Zobacz pełną wersję : [kalkulator] SettlersPlayer - kalkulator do gry w The Settlers Online
Apostezjon
19.05.2012, 21:58
Udostępniam Wam do kolejnych testów i korzystania projekt SettlersPlayer - tym razem niestety w troszkę innej wersji,
Tym razem sam kalkulator do gry, z możliwością usypiania budynków, ukrywania części odpowiedzialnej za zarządzanie budynkami tak by widać było samą produkcję surowców, ikony pokazujące deficyt surowców.
W planach kilka usprawnień, wersja bez instalacji, wystarczy wypakować i grać, bez logowania i podawania haseł, wszystkie dane trzymane w pliku w katalogu, możliwość eksportu ustawień budynków do pliku i importu w razie potrzeby.
adres projektu : settlersplayer.pl
Screeny :
Okno programu w pełnej okazałości :
http://settlersplayer.pl/screenshots/screen1.png
Wersja po ukryciu zarządzania budynkami (służy do tego ikona gwiazdy) :
http://settlersplayer.pl/screenshots/screen2.png
Zarządzanie budynkami (kliknięcie PrawymPrzyciskiemMyszy otwiera menu) :
http://settlersplayer.pl/screenshots/screen3.png
http://settlersplayer.pl/screenshots/screen4.png
Gorąco pozdrawiam i .. miłego korzystania.
w razie pomysłów / wykrytych błędów piszcie :)
a tu video :
http://www.youtube.com/watch?v=uTqP4vDUXQY
Apostezjon
Hardjumperz
30.05.2012, 14:30
Not Found
The requested URL /SettlersPlayer20.rar was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Jakiś problem z download'em ...
Apostezjon
31.05.2012, 14:02
Not Found
The requested URL /SettlersPlayer20.rar was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Jakiś problem z download'em ...
Dzięki za informacje, problem rozwiązany, to ze względu na dużą liczbę ściągnięć akurat musiałeś może trafić w moment kiedy serwer nie mógł obsłużyć żądania. problem na przyszłość rozwiązany, w programie wprowadzone drobne usprawnienia i poprawki, ale bez wprowadzania nowej podwersji, przetestowany pod linuxem w środowisku wine - działa :)
Dzięki za korzystanie z programu, już prawie 2000 ściągnięć :)
Programik konkret, bardziej przyjazny pod względem obsługi niż ten internetowy kalkulator ale brakuje tutaj jednej rzeczy, możliwości zaznaczania czy budynek działa na premii efektywności czy nie.
Apostezjon
31.05.2012, 17:07
dzięki wielkie za sugestię, dodam taka opcje w ciągu najbliższych dni, będzie dostępna pod prawym guzikiem myszy. jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Skuter-DJ
01.06.2012, 09:29
czemu w programie jest uwzględniony sam czas pracy bez czasów na dojście do magazynu oraz powrót czy czas dojścia do złoża ?
Apostezjon
01.06.2012, 17:17
czemu w programie jest uwzględniony sam czas pracy bez czasów na dojście do magazynu oraz powrót czy czas dojścia do złoża ?
Cześć, analizowałem ten temat i myslałem czy tak nie zrobić ale :
1. wystarczy wybudować kolejny magazyn blizej niz poprzedni i czas dojścia zmieni się w połowie okolicznych budynków np z 30 sekund na 25 sekund, więc jest to nijaka zmiana, generalnie do szybkich budynków należą budynki podstawowe - reszta produkuje surowce na poziomie 12 minut , wiec zmiana tego czasu z 12 minut przy obliczeniach na 12 minut i 40 sekund daje kolejny jeden cykl produkcyjny powstały z tych zgubionych 40 sekund, dopiero po 18 cyklach, więc zakładając że w ciągu jednego cyklu 12 minut produkujesz np 3 sztuki surowca, to przy dodatkowym czasie 40 sekund, masz przekłamanie produkcyjne takie, ze w ciągu 6 godzin zamias wyprodukować 90 sztuk to produkujesz 93 sztuki, to znikoma roznica, w ciągu doby produkcyjnej przekłamanie kalkulatora wynosi 18 - zamiast 360 ktore podaje kalkulator produkujesz 378, jednoczesnie inne budynki wszystkie mają podobne czasy dojścia i powrotu z magazynu/zloza, wiec wydaje mi sie ze jest zbednym dawanie czasu dla kazdego budynku (pomysl ile to wklepywania) w momencie takich malych roznic, ja osobiscie korzystam z kalkulatora pogladowo, glownie zeby wiedziec ile produkuje czego dziennie (i roznica 15 jednostek jest dla mnie niezauwazalna) i przede wszystkim by sprawdzic czy nie mam deficytu lub nadprodukcji jakiegos surowca - a pod tym wzgledem kalkulator dziala perfekcyjnie. nikt nie napisal takiego rozwiazania jak proponujesz, choc jestem pewien ze kazdy tak jak jak myslal nad tym i po prostu jest to przerost formy nad trescia.
