PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Sterowanie produkcją i dodatkowe informacje



Foksi
07.06.2012, 16:25
Miłym dodatkiem do gry byłaby możliwość płynnego ustalania wielkości produkcji.
Oczywiście można by było zmieniać tylko podstawowy zakres produkcji bez uwzględniania zwiększenia wydajności z koszyków itp.
Jeśli wybrane byłoby 0 to nad budynkiem tak ja do tej pory byłaby informacja w postaci "Zz".
Jeśli wybrana byłaby niepełna wydajność to nad budynkiem byłaby informacja w postaci jakiejś innej ikonki.

Dodatkowym udogodnieniem byłaby informacja o czasie trwania i wielkości powiększonej wydajności z premii.

Jeszcze jednym miłym dodatkiem byłby pozostały czas ulepszania budynku pod napisem "Ulepszenie".

Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów, dlatego zobrazuję swój pomysł:
402

Herr_Uther
07.06.2012, 17:22
Wszystkie proponowane przez Ciebie pomysły można z łatwością wprowadzić dając buffy i zatrzymując produkcję

Rudziiellec
07.06.2012, 21:15
Popieram, info o czasu trwania bufka i tym ile budynek będzie się ulepszać jest potrzebne i bardzo przydatne!

Foksi
07.06.2012, 21:33
Wszystkie proponowane przez Ciebie pomysły można z łatwością wprowadzić dając buffy i zatrzymując produkcję
W jaki sposób chcesz uzyskać informację o czasie trwania buffka oraz pozostały czas ulepszenia budynku "dając buffy i zatrzymując produkcję"?

Wyobraź sobie sytuację, że masz np. jedną stajnię na 3-5 poziomie i jednego dnia chcesz wyprodukować trochę napitku, ale też potrzebujesz kilka brakujących koni, ale masz za mało gospodarstw i brak pozwoleń budowlanych. Poza tym nie będziesz mógł być przy komputerze przez następne 18 godzin, a z obliczeń z buffkami wynika że najlepiej jakbyś miał stajnię na 1-2 poziomie, bo inaczej zabraknie Ci zboża na brakujący napitek. Co wtedy? Niszczysz stajnię (najlepiej na 5 poziomie) i robisz up do 2 poziomu?

Herr_Uther
08.06.2012, 08:18
Co do "zegaru" czasu trwania buffa to owszem zgadzam się, coś takiego byłoby przydatne i wielkim niedopczaczeniem programistów jest to, że nie ma choćby najprostszej ikonki albo "zegara" który pokazywałby się po wejściu do budynku. Z drugiej strony - czas trwania buffa na najważniejsze budynki (mennice, kopalnia złota i piec) można sobie zapisać w notatniku ("rzuciłem o 12, wyłączyć o 18) pozostałe budynki nie są aż tak istotne żeby pilnować się z ich buffami, czas ulepszania budynków jest zawsze taki sam - na 1-3 poziom trwa chwilunię, na 4 poziom 1 dzień a 5 7 dni, więc jak wrzucasz dzisiaj o 12:35 to skończy się o 12:35 jutro albo za tydzień, więc łatwo można to ogarnąć.

Jeżeli już tak naprawdę pilnie potrzebujesz kuni i napitku, to po prostu stopujesz 1/2/3 młyny, dajesz buffy 6 godzin na stajnie i browary i idziesz sobie spokojnie na te 18 godzin, jak wrócisz to owszem, piekarnie będa kuleć ale masz przynajmniej te wymarzone kunie jak w stajni u arabskiego szejka i napitku tyle, ile w dobrze zaopatrzonej Strefie Kibica :-)

Foksi
08.06.2012, 10:05
Życzę powodzenia w zapisywaniu w notatniku buffków od znajomych rzuconych gdy nie jesteś obecny przy komputerze.

Płynne sterowanie produkcją przydaje się dopiero gdy posiada się małą ilość wysokopoziomowych budynków i jest prostsze podczas planowania zużycia. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że w poniedziałek, środę i piątek mam odpalone opactwo, a we wtorek, czwartek i sobotę stajnię. Podobna sytuacja jest z budynkami zużywającymi węgiel, pochłaniają ogromne ilości i czasami ma się ochotę zmniejszyć produkcję, ale nie wyłączać jej całkowicie. Osobiście wolę, żeby przez tydzień wyprodukowało mi się mniej produktów niż żeby mi się nie wyprodukowało wcale, bo zapomniałem włączyć lub wyłączyć.

Każdy ma swoje racje, ale gra ma przede wszystkim cieszyć, a nie robić z nas roboty które budzą się o 4:17 w nocy, żeby rzucić bufka na kopalnię.

Herr_Uther
08.06.2012, 12:55
Jesteś chyba niskopoziomowcem i niezbyt ogarniasz zasady późniejszej gry - na początku owszem, jak masz tylko 2-3 sektory to padnięcie 2 kopalni marmuru stopuje produkcję i w związku z tym całe budowanie, ale potem już nie ma napinki na surowce bo wszystkiego masz w bród i wystarczy rzucić buffy raz na jakiś czas (oprócz produkcji złota bo ona rządzi się swoimi prawami) a w późniejszym okresie choćbyś stawał na rzęsach nie dasz rady ogarnąć z weglem bez wyłączania np. produkcji mieczy stalowych bo węgla zawsze brakuje - jest tylko 6 kopalni a ich ulepszanie jest nielogiczne bo zużywa młotki które też wymagają węgla do produkcji, żeby wyjść na zero musiałbyś buffować i młotki i kopalnie węgla (a znowu miedzi też jest mało więc nie możesz zrobić kilkunastu ślusarzy na 5 poziomie bo musiałbyś buffowac kopalnie miedzi a znowu tak duża ilośc buffów wymaga chleba i ryb - czyli potzrebujesz więcej gospodarstw... A miecze stalowe, konie, łuki - to wszystko potem produkuje się tylko na doraźne potrzeby bo jednostki te bardzo rzadko giną a ich produkcja jest zbyt kosztowna i pracochłonna żeby chodziły 24/7 a znowu sprzedawanie nadwyżki też nie jest zbyt opłacalne, gdyż spekulując na sprzedaży półproduktów można zarobić więcej niż na sprzedaży końcowego produktu - kunia, łuku czy miecza.

Foksi
10.06.2012, 10:23
Tak jestem niskopoziomowcem, bo dopiero mam 38 poziom. Niektórzy w przeciwieństwie do innych starają się nie grać na zasadzie: "Oooo jak mi spadł węgiel, muszę pobuffować, zatrzymać kilka budynków" itp., ale biorą kalkulator w rękę, liczą i całą gospodarkę mają wyważoną długookresowo. Bardzo często z takich obliczeń wynika, że niektóre wysokopoziomowe budynki nie muszą pracować na 100%.

Zbig72
11.06.2012, 01:27
no i zatrolowali fajny wątek....
Foksi ,oczywiście popieram pomysł bo jest fajny, oczywisty i prosty (nie dla wszystkich)
Ogólnie pożyteczny, bo małym kosztem zwiększa komfort i przyjemność z gry.

Scrool
11.06.2012, 05:52
Mnie też się to podoba - jestem za .