic.com/2sanvaw.png
Generał B przechwycony zostanie przez obóz a po przejściu 3 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz b musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 11 - 3 = 8 palików.

http://i48.tinypic.com/wlzxfo.png
Generał W w strefę oddziaływania obozu b wejdzie po przejściu 10 palików, czyli należy go wysłać na obóz w po przejściu 16 - 10 = 6 palików.

http://i45.tinypic.com/350pkrn.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [1JB 1 Śm 100Ha 90Op]: [180R 5Ż 65EŻ] (180R 5Ż 1EŻ)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa od 5 do 6 rund.
Obóz a: [100Ło 100Op]: [48EŻ 140K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 14 rund.
Obóz b: [100Ha 100Op]: [50Ż 70EŻ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 14 rud.


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał B w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i50.tinypic.com/2edtra9.png
Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie b:

http://i48.tinypic.com/34hjlaq.png
A oto efekt bloku:

http://i50.tinypic.com/xnhw9c.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 20 - czas dojścia A do obozu a 11 + opóźnienie w wysłaniu W 6) / 4 paliki na rundę + 6 rund walki W + 1 runda zapasu = 11
11 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 7 rund walki generała A, czyli blok może się udać, ale nie musi :confused:.



Blok numer 4: Ostatni blok w tej przygodzie. Plan bloku zakłada że blokujemy obóz a oraz na 2 fale niszczymy obóz w.

http://i50.tinypic.com/1zbza82.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A to generał blokujący a W1 i W2 generałowie atakujący przywódcę.

http://i49.tinypic.com/15ph6o3.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 30 palików.

http://i47.tinypic.com/2zgrvom.png
Generał W1 obóz w zaatakuje po przejściu 33 palików.

http://i47.tinypic.com/1zecig2.png
Generał W2 obóz w zaatakuje po przejściu 20 palików.

http://i46.tinypic.com/nz2br7.png
Generał W1 przechwycony zostanie przez obóz a po przejściu 17 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 30 - 17 = 13 paliki.

http://i50.tinypic.com/v5k484.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [1Że 40Ha 155Op]:

Wersja dla generała weterana:
[1. 40K 2. 80Ż 170Ku] (1. 40K 2. 80Ż)
Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa: pierwsza fala 1 rundę, druga fala 2 rundy.

Wersja dla generała zwykłego (pierwsza fala) i generała doświadczonego (druga fala):
[1. 40K 2. 120Ż 80Ku] (1. 40K 2. 120Ż 7Ku)
Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa: pierwsza fala 1 rundę, druga fala od 3 do 4 rund.
Obóz a: [100Ło 100Op]: [48EŻ 140K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 14 rund.


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generałowie W1 i W2 w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i50.tinypic.com/2mzd3yg.png
A oto efekt bloku:

http://i50.tinypic.com/2lnxowi.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W1 do obozu w 33 - czas dojścia A do obozu a 30 + opóźnienie w wysłaniu W 13) / 4 paliki na rundę + 3 rund walki W + 1 runda zapasu = 8
8 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 7 rund walki generała A, czyli blok może się udać, ale nie musi :confused:.

Wielkie dzięki dla missperfect za chęć i odwagę w przetestowaniu bloku ;).


Wyspa Piratów.


Blok numer 1: Pierwszy z trzech bloków możliwych do wykonania na przygodzie. Plan zakłada blokowanie obozu a oraz na jedną fale zniszczenie obozu w.

http://i47.tinypic.com/2e3y0et.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A to generał blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i47.tinypic.com/308wsok.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 15 palików.

http://i47.tinypic.com/35a0whs.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 19 palików.

http://i46.tinypic.com/zumgq0.png
Generał W zostanie przechwycony przez obóz a po przejściu 10 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 15 - 10 = 5 palików.

http://i48.tinypic.com/2n21j61.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [50Ko 100Łu 50Og]: [74R 176EŻ] (74R)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 1 rundę (∅ 1,00).
Obóz a: [100Ma 50Ko]: [45EŻ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 6 do 11 rund (∅ 8,43).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i48.tinypic.com/2jdmjur.png
Efekt bloku:

http://i45.tinypic.com/2lstjkl.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 19 - czas dojścia A do obozu a 15 + opóźnienie w wysłaniu W 5) / 4 paliki na rundę + 1 rund walki W + 1 runda zapasu = 4
4 rundy wyliczone do pokonania przywódcy < 6 rund walki generała A, czyli blok można uznać za bezpieczny :).



Blok numer 2: Plan zakłada blokowanie obozu a i b oraz na jedną fale zniszczenie obozu w.

http://i50.tinypic.com/296nltz.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A praz B to generałowie blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i48.tinypic.com/6z818k.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 20 palików.

http://i49.tinypic.com/2jdnv2o.png
Generał B do obozu b zawita po przejściu 30 palików.

http://i47.tinypic.com/dbgy6s.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 38 palików.

http://i49.tinypic.com/35c32pw.png
Generał B zostanie przechwycony przez obóz a po przejściu 14 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz b musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 20 - 14 = 6 palików.

http://i48.tinypic.com/65srxk.png
Generał W zostanie przechwycony przez obóz b po przejściu 21 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy B przejdzie 30 - 21 = 9 palików.

http://i46.tinypic.com/wj6m28.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [80Ko 2PO 80Łu]: [50R 200EŻ] (50R)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 1 rundę (∅ 1,00).
Obóz a: [60No 60Ma 60Ko]: [1R 4Ż 54EŻ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 6 do 11 rund (∅ 7,98).
Obóz b: [40Ko 40Og 40Łu]: [46EŻ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 4 do 8 rund (∅ 6,20).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał B w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i45.tinypic.com/sgog2t.png
Generał W w momencie rozpoczęcia walki w obozie b:

http://i45.tinypic.com/5uhhfq.png
Efekt bloku:

http://i49.tinypic.com/2u6le8o.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 38 - czas dojścia A do obozu a 20 + opóźnienie w wysłaniu W 9) / 4 paliki na rundę + 1 rund walki W + 1 runda zapasu = 9
9 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 6 rund walki generała A, czyli bloku nie można uznać za bezpiecznego :confused:.



