Zobacz pełną wersję : Gra Złoto - kopalnia i złoża.
Fajnie jest sobie produkować kasę. Kto z nas nielubi pieniędzy. Kupić za nie najłatwiej, chcemy coś ulepszyć, złoto potrzebne.
Ale teraz popatrzmy na to z ekonomicznej strony:
-Złoże złota to 300 rudy
-piec do wytopu zużywa 2 rudy aby stworzyć 1 sztabę
- Mennica potrzebuje 4 sztaby aby stworzyć JEDNĄ monetę.
Teraz to sobie szybko policzmy. 300 rudy dzielimy na 2 = 150 sztab uzyskujemy.
150 dzielimy na 4 i.... mamy 37,5 monety....
A teraz koszty kopalni: 1400/1400/1500 -tak, tyle surowców wydajemy aby dostać 37,5 monety.
Zaglądnijmy teraz do zakładki handlu. Proszę państwa, sprzedać 400 marmuru czy desek, za 10 sztuk złota to nie jest problem, a wręcz okazja dla innych. Czyli sprzedając 1200 powiedzmy desek czy marmuru po takiej już minimalnej cenie zyskujemy 30 monet.
Wiadomo można rzucać premie na te wszystkie budynki, ciocia irma niech w swojej chatce nie leniu****e i klepie koszyki, ale nawet działając pod ciągłą premią, najedzony górnik, hutnik czy pan mennicaż ( nie wiem jak oni się tam nazywają) stworzą co najwyżej tyle pieniążków co możemy o wiele szybciej uzyskać handlując tym, co wydalibyśmy na kopalnie.
Możemy jeszcze nadmienić kwestie narzędzi. Ulepszając za nie kopalnie, a przypomnę że na kopalnie złota musimy ich wydać 1500 a potrzebujemy 150 do ulepszenia kopalni, zdobywamy nad stan surowców, które również możemy sprzedać, bądź wymienić za coś, co jest nam potrzebne, ewentualnie mieć 1-2 dobrze ulepszone kopalnie i zaoszczędzić na pozwoleniach.
Wiadomo, pieniądze ktoś musi robić by ktoś mógł za nie handlować. Jednakże za przeróżne zadania możemy je dostać.
Się troszkę rozpisałem, ale chciałem zauważyć że jednak z ekonomicznego punktu widzenia cena kopalni w stosunku do złóż jest udana jak polskie autostrady.
Postuluje za tym, aby "ekonomi złota" była choć odrobinę zbliżona do ceny surowców.
Co wy sądzicie o tym wszystkim ?
Baranicomber
30.05.2012, 21:56
Kopalnia jest droga, ale dla przykładu na przygodach możesz zdobyć "doładowania do kopalń" jak doładujesz złoże kilkoma możesz mieć 2-3 tys. Jeżeli teraz karmisz wszystkie budynki zrobisz z tego tyle samo monet. Jak zamknie się rekrutacja ceny szybko pójdą w górę i już sobie tak łatwo nie kupisz monet. Teraz też jeśli każdy zacznie sprzedawać młotki za złoto to ich cena gwałtownie spadnie i już nie dostaniesz 10 monet a np. 3 monety. Złoto na serwer wbija się z zadań dziennych ale wypompowuje się na szukanie przygód (pomijam ulepszenia budynków, bo kiedyś się skończą).
Celowo kopalnia złota jest taka droga. Dojdziesz do pewnego rozwoju gospodarczego i zobaczysz, że nie ma na co wydawać narzędzi marmuru ani desek liściastych i kopalnie pójdą w ruch. (a z podażą złota na rynku też różnie bywa).
spyderek
30.05.2012, 22:12
buffując cały łańcuch (kopalnia, piec, mennica) masz z kopalni 300 monet a nie 37, więc już się opłaca. Bez produkcji złota nie ma co nawet marzyć o ulepszaniu budynków.
Ale poco buffować jak można sprzedać za złoto. Szybciej przede wszystkim i buffy zostają.
Baranicomber
30.05.2012, 22:32
Szybciej nie oznacza że masz na tym lepszy interes. Jak już wspomniałem kopalnie da się doładować, jak dużo chodzisz na przygody to, masz dużo doładowań i kopalnia wcale się nie zapada. W takim przypadku ceny budynków nie grają większej roli, liczy się tylko węgiel potrzebny na wytop (rudy nie liczę bo po co Ci ona jak nie robisz złota), oraz patenty zajmowane przez budynki i ceny buffów. Na 3 poziomie piece i mennicy wcale już tak wolno nie robisz tego złota.