co do zmian, na pewno bede wprowadzal boostowanie budynku, moze nawet z automatycznym pobieraniem czasu w systemie zeby ikonki same zmienialy swoj stan w momencie wyczerpania boosta - do wyboru beda 3 podstawowe boosty produkowane w magazynie prowiantu, wybierasz go a po 30 minutach, po 2 godzinach lub po 6 godzinach automatycznie boost znika, nie trzeba go bedzie wylaczac, nawet zamkniecie programu nie bedzie problemem w tym temacie.
dzieki za sugestie, moze kiedys jak sie program troche rozwinie to wrocimy do tego tematu.
pozdrawiam
Apostezjon
nikt nie napisal takiego rozwiazania jak proponujesz, choc jestem pewien ze kazdy tak jak jak myslal nad tym i po prostu jest to przerost formy nad trescia.
Napisał. Przy produkcji masz rację, że nie ma to kolosalnego znaczenia, poza kopalnią węgla, natomiast nie jest to przerost formy, bo zależy do czego tego używasz. Ja kalkulatorów używam do handlu, a tam mi są potrzebne dokładne dane, żeby wycenić produkcyjną oraz rynkową wartość produktów, półproduktów oraz surowców. Akurat nie proszę o taką zmianę, tylko zwracam uwagę, że bywa to przydatne.
Buffy zrób lepiej procentowo w odniesieniu do produkcji dziennej i pracuj na średnich danych dziennych, które później możesz przeliczyć na godzinne zużycie.
Co do czasu produkcji to wg mnie jest to zbędny element kalkulatora surowców, próbowałem raz to wklepywać w tym internetowym i szczerze to idzie zwariować jak ma się 100+ budynków produkcyjnych i chce się to wszystko ogarnąć co do sekundy. W kwestii buffów to tak jak pisałem, wg mnie to jedyny element, którego jeszcze brakuje w tym kalkulatorze, żeby był kompletny.
Ja kalkulatorów używam do handlu, a tam mi są potrzebne dokładne dane, żeby wycenić produkcyjną oraz rynkową wartość produktów, półproduktów oraz surowców. Akurat nie proszę o taką zmianę, tylko zwracam uwagę, że bywa to przydatne.
Jakie ma znaczenie czas produkcji w przypadku kiedy na serwerach panuje wolna amerykanka w handlu. Co z tego, że poznasz wartość produktu, półproduktów itd, jeżeli i tak będziesz musiał zaniżać jego cenę i dostosować ją do cen panujących na serwerach, żeby sprzedać surowce, bo nikt po "rzeczywistej" wartości Ci ich nie kupi.
Ponieważ dzięki temu wiem, jakie ponoszę koszty alternatywne produkcji poszczególnych dóbr, dzięki czemu stawiam tylko te budynki w łańcuchach, które pozwolą osiągnąć mi największy zysk - resztę materiałów skupuję albo wymieniam na rynku. Na handlu - przynajmniej naszym - niektóre wymiany są stale niedoszacowane, a niektóre przeszacowane. Nie mówię tu o absurdalnych ofertach, tylko o tych charakteryzujących się dużą płynnością. Mój kalkulator pozwala mi od razu odkryć niedoszacowane oferty, aby skupić towar oraz przeszacowane, by sprzedać. Czasami bardziej opłaci się wyprodukować surowiec i od razu go sprzedać, nie bawiąc się w obróbkę, a czasami lepiej skupić coś, przetworzyć i albo sprzedać albo zachować na własny użytek, bez budowania bazy surowców. Dlatego też nie produkuję tych rzeczy, których nikt ode mnie nie kupi po rzeczywistej wartości, tylko te, które schodzą mi z ponad 150% marżą.
Apostezjon
02.06.2012, 17:54
Ok wiec apropo tematu dokładnego kalkulatora - ma to faktycznie sens w przypadku obliczania dokładnych strat i zysków - przemyśle jak to rozwiązać i wprowadzić osobną wersję z taką rozwiniętą funkcjonalnością.
Co do następnej wersji którą przewiduję na 8-10 czerwca - będzie na pewno boostowanie budynków 3 typami boostow jak wspomniałem wcześniej (30 minut, 2 h i 6h) oraz program do automatycznego boostowania :) narazie jestem na etapie planowania jak to dokładnie rozwiązać, w każdym razie będzie można zostawić kompa i wybrać budynki a program sam będzie dokonywał boostowania :) jak macie jakieś propozycje jak to rozwiązać to piszcie - mój pomysł to definiowanie w trybie odpowiednim budynków na mapie - z wykorzystaniem skrótów klawiszowych gry - guziki z cyferkami 1,2,3 .. 9 które przenoszą nas w jedno z 9 miejsc na mapie, po kliknięciu 1 definiujemy np 3 budynki które mają być boostowane, po kliknięciu 4 kolejne 2 budynki, uruchamiamy automatyczne boostowanie i program w interwale co 30 minut boostuje te budynki na konkretych ekranach - jakieś inne propozycje ?