Blok numer 3: Ostatni możliwy do wykonania blok. Blokujemy obóz a oraz na jedną falę niszczymy obóz w.

http://i47.tinypic.com/103ilhk.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej, gdzie A to generał blokujący a W generał atakujący przywódcę.

http://i45.tinypic.com/b7gutc.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 24 palików.

http://i50.tinypic.com/15zmvwi.png
Generał W1 obóz w zaatakuje po przejściu 33 palików.

http://i48.tinypic.com/2r4n0us.png
Generał W2 do obozu w dojdzie po przejściu 36 palików.

http://i47.tinypic.com/8ye52f.png
Generał W1 zostanie przechwycony przez obóz z po przejściu 18 palików, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 24 - 18 = 6 palików.

http://i45.tinypic.com/25s6iv8.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [70Og 100Łu 10PO 1ZK]: [1. 114R, 5R 1EŻ 178K 66Ku] (1. 114R, 2. 5R)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 1 rundę (∅ 1,00).
Obóz a: [100Ko 70Łu: [54EŻ]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 6 do 12 rund (∅ 7,85).


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał W1 w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i47.tinypic.com/35i9nit.png
Efekt bloku:

http://i46.tinypic.com/2dhgo46.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W1 do obozu w 33 - czas dojścia A do obozu a 24 + opóźnienie w wysłaniu W 6) / 4 paliki na rundę + 1 rund walki W + 1 runda zapasu = 6
6 rundy wyliczone do pokonania przywódcy = 6 rund walki generała A, czyli blok można uznać za bezpieczny :).


Zdrajcy.


Blok numer 1: Pierwszy blok w tej przygodzie. Plan bloku zakłada że blokujemy obóz a i na 1 fale niszczymy obóz w. Można pokusić się o zablokowanie 2 obozów, ale niestety do tego trzeba 250 koni których w czasie wykonywania przygody nie miałem.

http://i49.tinypic.com/10cj2ts.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej. Kolejno od prawej obóz generała blokującego A oraz generała atakującego przywódcę W. Widać wolne miejsce na blok obu obozów, który w najbliższym czasie wykonam :).

http://i50.tinypic.com/zoc0ue.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 37 mieczyków

http://i49.tinypic.com/212e4q0.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 44 mieczyków

http://i45.tinypic.com/sn182r.png
Generał W przechwycony zostanie przez obóz a po przejściu 29 mieczyków, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 37 - 29 = 8 mieczyków. Miejsce wysłania generała W pokazałem na rysunku poniżej.

http://i50.tinypic.com/s1tcf5.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [60Ż 100WŁ]: [80R 1Ż 75K 94Ku] (80R 1Ż 4K)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 1 rundę.
Obóz a: [60O 60K 60Ż]: [117Ż]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 18 rund.


A oto efekt bloku:

http://i46.tinypic.com/353a74o.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 44 - czas dojścia A do obozu a 37 + opóźnienie w wysłaniu W 8) / 4 miecze na rundę + 1 runda walki W + 1 runda zapasu = 6
6 rund wyliczonych do pokonania przywódcy < 7 rund walki generała A, czyli blok można uznać za bezpieczny :cool:.



Blok numer 2: Pierwszy podwójny blok na tej przygodzie, którego skuteczność wykonania nie wynosi niestety 100%. Na razie na przykładzie obliczeń, za kilka dni na przykładzie praktycznym.

http://i49.tinypic.com/30v15y9.png
Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej. Kolejno od prawej obóz generałów blokujących A i B oraz generała atakującego przywódcę W.

http://i47.tinypic.com/vymo9s.png
Generał A do obozu a zawita po przejściu ścieżki złożonej z 26 mieczyków

http://i50.tinypic.com/4u6n3b.png
Generał B do obozu b dojdzie po pokonaniu ścieżki złożonej z 37 mieczyków

http://i46.tinypic.com/24c9n4p.png
Generał W obóz w zaatakuje po przejściu 44 mieczyków

http://i48.tinypic.com/i4h6pu.png
Generał B przechwycony zostanie przez obóz a po przejściu 20 mieczyków, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz b musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 26 - 20 = 6 mieczyki. Generał W zostanie przechwycony przez obóz B w momencie gdy przejdzie 29 mieczyków, więc musimy go wysłać na obóz w kiedy generał B przejdzie 37 - 29 = 8 mieczyków. Momenty wysłania generałów ilustrują obrazki poniżej, i tak się złożyło że są takie same.

http://i46.tinypic.com/21kz3pi.png
http://i47.tinypic.com/35iwzzr.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [60Ż 100WŁ]: [80R 1Ż 75K 94Ku] (80R 1Ż 4K)

Według wyliczeń symulatora, walka w obozie przywódcy trwa 1 rundę.
Obóz a: [40O 40K 20Ż 60WŁ]: [195K]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 6 do 11 rund.
Obóz b: [60O 60K 60Ż]: [117Ż]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 18 rund.


A oto efekt bloku:
W najbliższym czasie wstawię screeny.

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W do obozu w 44 - czas dojścia A do obozu a 26 + opóźnienie w wysłaniu W 8) / 4 miecze na rundę + 1 runda walki W + 1 runda zapasu = 8,5
9 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 6 rund walki generała A, czyli bloku nie można uznać za bezpiecznego :confused:. Może się udać, ale nie musi.



Blok numer 3: Drugi i ostatni blok na tej przygodzie. Powodzenie w jego wykonaniu powala zaoszczędzić kilkuset rekrutów, koniecznych do zniaszczenia blokowanych obozów. Niestety, ten blok zaliczany jest do grupy "może się uda". Blokujemy obozy a i b oraz na dwie fale niszczymy zamek przywódcy w. Obozy umieszczamy w sposób przedstawiony poniżej. Kolejno od prawej obozy generałów blokujących A i B oraz generałów atakujących przywódcę W1 i W2.
Generał A do przejścia celem zaatakowania obozu a ma 16 mieczy.

http://i46.tinypic.com/eqd11s.png
Generał B do obozu b dojdzie po pokonaniu ścieżki złożonej z 14 mieczyków.

http://i46.tinypic.com/2d9786g.png
Generał W1 obóz w zaatakuje po przejściu 18 mieczyków.

http://i46.tinypic.com/k55v7s.png
Generał W2 w obozie w znajdzie się po przejściu 21 mieczyków.

http://i46.tinypic.com/o5pzjr.png
Generałowie W1 oraz W2 zostali ustawieni sposób umożliwiający im ominięcie strefy obozu B w na początkowym etapie marszu. Generał W1 przechwycony zostanie przez obóz a po przejściu 8 mieczyków, czyli aby mógł spokojnie przejść i zaatakować obóz w musimy go wysłać w momencie, gdy A przejdzie 16 - 8 = 8 mieczyki. Do strefy oddziaływania obozu b generał W1 dojdzie po przejściu 14 mieczyków, więc generała B musimy wysłać w momencie gdy W przejdzie 14 - 14 = 0 mieczyków. Wniosek taki, że generałów B, W1 oraz W2 wysyłamy do ataku jednocześnie. Momenty wysłania generałów ilustruje obrazek poniżej.

http://i50.tinypic.com/2hwt8g.png

Skład i ilości armii.