Jeżeli ktoś ma czas i lubi wystawiać co 10 min oferty z deskami/marmurem/narzędziami to niech tak robi nikt tego mu nie zabroni, ale ja wole zajrzeć kilka razy na dzień dac buffy na budynki i nie martwic sie tym czy ktos zaakceptuje moją ofertę czy nie, a monety i tak bede miał. Zreszta ceny tych artykułów ida w dół cały czas, i coraz trudniej to sprzedać w cenie jaka by zadowalała.
spyderek
30.05.2012, 23:18
z dwoma mennicami lvl3 mam 1monetę co 2 minuty (na buffie) to chyba nie tak źle nie?
Też uważam, że robienie samemu monet się opłaca. Nie udaje mi się buffować całego procesu 24h/dobę, bo nie będę specjalnie wstawał w nocy:P ale nawet gdyby się nie opłacało, to i tak bym to robił, bo to fajna sprawa i nie chciałoby mi się siedzieć na handlu cały dzień i szukać jakiś dobrych ofert, żeby mieć te monety. Ja przy swojej produkcji codzień mogę sobie podwyższać jeden budynek na 4lvl wydając 500szt złota:)
Tindaloo
31.05.2012, 03:34
na moim serwie 400 mermuru/desek idzie za 30monet, 400 węgla za 10-20monet....
ja wiem, kiedyś nowi na serwer przestana przychodzić wraz z ich bogatymi w złoto przechodzonymi samouczkami..... ale jak narazie smieje się ze wszystkich tych, którzy w kopalnie złota inwestują ;]
nie trzeba nawet na handlu siedzieć, bo można akceptować oferty wystawiane przez innych i spylić 400 marmuru za np 10-20 monet i ciągle wyjśc na tym lepiej niż z kopalnią złota
- a taki handel jest jeszcze mniej czasochłonny niz pilnowanie czasów irmowego buffowania
O zajetych patentach budowlanych nie pomnę ;]
Poznan_On
31.05.2012, 16:13
Dokładnie Tindaloo...
Na handlu zarabia sie o wiele szybciej monety niz w produkcji... I nie tylko z monetami tak jest... np produkcja żelaza gdzie koszt produkcji 1 sztuki to chyba 6 wegla i 4 rudy; nie mowcie ze jak pomnoze razy 100 czyli: 600 wegla i 400 rudy nie dostane 100 sztuk zelaza...
Podsumowujac tojest cos nie tak z ekonomia tej gry...
Wszystko ładnie pięknie, ale co jeśli kopalnię złota postawimy tylko raz? Wtedy wydatek (śmieszny) tych kilku paczek desek/marmuru/narzędzi można w ogóle pominąć w obliczeniach. Najlepiej od razu taką kopalnię podbić do 5tego poziomu (8,5k narzędzi to też nie majątek). Potem zainwestować odrobinę monet, granitu i desek egzotycznych na wybudowanie co najmniej 1 pary (piec złota + mennica) na lvl3. Co wtedy?
Wystarczy kupować złote papugi od graczy. Załóżmy, że ich koszt to 1/2 wartości doładowania (choć rzeczywisty oscyluje w granicach 1/3). W ten sposób na doładowanie kopalni +500 wydajemy 250 monet, a na buffach uzyskujemy z tego 500 monet, czyli 100% przebicie. Czym więcej kopalni złota, pieców i mennic, tym szybciej zarabiamy właściwie za darmo, pilnując tylko, by w złożu nigdy nie zabrakło rudy i by wszystkie budynki pracowały non-stop na buffach.
Teraz przykład mojej wyspy:
2 kopalnie złota lvl5 (cały czas na króliczych łapkach, również kupowanych od graczy)
3 piece złota lvl4 (na koszach)
3 mennice lvl4 (na koszach)
Dziennie wyciągam z tego 1413,83 monety (wg kalkulatora, rzeczywista ilość jest odrobinę niższa ze względu na chwilowe przestoje między koszami). Czyli 700 monet jestem dziennie 'do przodu'. Opłaca się, czy nadal uważasz, że nie?
Baranicomber
31.05.2012, 16:38
Ekonomia jest dobra, Jak wbijasz 23 lvl to postawienie dla Ciebie kopalni złota jest strasznym wydatkiem i uważasz, że lepiej sobie kupić np 10 monet za 400 marmuru.
Jak już pisałem, gdy ktoś chodzi na przygody może tanio robić złoto i jemu np. opłaca się kupić te 400 marmuru za 10 monet (może przykład nie najlepszy bo potem marmuru tak nie potrzeba, ale np. węgiel). W ten sposób intensywnie działa handel i każdy się może cieszyć. Teraz ceny są zawyżone, bo wchodzą nowi ludzie, którzy nie znają wartości monet.
Złoto jest tak zrobione żebyś nie mógł go sobie wytwarzać po 5000 dziennie, bo inaczej ulepszyłbyś wszystko w 2-3 tyg i byłoby nudno, a potem byłoby narzekanie, że towary egzotyczne ciężko zdobyć.
