Zobacz pełną wersję : Gra sens gry - czas na jej obsługę
perfectboy
06.06.2012, 20:14
Kilka podstawowych załozeń:
1/ gracz ma ograniczony czas na grę do 30 minut dziennie
2/ nie mam kasy na wydatek
3/ nudzi mu się notoryczne powielanie operacji, tym bardziej tych któych nie może wykonać w czasie 30 minut
W sumie chodzo o to że gra mogłaby stać się bardziej uznaną, przez wielu wiecej graczy obleganą gdyby nie monotonia.... bo:
a/ notorycznie trzeba używać geologów,gdzie tu sens.. powinni przeszukiwać teren - znajduować te standardowe złozą jeden raz , a potem aby nie byli nieużyteczni idą dalej ...szukać np złoża specjalne ...coś w rodzaju ewnetu ... ewent nie musi wystapić za każdym razem ..... może być składową ilosci logowań, ilosci walk (jakiegoś wzoru o ktorym żytkownicy nie wiedzą a któy wpływa na częstotliwość wystąpienia ewentu)
b/ uzupełnianie zapasów wody, n awyższym pzoiomie gry potrzeba kilkadziesiąt studni, czas budowy 1 minuta a wieć tracimy co dwa dni 30 minut na samo przeklikiwanie , oczywisćie ktoś moze zbudować studnię bez dna ...ale koszt kamieni czyli trzeba wydać jakieś 100zł
c/pola zbożą , podobnie jak wyzej ... można kupić silosy ktore napełniają nam owe pola ..znów wydatek w złotych .. (nie używałem nie wiem jak to działa jak większosć...opis przy silosie jest nikły)
d/ kopalnie które notorycznie trzeba budować... choć surowce są w tym samym miejscu i te same surowce... po co to .. i czas na budowę liczony w minutach na każdą
e/ a jeśli już ma być tak jak jest to moze kolejka budowania na 20 slotów w standardzie bo wtedy da się coś sensownie ustawić
reasumując:
stara gra , do której z przyjemnoscią wróciłem, niestety chęć zysku osób piszących - wygórowane stawki , skutecznie mnie zniecheciły do zakupu kamieni ..co więcej... monotonia gry ja położyłą.... według mnie zasoby wody i zboża powinny być niewyczerpalne, materiałów i minerałów powinny być odnawialne , ale ich ilosći do wydobycia powinny być 10 większe, czyli że kopalnia żelaza powinna mieć nie 500 a 5000 rudy ...i w podobnych relacjach inne kopalnie , wtedy już by to wyglądało inaczej,
w grze powinno się postawić na ekonomikę, na spsoób gry - walki ... na grupowe potyczkji pomiędzy gildiami....a nie na bezgraniczne klepanie i budowanie tego samego.....
pozdrawiam graczy ...
PS... usunięcie konta powinno być elelmentem konwencjonalnym w menu uzytkownika
i tym sposobem myślenia najlepiej logować się raz w tygodniu albo w miesiącu albo najlepiej ustawić to tak by raz w roku się zalogować ;)
zasada jest prosta, masz czas to grasz nie masz to nie grasz... by zwalczyć monotonię masz przygody wiele przygód, do tego co jakiś czas eventy
może za jakiś czas wprowadzą PvP co całkowicie zmieni oblicze gry...
zgodzę się że można by było trochę zautomatyzować ale nie w taki sposób jak ty proponujesz...