Przywódca w: [60K 60Ż 60WŁ 1SR 1WB]: [1. 200 R 2. 250 Ż] (1. 200 R 2.58Ż)

Według wyliczeń symulatora, walka pierwszej fali w obozie przywódcy trwa min 3 rundy, walka drugiej fali max 8 rund.
Obóz a: [100Ż 100WŁ]: [148K 52Ż]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 14 rund.
Obóz b: [50K 150Ż]: [55K 140Ż]

Symulator wyliczył czas walki na poziomie od 7 do 13 rund.


Potwierdzenie poprawności wykonanych wyliczeń. Generał W1 w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i50.tinypic.com/i2nbcj.png
Generałowie W1 oraz B w momencie rozpoczęcia walki w obozie a:

http://i48.tinypic.com/103ivdx.png
A oto efekt bloku:

http://i49.tinypic.com/2ltmqgl.png

Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W1 do obozu w 18 - czas dojścia A do obozu a 16 + opóźnienie w wysłaniu W 8) / 4 miecze na rundę + 11 rund walki W + 1 runda zapasu = 8,5
15 rund wyliczonych do pokonania przywódcy > 7 rund walki generała A, czyli bloku nie można uznać za bezpiecznego :confused:. Może się udać, ale nie musi.



POWODZENIA :)

Bobbek
06.07.2012, 23:45
Bardzo fajny poradnik, ale mam jeszcze kilka wątpliwości. Jeśli dobrze rozumiem robienie bloku ma na celu zmniejszenie strat poprzez wysłanie na obozy A i B armii mniejszej/tańszej niż ta potrzebna na ich zlikwidowanie. W jaki sposób tanim kosztem zablokować obóz na 7-13 rund? Czy koszt tak długiego bloku nie jest wtedy porównywalny z kosztem zniszczenia tego obozu? A może w momencie zniszczenia obozu W walka w obozach A i B, jeśli jeszcze trwa, jest przerywana i nie ponosimy w nich strat w ogóle?

dellphi
06.07.2012, 23:54
A może w momencie zniszczenia obozu W walka w obozach A i B, jeśli jeszcze trwa, jest przerywana i nie ponosimy w nich strat w ogóle?
Dokładnie tak jest :) Jedyne straty to te na obozie przywódcy, i z tego powodu przygody mało opłacalne bite obóz po obozie stają się żyłami złota (Wiktor Podstępny np.)

spyderek
07.07.2012, 06:12
od siebie dodam że do blokowania warto przetestować elitarnych (jak się ma) bo oni zwykle walczą dłużej od zwykłych żołnierzy (dajemy ich mniej). Dodatkowo czasem warto dodać konnego, łucznika (lub kilku) to też potrafi wydłużyć walkę często znacznie (np minimalnie o rundę, średnią o pół rundy)

UniżonySługa
07.07.2012, 16:36
To prawda Spyderek
Gdybym dzisiaj w przygodzie w ostatniej chwili nie wycofała 1 żołnierza z blokującego generała to by mi skubaniec nie poległ tak szybko i zdążyłabym zaatakować drugim generałem właściwy obóz.

dellphi
07.07.2012, 17:01
Stosowanie w blokach elity oczywiście wydłuża walkę...ale jak blok nie wyjdzie to tracimy sporo. Dla przykładu posłanie na 100O + 100K 97EŻ wydłuża walkę o 1 rundę min, 2 rundy max w stosunku do posłania 107Ż. Więc minimalizując ryzyko utraty elity, osobiście wysyłam ją tylko na bloki obozów usytuowanych najdalej od przywódcy.

Poznańczyk
07.07.2012, 19:59
I sekret został ujawniony :D

Teraz to widać bo trasa jest idealnie pokazana, wcześniej to była wyższa szkoła jazdy.

Sporo obozów można zablokować, tylko wtedy na przygodę trzeba by wysyłać składy : 300Ż/3Ż 400K itp :D

Jak ktoś chce się bawić w taką armie, druga sprawa jest taka że osoba robiąca poradniki robi je pod siebie. Ja ustawiam wszystko pod swoją liczbę generałów, czyli 3 zwykłych + weteran. Gdybym miał ich więcej, wtedy inaczej by wyglądały poradniki bo bloków było by więcej :D

Mimo to sekret ujawniony :D
edit:
niedługo jak zamiast mieczyków wejdą słupki takie jak przy stawianiu budynków jeszcze lepiej wszystko będzie widać

Tindaloo
07.07.2012, 20:43
Poradnik super jest.

W sumie tylko jedno ale. Jak dla mnie to bug i będzie płącz jak to naprawią. Jednakże właśnie dlatego, ze będzie płacz, moze nigdy tego nie zrobią. Tylko żal, że własnie tak powstaja buble, a nie gry.. ;/

dellphi
07.07.2012, 21:07
I sekret został ujawniony :D

Teraz to widać bo trasa jest idealnie pokazana, wcześniej to była wyższa szkoła jazdy.

Hehe sekret może i tak...ale jeszcze trzeba umieć go wykorzystać :) Mimo to szkoda że trasa została ujednolicona...wcześniej było więcej niespodzianek, więcej analizy ;) i tak jak piszesz, była to "wyższa szkoła jazdy".



W sumie tylko jedno ale. Jak dla mnie to bug i będzie płącz jak to naprawią. Jednakże właśnie dlatego, ze będzie płacz, moze nigdy tego nie zrobią. Tylko żal, że własnie tak powstaja buble, a nie gry.. ;/

Dziękuję bardzo za miłe słowa :). Co do błędu gry, to myślę że niespójność trasy pokazywanej i rzeczywistej była bugiem. I chodź w mojej opinii mógł on zostać, to po ostatniej konserwacji został on naprawiony i stąd możliwość łatwiejszego obliczania bloków. Mam nadzieję że w końcu przygody zostaną teraz trochę urozmaicone; już losowa obsada obozów czy losowe umieszczenie np. kamieni na trasie generała wprowadziły by sporo ożywienia. No, ale zobaczymy :).