Ja staram się napisać program do buffowania. Na razie udało mi się wykonać część do produkcji koszyków. Wygląda następująco:
Dostępna jest na forum mapka z sektorami i miejscami na budowie (mapa zabudowy)
1 wersja to program pokazuje gdzie trzeba postawić magazyn prowiantu
2 wersja to użytkownik klika w programie na mapkę zatwierdzając gdzie ma wybudowany magazyn prowiantu.
Po wybraniu program sam zaczyna produkować koszyki.
Tak samo myślałem z rozwiązaniem problemu buffowania.
Użytkownik miałby klikać na mapie gdzie ma budynki do zbufowania. program zapisuje i bufuje.
Apostezjon
16.06.2012, 03:19
Ja staram się napisać program do buffowania. Na razie udało mi się wykonać część do produkcji koszyków. Wygląda następująco:
Dostępna jest na forum mapka z sektorami i miejscami na budowie (mapa zabudowy)
1 wersja to program pokazuje gdzie trzeba postawić magazyn prowiantu
2 wersja to użytkownik klika w programie na mapkę zatwierdzając gdzie ma wybudowany magazyn prowiantu.
Po wybraniu program sam zaczyna produkować koszyki.
Tak samo myślałem z rozwiązaniem problemu buffowania.
Użytkownik miałby klikać na mapie gdzie ma budynki do zbufowania. program zapisuje i bufuje.
Serdecznie dziękuję za tą jakże składną wypowiedź , czytałem to od czasu Twojego postu codziennie i ... do dzisiaj nie rozumiem :) btw. czytałeś temat tego tematu ? rozumiem, że może zarabiasz na programie i chciałbyś go promować, ale nie kosztem darmowego programiku :) daj żyć, nie bądź trollem.
ps. Dziękuje za już 4k. usera :)
ps2. prawie skończona wersja z buffami :) ^^
proszę o zgłaszanie błędów na biuro@apodev.pl - dzięki wielkie za wszystkie prywatne i bezinteresowne sugestie i konstruktywne uwagi, pozdrawiam wszystkich użytkowników SettlersPlayera !!
Misiorww
16.06.2012, 18:07
ja uważam, że droga do magazynu czy do złoża jest ważna. nie wszystkie budynki zbuduje się zaraz obok magazynu.
sam zrobiłem sobie kalkulator w excelu. bardzo prosty i nie zajmujący dużo czasu na wprowadzanie danych.
wprowadziłem część obecnych moich budynków do twojego kalkulatora i mi wyszło, że część surowców będzie mi maleć w magazynie.
z moich obliczeń wyniki całkiem co innego.
dla przykładu (1h okres czasu) - mój kalkulator (uwzględniający całkowity czas produkcji)
1. 14x gospodarstw (lvl 3) - 196 zboża
2. stajnia (lvl 2) - 33 zboża
3. 2x piwowar (lvl 3) - 47 zboża
4. 5x młyn (lvl3 x 4, lvl2 x1) - 113
196-33-47-113=3
Co 1h powinno zostać w magazynie 3 zboża.
Według twojego kalkulatora powinno mi co 1h ubywać 10 zboża. Co automatycznie przekłada się na dobudowę 1 gospodarstwa, a to już strata pozwolenia.
chewymosquito
25.06.2012, 19:20
Hej czy ktos moze mi powiedziec jak to sciágnác i zainstalowac?????????
Apostezjon
30.06.2012, 15:42
www.settlersplayer.pl - dzial download, sciagasz, rozpakowywujesz i uruchamiasz ;)
pozdrawiam,
na dniach wersja z mozliwoscia (ale bez koniecznosci) ustawienia dokladnych czasow dojscia i powrotu ;)
bodzioboss
17.08.2012, 23:10
witam.
Konto zostało zablokowane.
To komunikat z serwera - czy projekt dalej istnieje?
Apostezjon
18.08.2012, 13:56
witam.
Konto zostało zablokowane.
To komunikat z serwera - czy projekt dalej istnieje?
Tak projekt istnieje i po weekendzie pojawi sie na nowym - większym serwerze, przepraszam za utrudnienia i ew. błędy wyskakujące w programie który w tle sprawdza czy jest nowa wersja na serwerze.
Pozdrawiam
jowitka85
09.10.2012, 08:25
znowu nie działa i nie mozna sie z nim zapoznac
Dzięki kolego za informację , mnie na pewno się przyda .
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.