np przykład studni głębinowej, faktycznie jest to uciążliwe i mogłoby być np tak że buduje się jedną (10 desek Liść 15 marmuru)
obecnie można tylko przyśpieszyć wydobycie wody, ale nie można np jej pogłębić (zwiększyć zasobu)
proponowałbym właśnie taką możliwość... opcja ta np dodawałaby dodatkowe 1500 wody,
ale kosztowałaby to nas już np 15 desek liść i 23 marmuru (50% drożej niż nowa studnia obok)
kolejny poziom kosztowałby np 20 desek i 30 marmuru (czyli koszt 2 studni) a dawałby nam kolejne 1500 złoża wody
czyli studnia pogłębiona np 4x kosztowałaby łącznie:
10+15 (D.Liść+Marmur) (standardowa cena 1500 wody)
15+23 (D.Liść+Marmur) (1 pogłębienie +1500 wody)
20+30 (D.Liść+Marmur) (2 pogłębienie +1500 wody)
25+37 (D.Liść+Marmur) (3 pogłębienie +1500 wody)
30+45 (D.Liść+Marmur) (4 pogłębienie +1500 wody)
---------------------
100+150 (D.Liść+Marmur) (standardowa pojemność + 4 pogłębienia = 7500 wody)
czyli za tą samą cenę można by postawić 10 studni które 10x szybciej wydobywałyby wodę... a do tego mają pojemność 15,000...
ale coś za coś musi być ;>
- rozbudowa byłaby tak jak teraz, czyli nie zajmująca kolejki budowania
- można by sobie doładować ile by się chciało ale każdy poziom kosztowałby 50% tego co nowa studnia + koszt ostatniego poziomu
- co jakiś czas i tak trzeba by było wybudować nowe jak koszta pogłębienia przekroczyłyby opłacalność
bądź ograniczyć poziom rozbudowy, choć wolałbym 1 opcję gdzie można by zbudować nawet wielką studnię wielkim nakładem :)
oczywiście nawet teraz sobie ludzie radzą... Ci leniwi po prostu kupują wodę od zarobkowiczów którzy takie studnie stawiają ;)
Rosenberg
07.06.2012, 00:45
Zgadzam się z brakiem sensu obecnych rozwiązań.
Studnie czy kopalnie zakładane bezpośrednio na złożu nie ma sensu rozbudowywać.
Bez sensu wydaje się również wybużanie po to by zbudować w tym samym miejscu.
A pola uprawne to już totalna abstrakcja wraz z silosami.
Zawsze sądziłem że zboże z pól trafia do silosów, ale tu odwrotnie. :)
Czy nie lepszym rozwiązaniem były by odnawialne pola czy studnie.
W przypadku pól zamiast silosów zastosować czas odnowienia skracany np. nawożeniem.
Nawóz mógłby być produkowany naprzykład: w stajni jako podstawowy a w kompostowni ulepszany.
Napewno takie rozwiązanie było by sensowniejsze.
Ze studniami to trudno powiedzieć gdyż niewyczerpalna jest na 50lvl-u
I w przyszłości gdy będzie dostęna możliwość walki PvP może nawet podboje, do 50lvl-a powinna być ochronka.
Lecz ze względu na czas dotarcia do 50lvl wielu graczy, bardzo wielu graczy, poprostu się znudzi. :)
Martinezik75
07.06.2012, 07:42
Zgadzam się z przedmówcą.
Wg mnie - również system walki jest do bani... Wysyłam atak na "bandytów" - 15 łotrzyków i 20 miotaczy kamieni - > czy wyślę 30 rekrutów i 30 łuczników, czy też wyślę 100 rekrutów i 50 łuczników - straty są te same. Gdzie sens? Gdzie logika?
Poza tym - przy powtórce walki oglądanej w wiadomościach - sorki, ale wieje nuuuuudą. W Ogame nie było żadnych animacji przy walce, ale sama walka była o wiele bardziej emocjonująca.
