PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Interakcja



Veltaro
24.05.2012, 20:55
Odnoszę się do wersji przypadku w grze, dla mnie gra wygląda dość szablonowo, zdobywasz surowce, budujesz budynki, armie i walczysz... dochodzi do tego handel, ale tego nie wliczajmy. Moim skromnym zdaniem jest zbyt mało przypadku w grze, czemu by nie dorzucić do tego jakiegoś ryzyka? Urzeczywistniając dostarczy nam ona więcej rozrywki, możemy popatrzeć na to tak...
Na naszej wyspie może zdarzyć się choroba/ epidemia (jak kto woli), mogła by ona dopaść naszych osadników, zmniejszając ich wydajność lub powodować śmierć, ale może się to też tyczyć obozów bandytów, zmniejszając ich liczebność, ewentualnie uszczuplać życie. Kwestia szczęścia w grze też nie jest zbyt zróżnicowana, mam na myśli to iż może się zdarzyć dzień w którym osadnicy "wstali" by "szczęśliwi" zwiększając swoją wydajność dwukrotnie na określony czas, tak samo działało by to w drugą stronę... trochę szczęścia trochę pecha ;)
Tak samo tyczy się to odkrywcy, wysyłamy go np. na 12godz. poszukiwań i mając tzw. "szczęśliwy dzień" albo "chwilę" (:p) oprócz standardowej przesyłki którą mógł by zdobyć dorzuciło by się (np.) +10 monet.
Wyjaśniłem mniej więcej na czym polega to "szczęście", więc to samo mogło by się tyczyć budynków, na krótki (nieokreślony bliżej) czas. Zwiększenie ich wydajności poprzez zwiększenie zasobów, czy też "tępa" pracy.
Najlepsze zostawiłem na koniec, ciekawie by było (oczywiście to wszystko, to tylko moje zdanie :p), że przytrafiała by się w jakimś dniu, na parę krótkich minut, "obniżka" kosztów za budowanie budynków, np. zmniejszenie jednego z surowców o prawie całość, czy też zmniejszenie kosztu wszystkich surowców o połowę itd.
Gra mi się podoba i witam tu chętnie z każdym razem, jeżeli macie jakiś bliżej mi nieokreślony szablon wizji gry, bądź jakiś schemat według którego postępujecie, i wprowadzacie do gry nowości, to przepraszam. Wiem iż jest to wersja Beta, więc nie mam pojęcia czy wszystko będzie tak jak w oryginalnych grach, których to grało się za dawnych lat :)

Sedzia_Dredd
24.05.2012, 20:58
Za jakiś czas wprowadzą pvp. Myślę, że to wystarczająco urozmaici rozgrywkę na jakiś czas:)

Niemniej propozycja ciekawa, ale nie wszędzie.


Tak samo tyczy się to odkrywcy, wysyłamy go np. na 12godz. poszukiwań i mając tzw. "szczęśliwy dzień" albo "chwilę" () oprócz standardowej przesyłki którą mógł by zdobyć dorzuciło by się (np.) +10 monet.
Jest nagroda dzienna. Często można trafić coś fajnego - egzo, granit, miecze, itp.

Veltaro
24.05.2012, 21:05
Wątpię, biorąc pod uwagę iż gracze którzy zawitali tu wcześniej zdążyli się na tyle rozwinąć że nie będzie dla nich wyzwaniem pokonanie kogoś w walce ;) Nie wspominając o ewentualnych wpłatach na grę.
PvP dla innych graczy stanie się mordęgą ;) Ale co ja tam wiem.

Sedzia_Dredd
24.05.2012, 22:48
Nie wiadomo jak będzie pvp wyglądać. Może będą ograniczenia co do poziomów (wiadomo, że ktoś mający Ł nie ma co konkurować z kimś z WŁ) oraz czy i co atakowani ludzie będą tracić w walce.

sabat85
24.05.2012, 22:51
Pomysł dobry, ale zapewne chodzi Ci o zamienienie modelu liniowego produkcji na oparty o jakiś rozkład zmiennej losowej, gdzie czas produkcji (zużywanie surowców albo wielkość produkcji) zależałby od pewnego prawdopodobieństwie wystąpienia określonych zdarzeń. Jak dla mnie jest to bardzo dobra rzecz, ale nie do zrobienia na ich obecnym silniku gry oraz architekturze.

Veltaro
24.05.2012, 23:04
Jestem tego świadom sabat85, ale propozycja zawsze do przemyślenia... Moja osoba rzuca tylko pomysły ;)
Mam tylko nadzieje że pracują tam na grą, a nie śpią.

LERRYN2812
19.08.2012, 22:22
System losowy nie byłby uczciwy dla graczy. Wszystko musailoby sie odbywac w ramach statystyki wiec np takie wydarzenie musialoby miec miejsce conajmniej raz dziennie abys w ciagu roku mogl na nie trafic min 3x 100 razy dla rownej proby statystycznej.

Avila
20.08.2012, 01:45
Element przypadkowości zapewniają losowe zdobycze z wysyłania odkrywców (które właśnie dają dodatkowe surowce) oraz losowe dropy z przygód. Ewentualnie można byłoby wprowadzić losowość pojawiania się pewnych nagród za logowanie, według rang ważności (pierwszego dnia kamień, drewno lub woda, piątego trochę rudy złota albo szczypta granitu, ostatniego klejnoty). Jednak poza tym większa losowość oznaczałaby większą niestabilność rynku.



Za jakiś czas wprowadzą pvp.
Dobre sobie :)
Keep dreaming.