Majamas
07.07.2012, 21:54
Wczesniej był bug jeśli już, a teraz jest normalnie. Gra ciągle wymaga myślenia i analizy dopóki wszystko nie zostanie opisane w poradnikach to nasze mózgi maja szanse sie rozwijać. Sa juz przypadki losowe zaimplementowane wiec nie mozna liczyc na mechaniczne powtarzanie. I to tez jest plus.

hejter
09.07.2012, 13:21
blok nr 2 na czarnych nie dziala.

dellphi
09.07.2012, 18:58
blok nr 2 na czarnych nie dziala.

Czy mogę prosić o więcej szczegółów ? Konstruktywna krytyka wskazana :)

pasiakpawel
09.07.2012, 21:30
Wielkie dzięki za dużą pomoc w grze.
PS. Wiem że bloki stosuje się na własną odpowiedzialność, ale jak coś nie wyjdzie to dellphi wiem gdzie Cie szukać :)

dellphi
10.07.2012, 00:13
Wiem że bloki stosuje się na własną odpowiedzialność, ale jak coś nie wyjdzie to dellphi wiem gdzie Cie szukać :)

A ja się nigdzie stąd nie ruszam :). A na serio, bloki które pokazuje w przykładach testuje na sobie (chyba że zaznaczę że blok to czyste wyliczenie) często kilkukrotnie, ale wiadomo....każdy ma inne kliknięcie. Ponadto staram się podać wyliczenie bezpieczeństwa bloku, bo niestety nie każde bloki zawsze się udają.

bogdan192012
19.07.2012, 10:50
Blok 1 w Wiktorze jak byś dał pierwszą falę na obóz przywódcy to blok zawsze wyjdzie.

EX_Zakrecony
20.07.2012, 12:20
Temat zostaje przeniesiony z działu Pytania i dyskusje dotyczące gry (http://forum.thesettlersonline.pl/forums/180-Pytania-i-dyskusje-dotyczące-gry) do właściwego działu Propozycje poradników (http://forum.thesettlersonline.pl/forums/244-Propozycje-poradników)

Esendill
20.07.2012, 18:48
Dobra robota dellphi :)

Mam pytanka:


Bezpieczeństwo wykonania bloku:
(czas dojścia W1 do obozu w 17 - czas dojścia A do obozu a 12 + opóźnienie w wysłaniu W1 7) / 4 paliki na rundę + 3 rund walki W + 1 runda zapasu = 11
11 rund wyliczonych do pokonania przywódcy < 7 rund walki generała A, czyli blok może się udać, ale nie musi .

Nie powinno być 7=7 ?
I czy dla obliczenia bezpieczeństwa bloku nie powinno się brać czas dojścia drugiego generała? - to przeważnie od 1/2 aż do 1 rundy dalej.

Czy możecie mi powiedzieć przy tej okazji jaki jest minimalny odstęp wejścia drugiej fali ataku?

dellphi
20.07.2012, 19:39
Blok 1 w Wiktorze jak byś dał pierwszą falę na obóz przywódcy to blok zawsze wyjdzie.

Racja :), chodź i zastosowanie jednej fali ataku na przywódce bardzo rzadko powoduje nieudanie się bloku. Generał A walczy zazwyczaj 8,9 rundy, generał W obóz przywódcy wykańcza najczęściej w 4,89 rund + 4,75 różnicy w rozpoczęciu walki między obozem A i W. Różnica wynosi 0,64 rundy na niekorzyść powodzenia bloku....ale ponieważ weteran kończy walkę średnio o 20% szybciej niż liczy to kalkulator to 20% * 4,89 -0,64 = 0,34 rundy zapasu :). Natomiast atak pojedynczym generałem ma te zaletę, że nie muszę czekać na odpoczynek generała z pierwszej fali, więc i przygoda szybciej idzie :).


Dobra robota dellphi :)

Mam pytanka:

Nie powinno być 7=7 ?
I czy dla obliczenia bezpieczeństwa bloku nie powinno się brać czas dojścia drugiego generała? - to przeważnie od 1/2 aż do 1 rundy dalej.
Czy możecie mi powiedzieć przy tej okazji jaki jest minimalny odstęp wejścia drugiej fali ataku?

Dziękuję bardzo, masz rację i błąd został poprawiony :).
Odpowiedź na drugie pytanie: jak najkrótszy :), najlepiej takim aby generał drugiej fali był w obozie przywódcy przed końcem walki generała pierwszej fali.
Odpowiedź na pierwsze pytanie: odstęp miedzy generałami jest brany w obliczenia miejscu dotyczącym "ilości rund do pokonania przywódcy". Jest to poprawne postępowanie w przypadku, gdy spełnisz warunek opisany w odpowiedzi na pierwsze pytanie :).

Esendill
20.07.2012, 22:51
Odpowiedź na drugie pytanie: jak najkrótszy :), najlepiej takim aby generał drugiej fali był w obozie przywódcy przed końcem walki generała pierwszej fali.
Odpowiedź na pierwsze pytanie: odstęp miedzy generałami jest brany w obliczenia miejscu dotyczącym "ilości rund do pokonania przywódcy". Jest to poprawne postępowanie w przypadku, gdy spełnisz warunek opisany w odpowiedzi na pierwsze pytanie :).

Jeśli dobrze zrozumiałem to aby być w zgodzie z wyliczeniami to kluczem do tego jest także odpowiednie ustawienie obozów obu fal. Skoro 1. fala trwa 1 rundę to 2. fala powinna dojść pod koniec rundy 1. fali. Stąd też obóz 2. fali jest tak usytuowany aby generał wszedł na 4 "palik"/"mieczyk" na ślad pierwszego generała. Tak przynajmniej to wygląda na przykładach bloków.

Ponieważ nie mam "jajcarza" to zastanawia mnie czy na mapie też nie porusza się szybciej niż zwykły generał skoro pomiędzy mapami chodzi szybciej, zdrowieje szybciej i walczy szybciej?

Poznańczyk
21.07.2012, 09:21
Ponieważ nie mam "jajcarza" to zastanawia mnie czy na mapie też nie porusza się szybciej niż zwykły generał skoro pomiędzy mapami chodzi szybciej, zdrowieje szybciej i walczy szybciej?