Złoto nie jest podstawowym towarem tak jak marmur czy węgiel, na dobrą sprawę nie potrzebujesz wcale monet (żaden budynek nie wymaga ich do postawienia) to już od Ciebie zależy czy chcesz je mieć. Kopalnie masz po to, żebyś mógł sobie zebrać tę minimalną ilość na przygody. Jak uważasz, że się nie opłaca to już Twoja sprawa, ale nie myśl, że zaraz obniżą koszt kopalni złota. Nie chcesz to nie buduj, zobaczę co powiesz jak zamknie się rekrutacja i ceny zejdą do 3-5 monet za 400 marmuru.
Kiedyś myślałem, że to tak drogo wychodzi bo złoże małe, ale doładowując złoże nie jest tak drogo. Złoto jest towarem dla rozwiniętych gospodarczo ludzi. To trochę tak jak z żelazem. Budowałeś kopalnię żelaza jak tylko wbiłeś wystarczający poziom? Ja nie, bo była dla mnie droga, zacząłem budować po podbiciu Chucka, bo była już wtedy dla mnie tania. Na początku zbierałem 20 marmuru na godzinę i wydatek potrzebny na kopalnię był dla mnie za duży, potem gdy już zarabiałem 200 na godzinę to nie był już problem.
Baranicomber
31.05.2012, 16:49
Bruxah
Nie lepiej postawić 3 kopalnie złota na koszach je ciągnąć a łapki dać na mennicę?? (no chyba, że kopalnie utrzymują Ci się na styk). W ten sposób miałbyś większą produkcję, nie zwiększając zużycia węgla.
Poznan_On
31.05.2012, 16:58
Ale nikomu nie chodzi o to zeby robic 5000 monet w jeden dzien bo wtedy gra nie mialaby sensu ... Chodzi o to ze za tyle surowcow handlujac na targu mozesz zarobic o wiele wiecej monet niz budowac caly system robienia monet, chodzi o sam fakt
innymi slowami to jest tak jak w rzeczywistosci; zeby wyprodukowac monete o wartosci 1 grosza wydaje sie 5 groszy.Tutaj w grze jest podobnie i oto chodzi...
Baranicomber
31.05.2012, 17:15
Weź przykład Bruxah'a, który wydaje jedynie węgiel o to że ma zajęte kilka pozwoleń budowlanych. Opłaca się lepiej sprzedawać marmur niż budować kopalnie, ale to nie dla tego, że ceny kopalni są za wysokie (bo przecież nie budujesz ich za złoto) a przez to że marmur jest za drogi na handlu. Udaje wam się sprzedać towary drogo to się cieszcie, póki możecie, ale nikt nie będzie obniżał ceny kopalń. Dochodzi jeszcze to, że jak np udaje Ci się sprzedać 2000 marmuru dziennie a produkujesz 5000 to Ci się magazyny przepełnią i co masz z nim zrobić? Budujesz np. kopalnię złota.
Za prosta gra robi się nudna.
na ekonomię na danym serwie wpływ mają tylko i wyłącznie gracze
Poznan_On
31.05.2012, 17:39
No i wlasnie dlatego cos tu jest nie tak... na ekonomie maja wplyw gracze i wlasnie dlatego powinno to byc regulowane ... to ze jest wolny rynek to jest wielki plus tej gry ale chore jest to ze czasami dochodzi to sytuacji gdzie: sprzedajesz marmur za 20 monet a zaraz mozesz kupic go za 10 monet ( i to nie wystawiajac ofert tylko korzystajac z bierzacych....) I jak mi tera ktos napisze ze bardziej sie oplaca stawiac a pozniej ulepszac budynki aby zrobic monety niz handlowac to ja juz nie wiem jak mam to Wam wytlumaczyc...:)
Baranicomber
31.05.2012, 17:45
Nie każdy ma czas siedzieć na handlu i szukać dobrych ofert. Jak się logujesz raz na dzień, to za wiele nie kupisz. Produkcja złota natomiast działa cały czas. Jest wiele aspektów, które trzeba rozważyć.
Ja równie dobrze mogę powiedzieć tak: produkcja kanapek i koszyków jest nieopłacalna. Bo po co jak możesz karmić budynki samymi rybami co 30 min. Oszczędzasz w ten sposób chleb i szynki, a i czas produkcji w magazynie lepiej wychodzi.
Poznan_On
31.05.2012, 19:27
Dobre oferty same sie trafiaja nie trzeba non stop siedziec, wystarczy pomyslec co za co wymienic a co mozna sprzedac a co kupic.... Raz poraz napiszesz jakas oferte na globalu 7 i monety wlatuja...
@Baranicomber
Węgla mam tak dużą produkcję, że nie nadążam go sprzedawać, czasem idzie za bezcen byle nie zapełnić magazynu.
Druga sprawa to problem z papugami, ciężko byłoby mi utrzymać 3 kopalnie pracujące bez przerwy.