W sumie wydaje mi się, że jest to gierka bardziej ukierunkowana "Farmowo", przy okazji twórcy są nastawieni na zysk ze sprzedaży "klejnotów", ale mnie na klejnoty nie naciągną ;) Na razie gram od 5 dni, bo gierka jest luzacka i mam spory sentyment do starych "Settlersów", ale na dłużej to mnie chyba nie wciągnie
Herr_Uther
07.06.2012, 12:45
W ogóle nie rozumiem jaki jest sens rozpoczynania przygody z jakąkolwiek grą MMO (czy przeglądarkową czy zwykła) jeżeli się ma jedynie 30 minut dziennie na grę - w 30 minut to można sobie zrobić kanapki i kawę ale nie grać w jakąkolwiek grę - nawet zwykła, singlowa gierka wymaga przeważnie więcej czasu! A powtarzalne operacje są podstawą KAŻDEJ gry - czy to RPG, czy FPP, czy strategie czy nawet Tetris - w każdej jednej grze powtarza się do znudzenia te same czynności! Dalej - wszystkie elementy które wymieniłeś są tzw. elementami uciążliwymi, które likwiduje się kupując premkę czyli klejnoty - tak jak powyżej występują one w KAŻDEJ "darmowej" przeglądarkówce, gdyż musi występować jakiś element zmuszający gracz F2P do bycia "sponsorami" w mniejszym lub większym stopniu. Mała ilość złota w złożach czy konieczność budowania wielu studni czy pól to NIE JEST "pomyłka" programistów czy jakieś niedopaczenie twórców silnika - tak ma być, gracz darmowy musi mieć cały czas pod górkę i musi mieć cały czas presję na wykupowanie klejnotów. Jeżeli nie podobają Ci się te elementy - przejdź na jakąś grę, w której zamiast dobrowolnych wpłat i zasady F2P jest abonament. Albo graj na serwerze testowym - tam masz zawsze maks surowców, zawsze maks klejnotow, wszelkie mozliwe budynki premium etc.
Wg mnie - również system walki jest do bani... Wysyłam atak na "bandytów" - 15 łotrzyków i 20 miotaczy kamieni - > czy wyślę 30 rekrutów i 30 łuczników, czy też wyślę 100 rekrutów i 50 łuczników - straty są te same. Gdzie sens? Gdzie logika?
Sens i logika działania walki była na tym forum wyjaśniana ze 20 razy, poszukaj w starych tematach.
@rosenberg.
- studnia na 50 levelu jest niewyczerpana tylko z nazwy, jedyna niewyczerpana studnia w grze nazywa sie 'mlyn wodny'/
- wyczerpane kopalnie sie burza, żeby ograniczyć możliwości produkcyjne gracza; złoża znajdują się w tym samym miejscu, żebyś nie musial przenosić magazynów.
perfectboy
07.06.2012, 18:16
każdy będzie to widział inaczej...skoro wracamy do klasyki gier... to trzeb pamietać że gra w nią mały Jasio lat 12, starszy Jan lat 22 i starsi którzy zapewne pamiętają settlersów z amigi ... rozumię idee dzisiejszych produkcji ...w dobie internetu wyrwać kasę od ludzi ... rzecz jasna i naturalna .. w końcu za coś programiści muszą żyć... ale apeluję za rozsądkiem...
rozwinięty gracz w sensie prowadzonej gry może sobie zafundować studnię która tak jak napsiał Booryss będzie miała więcej zasobów, ale i więcej będzie kosztować, podobnie z kopalniami, nie musielibyśmy tak często budować....
Ja wiem jedno że jako najstarszy gracz ...zalogowałem się chętnie...ale przerośnięta komercja zniszczyła chęć dalszej gry ...a szkoda ...
Herr_Uther
08.06.2012, 16:40
Realia są takie, że na 100 graczy nawet i 99 może zrezygnować z powodu "komercji" ale jednak ten jeden zostanie, coś tam sobie kupi od czasu do czasu i to tylko i wyłącznie o tych graczy walczy firma. Tak jest w TSO, tak jest w LOLu, w Grepolis, w ********ch - w każdej "bezpłatnej" grze, od tego nie uciekniesz.