Weteran nie porusza się szybciej na mapie, walczy tylko szybciej i szybciej transportuje wojska pomiędzy wyspą a przygodą, tak samo jak doświadczony/szlom.

dellphi
21.07.2012, 09:27
Jeśli dobrze zrozumiałem to aby być w zgodzie z wyliczeniami to kluczem do tego jest także odpowiednie ustawienie obozów obu fal. Skoro 1. fala trwa 1 rundę to 2. fala powinna dojść pod koniec rundy 1. fali. Stąd też obóz 2. fali jest tak usytuowany aby generał wszedł na 4 "palik"/"mieczyk" na ślad pierwszego generała. Tak przynajmniej to wygląda na przykładach bloków.
Dokładnie tak :), najlepiej obozy obu fal usytuować obok siebie, wtedy różnica w dojściu do przywódcy jest na poziomie 1-2 palików. Często jednak tak zrobić się nie da, i wtedy obozy stoją jeden za drugim (bliżej przywódcy pierwsza fala, za nią fala numer dwa), i chociaż różnica w dojściu do przywódców nie powinna być większa niż 4 paliki, to dystans między generałami można skrócić wysyłając wpierw drugą fale ciut później falę pierwszą.


Ponieważ nie mam "jajcarza" to zastanawia mnie czy na mapie też nie porusza się szybciej niż zwykły generał skoro pomiędzy mapami chodzi szybciej, zdrowieje szybciej i walczy szybciej?
Wszystkie typy generałów (zwykły, doświadczony i weteran) na mapie dystans pokonują w tym samym czasie.
EDIT Poznańczyk był szybszy :).

Esendill
28.07.2012, 13:43
...najlepiej obozy obu fal usytuować obok siebie, wtedy różnica w dojściu do przywódcy jest na poziomie 1-2 palików. Często jednak tak zrobić się nie da, i wtedy obozy stoją jeden za drugim (bliżej przywódcy pierwsza fala, za nią fala numer dwa), i chociaż różnica w dojściu do przywódców nie powinna być większa niż 4 paliki, to dystans między generałami można skrócić wysyłając wpierw drugą fale ciut później falę pierwszą.


Dziękuję za profesjonalne wyjaśnienia i proponuję dodać ten akapit gdzieś w pierwszym poście aby szukający pomocy mieli tą wiedzę pod ręką ;)

tojanik
12.08.2012, 21:46
A jak przeliczyć na punkty trasy długość jednej rndy. Ile generał przechodzący przez blok pokona tereny w czasie trwania jednej rundy?

dellphi
12.08.2012, 23:00
Zrób doświadczenie: poślij genka z armią która walczyć będzie maksymalnie 1 rundę na obóz przeciwnika i sprawdź czas walki (liczony od momentu zniknięcia generała w obozie do momentu pojawienia się paska sygnalizującego niszczenie obozu). Potem np. przestaw garnizon generała i sprawdź, jaki dystans pokona w tym czasie. Mnie wyszło średnio 4 paliki na rundę (dla weterana) :).

i-l-i
13.08.2012, 00:40
No to jak juz ujawniamy to do konca, bo to co jest w poradniku nie do konca jest prawda.
Czas walki liczy sie troszku inaczej: walka sklada sie z walki wlasciwej (20sekund na runde)+niszczenie obozu (ten pasek postepu) i tu w zaleznosci od tego jaki to typ obozu moze byc roznie od 20 sek (zwykly oboz) do nawet 120 sek(forteca czy bialy zamek). oczywiscie doswiadczony gen czy weteran walcza o polowe krocej.

dellphi
14.08.2012, 23:20
Masz rację, dlatego napisałem "średnio" :). Nie bawiłem się w uwzględnieniu czasu niszczenia obozu przy wyznaczanie bezpieczeństwa bloku, ponieważ zazwyczaj typy blokowanych obozów są takie same jak typy obozu przywódcy, a niszczenie tego typu obozu trwa maksymalnie 2 rundy. Dodatkowo, czas zniszczenia obozu zależy również od jednostek jakimi atakujemy :). Przy obozie nie jest to ważne, ale przy blokowaniu zamku, fortecy czy wieży wiedźmy już tak, bo niszczenie może trwać od 5 do nawet 16 rund. Natomiast myślę, że w kwestii wyjaśnienia dodam w poradniku informację o etapach walki w obozie i powoli będę modyfikował wyliczenia bezpieczeństwa bloku :).

konkur4
31.08.2012, 00:35
Mam pytanie, czy w przypadku blokowania obozu i równoczesnej walki zwykłym generałem na 2 fale (tak, nie przewidzieliście się, 2 fale na obóz przywódcy) czas walki obydwóch generałów się zsumuje? Nie miałem nigdy okazji tego przetestować, ale słyszałem że jak się wyśle 2 generałów na ten sam obóz to drugi walczy natychmiast po skończeniu walki pierwszego. I jeszcze jedno, jeśli w takim przypadku walka w blokowanym obozie skończyłaby się wcześniej niż porażka pierwszego walczącego generała to czy ten drugi, mimo iż jest wewnątrz obozu przywódcy, opuści go i zmieni cel czy będzie do końca czekał na porażke 1 generała i zacznie tam walke?

dellphi
31.08.2012, 06:53
Mam pytanie, czy w przypadku blokowania obozu i równoczesnej walki zwykłym generałem na 2 fale (tak, nie przewidzieliście się, 2 fale na obóz przywódcy) czas walki obydwóch generałów się zsumuje?
Tak, czas walki obu generałów się sumuje.


Nie miałem nigdy okazji tego przetestować, ale słyszałem że jak się wyśle 2 generałów na ten sam obóz to drugi walczy natychmiast po skończeniu walki pierwszego. I jeszcze jedno, jeśli w takim przypadku walka w blokowanym obozie skończyłaby się wcześniej niż porażka pierwszego walczącego generała to czy ten drugi, mimo iż jest wewnątrz obozu przywódcy, opuści go i zmieni cel czy będzie do końca czekał na porażke 1 generała i zacznie tam walke?
Przy ataku na dwie fale, walkę rozpoczyna generał który pierwszy doszedł do obozu, po jego przegranej właściwie natychmiast walkę ropoczyna generał 2 fali, o ile znikną już w obozie.

konkur4
31.08.2012, 11:06
Ale czy w przypadku, gdyby blokował np. 1 rekrut, a tych dwóch generałów atakujących siedziałoby już w obozie przywódcy (jeden walczy, drugi oczekuje na walke), a w tym momencie blokujący przegrywa, to czy ten oczekujący na walke nie opuści przypadkiem obozu, żeby zmienić cel? Podobne przypadki wypisują ludzie w temacie o zdrajcach, że niby generał znikł w obozie, ale za chwile zmienia cel.