Baranicomber
01.06.2012, 06:36
No właśnie o to mi chodziło, czy jesteś w stanie utrzymać 3 kopalnie, czy ledwo dwie utrzymujesz. No cóż, interes się kręci i tylko pogratulować przedsiębiorczości.
Moim zdaniem w tym łańcuchu.
Budowa kopalni dobra niech będzie taka kosztowna.
Wytapianie 1 sztabki z 2 grudek to za mało. Powinno być 1 sztabka z 10 grudek.
Jednakże wyrób jednej monety z 4 sztabek to idiotyzm, tutaj powinno być z jednej sztabki około 50 monet
Z 4 sztabek można by wyrobić monetę wielkości talerza do pizzy.
Nie wiem po co to piszę bo i tak rezygnuje z tej gry, szkoda mi czasu. To z złotem przelało czarę.
... powinno być z jednej sztabki około 50 monet
Z 4 sztabek można by wyrobić monetę wielkości talerza do pizzy...
To są malutkie sztabki, bardzo malutkie :)
spyderek
04.06.2012, 17:47
ale przecież produkcja złota leci aż miło nawet dla takiego leszcza jak ja, wystarczy porozbudowywać te mennice i pilnować buffów. A doładowania złota zamiast drożeć to tanieją więc to coraz bardziej opłacalne.
perfectboy
06.06.2012, 20:33
bo tak ma być z ta ekonomią, masz kupić za ralne złotówki... to jest nonsens
spyderek
06.06.2012, 22:44
a po co za realne złotówki jak można od innych graczy którzy mają doładowania np z przygód?
whiter13
07.06.2012, 09:44
Handel papugami i doładowaniami kwitnie, więc produkcja złota to nie jest żaden wyczyn.
maciejslu
21.06.2012, 20:36
A ja głupio spytam - jak się "handluje papugami"? Można je jakoś pozyskiwać od innych graczy? Tzn. - jeden gracz ma taka papugę i zasila nią MOJĄ kopalnię, a ja mu daję za to ileś tam czegoś?
spyderek
21.06.2012, 21:11
tak, albo też może ci przekazać papugę w postaci prezentu i wtedy to ty masz ją w swojej gwieździe.
Brodacjusz
25.06.2012, 19:04
Z tym sprzedawaniem materiałów to też nie jest tak różowo. Ludzie nie zawsze chcą płacić kasą, prędzej wolą wymieniać materiały na inne bardziej potrzebne (taka jest moja obserwacja). Do czasu, kiedy tak naprawdę potrzebujesz materiałów to proces ten jest ok ale jeśli potrzebujesz np. 800 złota na nowego odkrywcę lub marmur czy deski egzotyczne to spróbuj to wymienić na materiały - tylko kasa w wielu przypadkach wchodzi w grę lub oferty wymiany są dość niekorzystne. Jakby nie było warto mieć kopalnię złota na pełnym 6 godzinnym bufie, a jeśli możesz sobie na to pozwolić to i na wysokim lvl. Jeśli ma się gospodarkę dobrze rozwiniętą to 1000-3000 młotków nie jest wielkim problemem bo dużą część wyprodukujesz sam, a część uzyskasz z handlu. Równie dobrze można powiedzieć, że premia 6 godzin jest za droga. Oczywiście jest dla budynku na 1lvl bo zwrot jest marny. Wszystko zależy od tego, co produkujesz i na co się wymieniasz lub sprzedajesz. Obecnie sam zaciskam zęby za materiały na kopalnię ale dzięki niej zrobiłem upgrade kilku budynków za pieniądze i bardzo mi to odpowiada.
spyderek
25.06.2012, 19:52
a możesz też kupować doładowania i w ogóle nie martwić się kosztem budowy kopalni.
tak, albo też może ci przekazać papugę w postaci prezentu i wtedy to ty masz ją w swojej gwieździe.
ale prezent to musi chyba kupić w danej chwili a nie posiadane doładowanie oddać ? bo takie zasilenie kopalni przez kogoś to moze być ryzykowne w obie strony, żadnej umowy żadnego systemu tylko na gębę a druga strona może nie zapłacić/nie doładować i nie ma jak swojego żądać chyba nie ?
no ryzyko przy takich transakcjach istnieje, ale można je minimalizować wybierając ludzi do handlu którzy mają duży lvl / są członkami gildii.
spyderek
27.06.2012, 11:45
jeśli najpierw wysyłasz monety osobie z niskim levelem to w zasadzie sam się prosisz o bycie oszukanym, ja kupuję po 3 doładowania dziennie i jeszcze jak na razie nikt mnie nie oszukał. W razie czego zawsze warto zapytać na kanale handlowym czy dana osoba jest zaufana - jeśli jest to najpewniej wiele osób już z nią handlowało i to potwierdzi.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.