PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Ścieżka kariery generała/zarządcy



sabat85
24.05.2012, 13:54
Uważam, że powinna zostać wprowadzona możliwość rozwoju generała na wzór rozwoju postaci z Renesansowych Królestw - jeśli ktoś w to grał. Nie chodzi tutaj o wzrost zwykłego doświadczenia, ale stworzenie niewielkiego systemu rozwoju postaci. W zależności od drogi podstawowej kariery, postać mogłaby rozwijać się w kierunku militarnym albo gospodarczym. Dodatkowo każda ścieżka rozbita byłaby na kolejne gałęzie. Po uzyskaniu odpowiednio dużego doświadczenia, należałoby wybrać, jaka cecha zostanie przypisana generałowi. Dla przykładu po przekroczeniu odpowiedniego progu, można generałowi na ścieżce militarnej, rozwijać specjalizacje: łucznictwo w kierunku celność. "X" tysięcy doświadczenia, pozwalałoby dopisać 1 punkt procentowy więcej, dzięki czemu np. łucznicy strzelaliby celniej albo łucznictwo w kierunku zadawanych obrażeń, dzięki czemu zwiększyłyby się punkty obrażeń zadawanych przez łuczników. Oczywiście istniałby limit możliwych punktów doświadczenia, więc nie powstałby superbohater. Dopiero wielu tygodniach albo kilku miesiącach gry, powstałby generał, pod wodzą którego np. łucznicy zwiększają zadawane obrażenia o 20% i to byłby kres możliwości generała. Pewne gałęzie w ścieżce kariery byłyby substytucyjne: można mieć generała, który o 12% zwiększa obrażenia oraz o 8 punktów procentowych celność. Inne ścieżki wykluczałyby się. I tak nie można byłoby rozwijać dowodzenia jednostkami piechoty, jeśli wybrało się łucznictwo. Natomiast inne ścieżki byłyby wspólne. Np. rozwinięcie wytrzymałości powodowałby o x% (z granicą do y% np. 20) szybszą regenerację po przegranej bitwie, a szybkość powodowałaby o x% szybsze dotarcie/powrót z przygody.

Idea tego jest taka, aby móc różnicować pewne cechy, mające wpływ na przebieg rozgrywki, jednak nie na tyle, aby ją całkowicie wypaczyły. Chodzi o pewne subtelne, aczkolwiek widoczne różnice. Docelowo mój pomysł opiera się na Gildiach, aby tylko one mogły wysyłać na przygody (docelowo w pvp także) armię złożoną z kilku generałów, z których każdy dowodziłby swoim wojskiem. Wtedy byłby w ogóle sens należenia do Gildii, które w swoich szeregach chciałyby mieć różnego rodzaju graczy z różnymi zdolnościami swych generałów. Wysyłając dwóch generałów do przygody, którzy:
Generał 1
wytrzymałość 7%
łucznictwo obrażenia 13%
skład armii:
60 łuczników
40 rekrutów

Generał 2
szybkość 10%
walka wręcz celność 10%
skład armii:
80 ochotników
20 łuczników

Szybkość 10% generała 2 wpływa na szybsze dotarcie do przygody i zwycięski powrót z niej o 10% dla całej armii.
Wytrzymałość 7% generała 1 wpływa na 7% szybszą regenrację całej armi po klęsce
łucznictwo obrażenia 13% generała 1 wpływają na zwiększenie zadawanych obrażeń przez:
a) tylko jego łuczników o 13%
b) całości łuczników obu armii
Wariant do wyboru na sztywno zapisany w grze, ze względu na utrzymanie odpowiedniego balansu walk albo zależny np. od charyzmy generała, którą można byłoby także rozwijać albo współdzielić i po przekroczeniu x% domyślny wariant a, zamieniałby się na wariant b.

To są tylko wyłącznie przykłady militarne pewnej szerszej ideii, która powinna wpłynąć na dość liniowy przebieg wszystkich walk oraz rozgrywek obecenie, nadać sens istnieniu Gildiom oraz być może urozmaicić walki PVP, jeśli w końcu się pojawią. Nie chodzi bowiem o liniowe nabieranie doświadczenia, o którym już mówiono, ale pewną koncepcję jego wykorzystania w celu urozmaicenia rozgrywki.

W przypadku generała zarządcy (czyli ścieżki ekonomicznej) - mógłby on "rzucać" buffy wyłącznie na budynki członków Gildii, dzięki czemu w bardzo powolny sposób, podnosiłby swoje ekonomiczne zdolności. Podobnie jak powyżej, mógłby wpływać on na prędkość produkcji, zwiększenie czasu trwania buffa albo zwiększenie jego mocy (zamiast 2 przyrost produktu to 3 krotny przy maksymalnych umiejętnościach). Inne zdolności oraz ścieżki w tym wypadku są także do wymyślenia.

Dla dobrego balansu każdy gracz mógłby mieć jednego takiego standardowego generała od początku + ewentualnie generał weteran (kupiony za klejnoty albo zdobyty), mógłby mieć też tego typu możliwości. W każdym razie nie powinno ich być za wielu.