Avatarek
31.08.2012, 14:03
Blok nr. 3 w Banitach udany ->

http://i46.tinypic.com/or2c5s.png

Generał blokujący "a" - zwykły, atakujący "w" - Szłom
Generał "w" zmieniłem elitarnych na zwykłych oraz zredukowałem ich liczbę (symulator nie widział różnicy to spr.) czyli: 74R 126Ż

Uwaga: Generała "w" wysyłamy wcześniej aby zredukować czas jego reakcji czyli - wysłałem go gdy generał "a" przeszedł 4-5 paliki

dellphi
31.08.2012, 21:01
Ale czy w przypadku, gdyby blokował np. 1 rekrut, a tych dwóch generałów atakujących siedziałoby już w obozie przywódcy (jeden walczy, drugi oczekuje na walke), a w tym momencie blokujący przegrywa, to czy ten oczekujący na walke nie opuści przypadkiem obozu, żeby zmienić cel? Podobne przypadki wypisują ludzie w temacie o zdrajcach, że niby generał znikł w obozie, ale za chwile zmienia cel.
No niestety, ale tak się stanie, ponieważ generał będący w obozie przywódcy znajdzie się w strefie obozu blokowanego :).

WassyPL
18.11.2012, 17:31
Mam takie pytanko. Załóżmy że mój atak ma tylko jedną rudne, wysyłam 200 żołnierzy. Czy atak ten bedzie trwał dłużej gdybym wysłał 50 rekrutów, 50 ochotników, 50 żołnierzy i 50 łuczników ? Wtedy zamiast raz zaatakować, atakuje 4 razy ( każdy po kolei) ?
Drugie pytanko czy ktoś może wyliczył ile mniej więcej trwa atak koni ? Bo nie wiem czy zwykła runda czasowo odpawiada rundzie gdy konie atakują.

WassyPL
23.11.2012, 20:41
denerwuje mnie ten czas opóźnienia, przykładowo pisze aby wysłać atakującego gdy blokujący jest na 10 paliku, ale zanim ten wywlecze tyłek to blokujący przejdzie jakieś 3 paliki...

Chymes
24.11.2012, 03:28
bo blokow nie robi sie jak sa lagi

konkur4
24.11.2012, 14:51
bo blokow nie robi sie jak sa lagi

Jak są lagi to należy przemyśleć alternatywne ustawienie obozów, tak, aby w razie jednoczesnego wyjścia kilku generałów blok nadal miał szanse na powodzenie.

dellphi
24.11.2012, 23:02
Mam takie pytanko. Załóżmy że mój atak ma tylko jedną rudne, wysyłam 200 żołnierzy. Czy atak ten bedzie trwał dłużej gdybym wysłał 50 rekrutów, 50 ochotników, 50 żołnierzy i 50 łuczników ? Wtedy zamiast raz zaatakować, atakuje 4 razy ( każdy po kolei) ?
Każda walka trwa minimum 1 rundę, więc teoretycznie tak, o ile kolejne 4 Twoje fale przegrają walkę :). Natomiast praktycznie przyjmijmy że w obozie wroga siedzi 50O, wysyłając do walki 200Ż poradzą sobie oni z obozem po 1 rundzie (plus czas na jago zniszczenie), jeśli wyślesz 50Ż to również pokonasz obóz, ale dopiero po 3 rundach.

Drugie pytanko czy ktoś może wyliczył ile mniej więcej trwa atak koni ? Bo nie wiem czy zwykła runda czasowo odpawiada rundzie gdy konie atakują.
Czas walki konnicy wyznacza się tak samo jak w przypadku innych jednostek, biorąc pod uwagę fakt że konnica posiada umiejętność "pierwszy atak". Walka może trwać od jednej do kilku rund, w zależności od tego ile konnicy i na jakie jednostki wroga wyślemy :).

denerwuje mnie ten czas opóźnienia, przykładowo pisze aby wysłać atakującego gdy blokujący jest na 10 paliku, ale zanim ten wywlecze tyłek to blokujący przejdzie jakieś 3 paliki...
Dokładnie 4 paliki jeżeli po ataku pojawia się ikona konika nad obozem, więc trzeba brać poprawki :). Konik pojawi się jeżeli robisz przygodę do której zostałeś zaproszony lub do której sam już kogoś zaprosiłeś.

Jak są lagi to należy przemyśleć alternatywne ustawienie obozów, tak, aby w razie jednoczesnego wyjścia kilku generałów blok nadal miał szanse na powodzenie.
Jest to pewnie rozwiązanie ale ryzyko ze lag spowoduje różnicę w czasie wyjścia generałów z obozów ciągle jest :).

Wojcimierz
25.11.2012, 15:02
Mam takie pytanko. Załóżmy że mój atak ma tylko jedną rudne, wysyłam 200 żołnierzy. Czy atak ten bedzie trwał dłużej gdybym wysłał 50 rekrutów, 50 ochotników, 50 żołnierzy i 50 łuczników ? Wtedy zamiast raz zaatakować, atakuje 4 razy ( każdy po kolei) ?
Drugie pytanko czy ktoś może wyliczył ile mniej więcej trwa atak koni ? Bo nie wiem czy zwykła runda czasowo odpawiada rundzie gdy konie atakują.

A ja odpowiem przekornie;D: teoretycznie NIE. dellphi założył, że wysyłasz 50R, 50O, 50Ż i 50Ł jako cztery fale czyli 4 ataki 4 generałami. Ale z podanego przez ciebie składu wnioskuje, że masz na myśli jeden atak jednym generałem z dwustoma jednostkami. Długość walki jest zależna od ilości rund ale nie istotne jest ile i jakich wojsk walczy w danej rundzie. Jedna runda trwa zawsze tyle samo bez względu czy jest to 1 rekrut czy też atakujesz mając w składzie R,O,Ż,Eż,K,Ł,Wł,Ku,Pu i w ciągu rundy przeprowadzasz 10 ataków. W przypadku wysłania bardziej urozmaiconego składu wydłuży ci się tylko oglądanie powtórki z bitwy:)

