PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Hodowla Owiec i Świnek



Albinek24
01.06.2012, 00:50
Wpierw hodowla Świnek

pamiętam bardzo dobrze pierwsze dwie części gry the settlers na PC

od nic właśnie dostawało się mięsko na wędlinę
kosztem zboża i wody

Plusem było by zaniechanie robienia woni dziczyzny

jednak kosztem zboża i wody ja pisze wyżej


co do Hodowli owiec

http://www.picshot.pl/public/view/full/123344

zamieszczam linka do obrazka z przygody Banici jest tam domek dobrze odwzorowujący moje założenie ze taki budynek może powstać

co za tym idzie produkcja wełny

Tkalnia (Płótno)

budynek produkujący z wełny płótno
z płótna mogą być ubrania lub materiały na żagle
upieram się przy tym do drugiej wersji gdyż chodzi mi o

Stocznie

produkcja z desek egzotycznych i płótna lub żagli
Statków

po co statki
w niedalekiej przyszłości panowie BB_ chcą wprowadzić przygody ekonomiczne
jeśli tak to na przygodzie będzie trzeba wybudować
Magazyn kamieniołom granitu Drwala Egzotycznych
ja się pytam kto będzie nosił surowce do budowy tych budynków Generał ?

no trochę nie logiczne a statki by mogły wodzić surowce z przygody ekonomicznych do naszych włości kiedy będziemy chcieli
dzięki za przeczytanie moich pomysłów
i wiem ze miało być tylko o świnkach i owcach ale musiałem się rozpisać

Xenlin
01.06.2012, 01:04
Pomysł dobry, dodatkowo można powiedzieć rozpisałeś się o czymś co i tak na 100% nastąpi. Otóż będzie w dalekiej przyszłości opcja zdobywania wysp, będą statki itd.
Co do świnek to pomysł fajny ale chyba przy obecnej produkcji chleba, koni trzeba będzie pół wyspy obsiać zbożem.

Albinek24
01.06.2012, 01:07
nie jeśli gospodarstwo będzie na 5 poziomie
Hodowla świnek to budynek Mistrzowski

Albinek24
01.06.2012, 02:32
i tak obsiejesz całą wyspę zbożem bo na pewno będziesz chał mieć opactwo

Baranicomber
01.06.2012, 07:07
Pomysł całkiem fajny, ale nie sądzę by bardziej opłacało się hodować zwierzęta niż polować. Woń dziczyzny nie jest taka droga i niedługo się robi a zboża zawsze mało. Nawet gdyby była hodowla to może nieliczni w celach pooglądania sobie jej by ją postawili.

CopperPride
02.06.2012, 05:46
Jeśli chodzi o meritum to nie zgadzam się. Pomysł uważam za kiepski.

Co do języka wypowiedzi. Tutaj jest już żenująco.

Albinek24
02.06.2012, 06:26
wymyśl coś lepszego Mądralo

Herr_Uther
02.06.2012, 07:20
Moim zdaniem pomysł jest dość dobry, ale wymagałby dopracowania - ja to widziałbym tak: byłyby trzy rodzaje budynków produkujących "mięsko"
1. dotychczasowy mysliwy (odnawiany rybami i wodą)
2. hodowca owiec
3. hodowca świnek/krówek (odnawiany pszenicą i wodą)
Hodowca owiec produkowałby mięsko, ale znacznie wolniej od mysliwego i świnkownika ;-) ale nie wymagałby nic - po prostu budujesz, owieczki hasają sobie po halach, po jakimś czasie pojawia się mięsko, hodowca świnek/krówek działałby równie szybko jak myśliwy tylko że zużywałby pszenicę i wodę jako paszę (i szło by jej trochę więcej, niż na uzyskanie 1 sztuki mięsa u myśliwego). Myśliwy i hodowca świnek to byłyby budynki zaawansowane (nawet jest jedno miejsce wolne w okienku :-) a hodowla owiec, z racji tego że nie wymaga żadnych surowców - mistrzowskie i kosztowałaby oczywiście analogicznie dużo, tyle co inne budynki mistrzowskie.

Co do żagli - myślę, ze mityczny tryb PvP jest tak odległą przyszłością że nie ma co mysleć o produkcji statków. A poza tym żagle do statków średniowiecznych robiło się jeżeli dobrze kojarzę z lnu i konopii a nie z wełny biednych beeeczących futrzaków :-) choć nie jestem specem i mogę się mylić w tej kwestii

Jeżeli byłby już ten mityczny PvP to wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłaby konieczność zajmowania wrogich wysp statkami kolonizacyjnymi - statek wiadomo, wymagałby żagla (z płótna - tego nowego materiału), dużej ilości drewna (czy egzotyczne czy liściaste - trudno na tą chwilę powiedzieć) no i armat, tak duże wymagania surowcowe utrudniłyby zajmowanie wysp innych graczy (statek budowałoby się pi razy oko tydzień a zatopić by go mogła niewielka przewaga armat w porcie) więc ryzyko byłoby duże i bardziej opłacałoby się wysyłać statki na mniej oblegane wyspy neutrealne.

Albinek24
02.06.2012, 11:03
sam zastanawiałem się trochę nad swoim pomysłem i stwierdzam ze jeśli chcecie "gospodarstwo" robić z którego ma zbierać konopie to musiał by być POLE konopi

czy wystarczy nam miejsca na Gospodarstwa i konopie naprawdę trudno mi powiedzieć

materiał podstawowy na płótno tu jest droga otwarta może to być- Len Konopie WEŁNA Bawełna Jedwab

ale jak już pisałem budynek Hodowca owiec jest już w grze na przygodzie banici wiec pytam się po co go tam dali ?:)

Albinek24
02.06.2012, 12:48
zasięgnąłem wiedzy z Wikipedii

Płótno – zwyczajowa nazwa tkaniny wykonanej w splocie płóciennym o wielorakim zastosowaniu.

Surowce i wytwarzanie

Przemysłowo wykonywane na krosnach tkackich w zakładach przemysłu lniarskiego. W zależności od przeznaczenia wykonywany z różnego rodzaju i różnej grubości przędz. Surowcem do produkcji płótna są najczęściej przędze z włókien lnianych, bawełnianych, konopnych, jutowych lub z mieszanek tych włókien. Do produkcji używa się przędz zarówno wykończonych (bielonych) jak i surowych. Z przędz surowych produkuje się tkaniny przeznaczone na cele dekoracyjne.

Chałupniczo płótno lniane lub konopne wykonywane jeszcze dzisiaj w niektórych regionach kraju z surowej przędzy, później bielone na nasłonecznionych stokach, ma wielorakie zastosowanie w gospodarstwie wiejskim. W stanie surowym stosowane jako tzw. płachty żniwne. Często jako surowiec stosowano również włókna pokrzywy. Płótno wykonywane z pokrzywy służyło najczęściej do wykonywania worków.