Hakardrag
08.06.2012, 17:39
Przerośnięta komercja .... ??? hehehehe
Utrzymanie serwerów kosztuje, wszelkie prace nad Grą także trzeba opłacić .... itd. Jeśli już mowa o komercji, to trzeba zauważyć, że nie ma opłat za samą grę, a to co kupujemy jest z zyskiem dla naszej wiochy, więc o jakiej komercji tu mowa ? Nie chcesz nie kupuj a i tak Cię z Gry nikt nie wyrzuci :)
whiter13
09.06.2012, 00:24
@rosenberg
Podnoszenie poziomu kopalń to w pewnym momenciu mus, żeby nie czekać wiecznie na podstawową surówkę. Bo dobra gospodarka chodzi tip top. Jedyny problem jest tylko z wodą, bo nie każdy może pozwolić sobie na kupienie parunastu młynów wodnych. Ale i ten problem łatwo się rozwiązuje, kupując od innych graczy.
Do twórcy tematu: Lludzie! Czego wy chcecie od gry przez przeglądarkę... piszecie takie wywody filozoficzne jakby to miało być co najmniej nowe settlers 9 -.-
Tindaloo
09.06.2012, 15:41
Gra jest rzeczywiście monotonna, pisze to po miesiącu gry.
Wiadomo, beta, więc z surowcami w tych samych miejscach jest jak jest i mozna mieć nadzieje, że planuja to zmienić, no ale chciałem ruszyć inna kwestie.
Wiadomo, ze twórcy chcą zarabiać i aktualnie główne źródło dochodu pochodzi od tych co chca sobie ułatwic gre tak aby ten sam cel osiągnąć poprzez rzadsze odklikiwanie tych samych rzeczy (studnie/pola/kopalnie) w grze, ale być może tak płacić będą tylko tak zwani "casuale" - ludzie, którzy nie szukaja wyzwania w grach, tylko prostej łatwej rozrywki (większość społeczeństwa)
Jednakrze to "gamerzy" tworzą społeczność(community), czyli zwykle tą istotniejszą część gry o wiekszym wpływie na grywalność. - Ci ludzie są zwykle inteligentni i zwykle nie wydadzą PLN na każdą bzdurę, więcej, poprostu bedą kożystać z tych kryształów, które dostaną za darmo.
W jaki sposób twórcy gry chcą zachęcić te osoby do płacenia za grę? Aktualnie ubisoft traci, że tego nie robi.
Nim8, sory, ale muszisz byc g łupia jesli wydaje ci sie, że ludzie chca tu settlers 9, bo to o czym mowa w temacie to przede wszytkim zasady gry - a nie grafika! To grafika je procka, nie mechanika i zasady. Myśl zanim piszesz.
Herr_Uther
09.06.2012, 16:03
Tindaloo - chyba coś Ci się pomyliło, piszesz że płacić będa tylko ludzie, którzy nie szukają wyzwania w grach a jednocześnie domagacie się zlikwidowania jedynych mechanizmów w grze, które stanowią wyzwanie (tzn. braki surowcowe, konieczność częstego odkrywania surowców i tym samym wchodzenia do gry co parę godzin a nie dni) jednocześnie nie zauważasz, że community tworzą właśnie ludzie którym te utrudnienia nie przeszkadzają i grają mimo to, mają wysokie levele, trzepią misje etc. bez zbytniego wydawania kasy. A osoby które jęczą jak to im źle i że muszą wykorzystywać AŻ ponad 30 minut dziennie na grę raczej szybko odpadają albo właśnie płacą żeby było łatwiej. A Ubisoft nie traci, jakby tracił to serwery już dawno były zamknięte, w każdej grze "F2P" ponad 90% graczy to osoby które nie zapłaciły ani złotówki a mimo to interes się kręci
Tindaloo
09.06.2012, 16:29
ojoj, nie przypisuj mi słów innych graczy ;] Czytaj ze zrozumieniem
... a jednocześnie domagacie się zlikwidowania jedynych mechanizmów w grze, które stanowią wyzwanie (tzn. braki surowcowe, konieczność częstego odkrywania surowców i tym samym wchodzenia do gry co parę godzin a nie dni) jednocześnie nie zauważasz, że community tworzą właśnie ludzie którym te utrudnienia nie przeszkadzają i grają mimo to, mają wysokie levele, trzepią misje etc. bez zbytniego wydawania kasy.
tego też nie pisałem
A Ubisoft nie traci, jakby tracił to serwery już dawno były zamknięte, w każdej grze "F2P" ponad 90% graczy to osoby które nie zapłaciły ani złotówki a mimo to interes się kręci
Wątek bez sensu.