Odpowiedź na 'drugie pytanko' zawiera się w powyższej - rodzaj jednostek nie ma znaczenia. Czas walki jest uzależniony jedynie od ilości rund (dla zwykłego generała 1 runda=ok.20 sek. a dla szybkiego 1/2 tego) a czas niszczenia obozu zależy od tego jakiego jest rodzaju (łatwy,średni,trudny,wieża,zamek,forteca) oraz od tego jaka to przygoda. To ostatnie jest trochę bez sensu ale osobiście zmierzyłem, że inny jest np. czas niszczenia łatwego obozu na zdrajcach a inny łatwego na okradać czy wikingach. Szybki genek (weteran,doświadczony,szlom,ponurak) poza walką także niszczenie obozu (zobrazowane tym paseczkiem) przeprowadza dwa razy szybciej niż generał zwykły z tawerny. Jeśli ktoś ma wiedzę na temat różnic czasowych w niszczeniu obozów pomiędzy różnymi przygodami proszę o konstruktywne komentarze.

konkur4 - nie rozumiem kompletnie twojej rady. O ile można 'alternatywnie' rozstawić sobie obozy bo dla wielu bloków jest kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt możliwości to zawsze należy zachować ich odpowiedni stosunek do obozów, na które są wysyłane (w przypadku gdy wysyłamy jednego genka po drugim) lub określone miejsce, które musi przekroczyć jeden genek aby wysłać drugiego. Wszystkie poważne osoby przedstawiające w swoich poradnikach bloki obliczają je zakładając teoretycznie możliwość 'wystartowania' generałów blokujących i atakującego w możliwie najkrótszym czasie czyli zasadniczo w tym samym momencie. Liczy się ile potrzebuje przejść blokujący, po ilu palikach lub z jakiej odległości wysyła się atakującego i najczęściej dorzuca się jeden palik rezerwy (czas jaki upływa pomiędzy wejściem do obozu wroga a zainicjowaniem walki). Jakiekolwiek skracanie odległości jest absolutnie bezsensownym pomysłem ponieważ lagi występujące w grze są niemierzalne czasowo i różne dla różnych graczy. Nie uzależniaj więc wysyłania genków od lagów bo ktoś jeszcze pomyśli, że tak się robi. A to bzdura. Masz sposób na to,który stosujesz - rozumiem. Ale skoro nie jesteś w stanie przedstawić stuprocentowej metody - nie mąć proszę w głowach innym. Jakikolwiek procent a nawet promil (wiem - głupio brzmi to słowo na niedzielnym kacu;) niepowodzenia sprawia,że blok jest nic niewart.

I to chyba tyle. Ave Incitatus;D

ArturGrab
25.11.2012, 21:05
Wojcimierz super poradnik trzeba się teraz nauczyć stosować
jeśli jest możliwość możesz przykłady zmienić bo w Bagiennej już nie da się postawić obozów jak napisałeś.

Wojcimierz
03.12.2012, 04:01
Wojcimierz super poradnik trzeba się teraz nauczyć stosować
jeśli jest możliwość możesz przykłady zmienić bo w Bagiennej już nie da się postawić obozów jak napisałeś.

Arturze - gdybyś zamiast na ostatnim skupił się na wszystkich, zauważyłbyś zapewne, że jestem autorem tylko jednego postu w tym temacie. Autorem poradnika jest dellphi i do niego proszę kierować wszelkie zażalenia. A przede wszystkim wszelki podziękowania, wyrazy wdzięczności,kwiaty,laurki i zaproszenia do wizyt w zakładach pracy ;)

A tak bardziej do rzeczy - dellphi - pełen szacun za pracę włożoną w powyższe opracowanie ale skoro zapraszasz do konstruktywnej krytyki ot i jestem:)

W końcu po wielu bardziej i mniej udanych eksperymentach dorosłem chyba imho do zabierania głosu w tematach bloków. Jako,że ostatnio najlepiej jestem obeznany w temacie 'Banitów' - to na ich przykładzie postanowiłem przedstawić swoje spostrzeżenia będące mniej lub bardziej w opozycji z twoimi. Ale raczej bardziej;)

1.Rozstawienie generałów.

W swoim poradniku zarówno teoretycznie jak i w formie przykładów preferujesz rozstawienie garnizonów 'w kupie' (jakkolwiek niesmacznie to brzmi) oraz wysyłanie kolejnych generałów w momencie gdy poprzedni w marszu osiągnie odpowiednie miejsce na mapie.

ZALETY: rozmieszczenie garnizonów nie jest uwarunkowane możliwymi ich lokacjami. Zasadniczo jest dowolne bez względu ile miejsca mamy na mapie byle tylko wszystkie potrzebne garnizony się zmieściły,gdyż ich odległość od wroga i siebie na wzajem nie ma znaczenia. Wkraczanie poszczególnych generałów do walki obliczamy na podstawie pól(palików) które mają do przebycia. i praktycznie nic więcej nas nie interesuje.

WADY: wyjście kolejnego generała z obozu jest zależne nie tylko od wartości stałych uwzględnionych w kodzie gry ale także zmiennych (np.lagi). Jest różne dla różnych graczy w tym samym momencie lub różne dla tego samego gracza w różnych momentach (godziny,dni,kolejne przechodzenie tej samej przygody). Do tego dochodzi opóźnienie spowodowane obecnością na przygodach wieloosobowych innych uczestników (konik nad garnizonem wysyłanym do walki - ok.5sek.) Istotnym utrudnieniem jest też oznaczenie miejsca,w którym powinien przebywać generał blokujący aby wypuścić kolejnego blokującego lub atakującego. Podawanie instrukcji typu "po przekroczeniu tego i tego palika" nie może być uznane za wskazanie miejsca o ile nie obejmuje dokładnego podania marginesu błędu (moge się pomylić o trzy paliki czy tylko o 3% odległości pomiędzy palikami?;)