Herr_Uther
24.05.2012, 14:33
"Warianty" czynią generała weterana i innych z item shopu nieprzydatnym, co przyczyni się do spadków dochodów z IS. Spadek dochodów dla BB = pomysł nie zostanie zrealizowany na 100%

sabat85
24.05.2012, 18:10
Wcale nie czyni z nich nieprzydatnymi. Generał ze sklepu ma po pierwsze 250 miejsc na wojska, czego w ogóle nie proponuję. Po drugie jest szybszy o 50%, a z maksymalnym wariantem, po kilku miesiącach gry w mojej propozycji, mógłby osiągnąć maksymalnie 20%. Po trzecie gracz miałby wyłącznie jednego generała do rozwoju i tylko "sklepowi" mogliby się nadal rozwijać. Ci co sobie będę chcieli rozwijać postać miesiącami, będą to robić. Ci co nie, kupią sobie w sklepie albo kupią dodatkowego, aby móc rozwijać kilka ścieżek. Jak dla mnie powoduje to wzrost popytu, a nie jego spadek. Już nie mówię o addytywności procentów pomiędzy podstawowymi cechami generała weterana, a możliwością jego rozwinięcia, dzięki czemu zachowana zostanie różnica taka - jak teraz. Generał weteran zawsze będzie o 50% szybszy w przypadku rozwoju tej umiejętności. Ewentualnie będzie miał opcję 50% regeneracji po bitwie tak jak teraz + 20% zwiększonych obrażeń dla łuczników, co nadal czyni go bardziej atrakcyjną postacią niż każdy inny zwykły generał "niesklepowy".

Piotru70
24.05.2012, 18:26
z jednej strony sabat ma racje i ciekawy pomysł ale z drugiej strony musieli by ten pomysł wprowadzić również w kwestii weterana. Co znowu zrównoważyło by grę. Więc nie wiem czy w ogóle jest jakiś sens wprowadzania takich bajerów. Ale jeżeli mamy już pomysł o dodatkowej prędkości. To w IS mogli by dodać jakieś specjalne Bonusy do zakupienia za kryształy. Które dają np. na 12h +30% prędkości dla wybranego dowódcy. Coś w stylu buffa. Albo jak już pisałem jakiś czas temu taki pomysł. Wpiszcie sobie "Wywar druida" w wyszukiwarce to znajdziecie mój temat. Też chodzi o bonusy do zakupienia w IS ma on na celu automatyczne wyleczenie pohatera po przegranej bitwie. Mogliby dodać wiele innych bonusów do zakupienia w IS ale musieli by się trochę nagłowić jakie, po co i za ile. Bo szczerze mówiąc ja nie kupuję kryształów ale nie chcę aby wszystko było za darmo. Bo jak będzie za tanio to ten co kupuje kryształy i tak będzie korzystał na taniości reszty możliwości. Co jeszcze bardziej zostawi mnie w tyle a gra musi dawać jakiś poziom rozgrywki. Więc co do twoich Bonusów to jest super sprawa ale nie wydaje mi się aby była uznana przez Tych z góry za bonus stały. Wiem jedno że jeżeli więcej ludzi będzie kupowało kryształy to ceny w IS będa spadały. Będą robić jakieś eventy promocyjne w IS. Ze względu na to że dostajemy co tydzień darmowe kryształy to sądzę że w IS będzie o wiele więcej bonusów niż możecie sobie w tej chwili wyobrażać. Bo 45 kryształów to jest dość dużo. A nie wydaje mi się aby weteran był jedynym możliwym ciekawym przedmiotem do zakupu. :)

sabat85
24.05.2012, 18:50
Oczywiście, że generał weteran także będzie mógł otrzymywać dodatkowe bonusy poza swoim bazowym. Zatem ten, co kupuje weterana za kryształy, nadal osiąga korzyść z jego podstawowych bonusów, tak jak do tej pory. Dodatkowo będzie mógł tworzyć na nim kolejne bonusy, wedle własnego upodobania. Ponadto poza zamym faktem bonusów, chodziło mi o rozruszanie Gildii, które w ten sposób walczyłyby o członków z generałami o odpowiednich kwalifikacjach, aby wyruszać na wspólne przygody. Dzięki czemu korzystałaby cała Gildia na wspólnych wyprawach.
Na razie jest to bardziej idea, a balansowanie rozgrywki, to już inna kwestia, która opiera się na przydzielaniu odpowiednich wag (czyli procentów albo wartości liczbowych) do poszczególnych cech, ale od tego są już konkretni ludzie z BB.

Herr_Uther
24.05.2012, 19:21
... A teraz gildie walczą o "premiowców", z kolei ludzie kupują premki żeby być w lepszych gildiach bo zalezy im na jak najlepszej ekipie do misji - interes dla BB się kręci, a Ty to chcesz tak brutalnie zamknąć :-)