Jeśli ktoś się pyta po co ma budować pola, studnie i kopalnie wciąż od nowa, to znaczy że faktycznie nie widzi sensu gry, no i tym osobom już dziękujemy.
Rosenberg
18.06.2012, 05:22
Wątek nie jest bez sensu. Bez sensu są wasze posty typu: "niewymagaj","ciesz się z tego co jest","graj albo wypad".
Cały ten biznes polega na przyciągnięciu graczy, oraz by chcieli grać. A na pieniądze to trzeba zasłużyć, nie wystarczy postawić serwer.
W obecnej formie gry raz dziennie na 15min wystarczy, by gra toczyła się swoim tempem. Nie mówie tu o pisaniu pierdół na czacie.
W porównaniu z innymi grami to żenada. I przestańcie pisać, że jest dobrze bo to dopiero beta. Jest źle bo to beta a to forum jest po to by to poprawić.
whiter13
18.06.2012, 19:11
Jak masz ochotę mieć wpływ na grę to nie żal się na naszym forum, tylko idź na testowe forum i tam pisz. Bo prawda jest taka, że tylko pomysły z forum tsotesting.com są branę pod jaka kolwiek uwagę.
BTW, to nie jest gra na którą wystarczy wejść 1 raz dziennie i gitez. Same przygody wymagają więcej czasu, nie mówiąc o handlu.
Herr_Uther
18.06.2012, 20:12
Wątek nie jest bez sensu. Bez sensu są wasze posty typu: "niewymagaj","ciesz się z tego co jest","graj albo wypad".
Cały ten biznes polega na przyciągnięciu graczy, oraz by chcieli grać. A na pieniądze to trzeba zasłużyć, nie wystarczy postawić serwer.
W obecnej formie gry raz dziennie na 15min wystarczy, by gra toczyła się swoim tempem. Nie mówie tu o pisaniu pierdół na czacie.
W porównaniu z innymi grami to żenada. I przestańcie pisać, że jest dobrze bo to dopiero beta. Jest źle bo to beta a to forum jest po to by to poprawić.
15 min dziennie na grę, jakim cudem? No chyba, że na niskim poziomie... Choć w sumie TSO nie jest tak źle, bo przynajmniej nie ma trybu PvP i nie ma tu znanego np. z Plemion czy Grepolis wstawania o 5:30 rano żeby odeprzeć ataki wchodzące tuż po bonusie nocnym i siedzenia do późna zeby wyczaić ataki, które będa wchodziły w następny poranek :-) albo wysiadywanie w dziwnych godzinach żeby załapać się na walkę z dobrą ekipą znanego z gier MMO RPG (która to walka nie może oczywiście być przerwana na żadne AFK bo zaraz koledzy z drużyny wykopią cię i znajdą sobie innego na twoje miejsce). W skali uzależeniowej od 1 do 10 TSO dostaje ode mnie mocną 4 bo w sumie owszem, wymaga logowania się rano i wieczorem żeby ustawić gospodarkę ale z drugiej strony jak nie będzie nas parę dni na kompie to tez nic się nie stanie - nikt nas nie najedzie, nie wyrzuci z gildii, nie zniszczy nam miasta etc.
Rosenberg
19.06.2012, 01:37
No właśnie o to chodzi, gry settlers zawsze były grami, ale to, to jakieś puzle są. I po co gadka że trzeba płacić, bez płacenia przynajmniej jakieś zajęcie jest, bo tempo wzrostu tak czy siak takie samo. :)) A to gdzie ja będe pisał, to moja prywatna sprawa.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.