UWAGI: dużo lepsze jest stosowane przez kilka osób płodzących poradniki oraz przedstawiających bloki rozmieszczenie generałów na zasadzie "wysyłamy jednego po drugim". Wtedy należy po prostu zadbać o odpowiednie obliczenie ich odległości od wrogich obozów na podobnej zasadzie jak przedstawiona przez ciebie jednak zamiast bawić się w śledzenie ile który przejdzie rozstawiamy ich w odpowiedniej odległości od siebie nawzajem.
Nie ukrywam,że sam jestem zwolennikiem tej metody. Jej zalety to łatwiejsza 'obsługa' bloku - wysyłamy ich kolejno nie wypatrując charakterystycznych punktów na mapie aby kliknąć atak kolejnego oraz teoretycznie przy prawidłowym rozstawieniu brak błędu typu 'wysłałem za szybko' - dyslokacja gwarantuje nam odpowiedni odstęp czasowy. Napisałem 'teoretycznie' gdyż sam kilka razy miałem przypadki,że generał atakujący pomimo,iż był np. trzeci w kolejce wysyłania wyszedł pierwszy - przed blokującymi. Takie życie - serwer zawsze 'mądrzejszy' niż teoria;) Jednak jest to dosyć łatwo zauważyć i wtedy cofa się cały blok i przeprowadza atak ponownie. W przypadku wysyłania 'na słupki' raczej ciężko jest zauważyć różnicę czy w momencie gdy generał A przeszedł 20 to generał B przeszedł 38 czy 39 palików.
Niestety nie zawsze da się to zastosować. Pierwszy blok na 'wyspie piratów', 'starych przyjaciółkach', 'wiktorze' czy 'ataku z zaskoczenia' nie ma do dyspozycji wystarczającej powierzchni. Coś i tak trzeba wypuszczać metodą 'na paliki'. Wtedy jednak polecam o ile istnieje możliwość taki dobór trasy aby konkretnie było wiadomo kiedy poprzedni generał przekroczy dany palik a jest to możliwe gdy ustawimy 'zygzakowanie' - palik uznaje się za przekroczony gdy generał w danym miejscu wykona skręt. Oraz jak najlepsze dobranie składu bloku ataku aby zapewnić sobie spory margines czasowy. Ale to oczywista oczywistość:)

2.Obliczanie drogi.

Nie za bardzo wiem jak to dellphi robiłeś ale muszę zauważyć kilka niedociągnięć w przykładowym przykładzie:D
- banici - blok nr.1 - Generał W zostanie przechwycony przez obóz B po przejściu 35 palików a nie 32 jak podałeś,
- banici - blok nr.2 - sorry ale o tej godzinie nie chce mi się już sprawdzać jego poprawności:)
- banici - blok nr.3 - Generał W zostanie przechwycony przez obóz A po przejściu 21 palików a nie 19,
- banici - blok nr.4 - Generał B zostanie przechwycony przez obóz A po przejściu 8 a nie 6 palików, generał W zostanie przechwycony przez obóz B po przejściu 14 palików a nie 13
Wszystko to w sumie ładnie widać na screenach, które zamieściłeś w swoim poście.

Ogólnie - każdy obóz wroga posiada strefę przechwytywania (czy jak by to tam nazwać) o rozpiętości 9x9 pól samemu znajdując się w jej środku. Generał nie zmierzający do danego obozu zostanie przez niego przejęty w momencie przekraczania pierwszego palika znajdującego się w tej strefie jaki przekroczy(pomimo iż na mapie przygody granica strefy znajduje się zawsze mniej więcej w połowie drogi pomiędzy dwoma palikami).

Jeśli chodzi o czas pokonywania odległości to także nie mogę się zgodzić. W wyliczeniach przyjmujesz,że generał w czasie jednej rundy przebywa 4 paliki. Obliczanie tego na podstawie walki 1 rekruta jest mało miarodajne. Proponuję zmierzyć czas w jakim generał przebywa jakiś dłuższy dystans. Osobiście robiłem to na własnej wyspie po przekątnej oraz na zdrajcach i wikingach - od strefy lądowania do ostatniego przywódcy - to dosyć duże odległości. Wynik - ok.3.3 sek. na przejście pomiędzy dwoma palikami a dokładniej 3 paliki na 10 sek. A więc 6 palików w czasie 1 rundy walki zwykłego generała.

Przy obliczaniu bloków istotne jest także to co ktoś na forum już zauważył, że po wkroczeniu generała do wrogiego obozu potrzebuje on czasu na zainicjowanie walki. Zasadniczo wygląda to tak,że po dojściu do ostatniego palika przed obozem wroga generał 'znika' ale 'kurzawa' oznaczająca toczącą się walkę pojawia się nie po 3.3 sek. ale po ok.5. Dopiero po tym czasie strefa przechwytywania zostaje zneutralizowana.

3.Bezpieczeństwo bloku a rundy walki.

Poza źle obliczaną odległością oraz czasem pokonywania dystansu pomiędzy palikami to trzeci błąd jaki dostrzegłem. Do bloków stosujesz generałów z tawerny a do ataku weterana,u którego zarówno runda walki jak i niszczenie obozu trwa połowę krócej niż u zwykłych generałów. Tymczasem w obliczeniach traktujesz weta i tawernianych tak samo jeśli chodzi o czasy. To nielogiczne - kilka bloków ma szansę tylko dzięki temu,że weteran może zabierać 250 ludzi do walki. Ale większość opiera się na tym,że generał atakujący walczy szybciej. Co zresztą ostatnio staram się osobiście udowadniać na forum.

Czekam na komentarz mojej krytyki. Jako ciekawostkę dodam,że wszystkie twoje bloki na banitach dellphi w przeciwieństwie do ciebie uważam za bezpieczne:) Co więcej - sam stosuje podobne i to bez użycia weterana posługując się tylko ponurakiem oraz bez elitarnych.

niedwiad
06.01.2013, 01:56
krytyki nie będzie=]

blok w Bagiennej
dla generała_200 bez Elitarnych

do przywódcy "33-33-33"

gen blokujący idzie ze składem [1R 1Och 52Ż] 4 rundy 2200 symulacji
- nawet gdy blok nie wyjdzie
[źle ustawisz garnizony, czy wypuścisz - jak u mnie za pierwszym razem]
jest 80% szans,
że wygra.
gen atakujący [148 R, 52 Ż]


Ale nie przy tym ustawieniu garnizonów,
przygoda jest przeprogramowana, [ nie można ustawić garnizonów przy brodzie wodnym, jak w TYM poradniku. O ile ja nie miałem laga jakiegoś]
trzeba pokombinować.

blok na 80 Kult 60 Kapłonów=]
Ga = [4 R, 186 Konnych] - 5-10 rund - 98% na wygraną jeśli blok nie wyjdzie. <====== BLOKUJĄCY
Gw= [114 R, 86 Ż] <====== ATAKUJĄCY
ten blok da się zrealizować na ustawieniu wg tego poradnika
i z wypuszczaniem z tego poradnika.

I pamiętać co jest napisane w poście powyżej.

ŻE generał blokujący po wejściu do obozu nie walczy jeszcze przez 5sek. [odstęp między znacznikami wynosi 2sek.]

Nimphaea
14.08.2013, 18:12
Prosta animacja jak robić bloki (ze strony diekampfkatze.at). :)

http://diekampfkatze.at/geniblok1.gif

xgamepl
23.12.2014, 21:49
a trzeba stosować bloki ?

Milady84
23.12.2014, 22:43
Nie trzeba ale po co bez sensu wojo tracić?