PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Konto premium



xarexs
27.04.2012, 22:50
Proponuje wprowadzenie kont premium.
Koszt około 20 zł na miesiąc czy nawet 30zł.

Na koncie premium:
- budowanie pól pszenicy i studni po 5 sekund
- budowanie kopalń po 5,10 i 15 sekund /miedz,żelazo,węgieł/
- o polowe skrócony czas geologów
- dwa razy szybsze poruszanie się generałów w podróży i na mapie
- dwa razy szybsze działanie magazynu prowiantu i koszar


Nie naruszy to równowagę w grze, bo jedyna przewaga konta premium nad zwykłym kontem będzie krótszy czas który trzeba poświecić w grze na codzienne (jakże monotonne) czynności.
Posiadacz normalnego konta będzie mógł osiągnąć to samo co ten z premium, po prostu, poświęcając więcej czasu na grę.

Skorzystają na tym i gracze i autor gry.

Ci gracze co mają maximum pozwoleń muszą spędzać obecnie grubo ponad 1,5 h dziennie na stawianie właśnie pól, studni i kopalń. Jest to bardzo ale to bardzo nudne i spowoduje pewnie odejście nie malej liczby graczy.

Niektóry powiedzą:
No tak, ale od tego są młyny wodne i silosy i autor gry zarabia na ich sprzedaży.

To prawda ale to dość droga impreza kupno z 50 silosów i tyle samo młynów, nie wiele ludzi w Polsce to zroby a to i tak jest jednorazowo, raz kupi, postawy i koniec.

Natomiast te 20 -30 zł może zapłacić spora grupa osób i autorzy będą mieli stały dopływ gotówki każdego miesiąca.

Jeżeli autory będą rozwiały grę, to można spędzić w niej i kilka lat. W obecnym układzie , nie wyobrażam sobie żebym co dziennie po 1-2 h poświęcał na patrzenie jak się budują pola i studnie i jeżcie bym miał grać w Settlers-ów parę lat.....

kazuja
28.04.2012, 09:25
Za dużo tego i za tanio :P jak tyle bajerów ;)

sparkz
28.04.2012, 09:50
gdyby wyrzucic z tego szybsza produkcje wojska to byloby do przelkniecia.

Oharaa
28.04.2012, 10:40
Tak najlepiej niech bota dadzą do gry co sam wszystko będzie za nas robił bo po co się wysilać.

xarexs
28.04.2012, 11:17
Oharaa - jak uważasz że 1,5 h patrzenia dziennie na budowanie pól i studni ma bić zabawą lub zdarzeniem kształcącym charakter, to masz prostą drogę, nie kupuj konta premium. Zważ tylko że nawet podczas tak szybkiego budowania to i tak trza się logować za 2 razy dziennie, rano i wieczorem i w sumie też z 30-45 min się zejdzie na utrzymaniu produkcji.

Sparkz - tak naprawdę ważna są tylko pierwsze 2 pkt, resztę dodałem ot tak sobie :D

dellphi
28.04.2012, 15:00
Ja by proponował odwrócić pomysł xarexs'a dotyczący pól, studni i kopalń. Mianowicie zamiast szybszego budowania konto premium podwajało lub potrajało by zasoby. Logiczny wniosek -> rzadziej stawiamy ww. obiekty -> mniej czasu poświęcamy na pierdoły :)

Kasteros
29.04.2012, 23:58
Mianowicie zamiast szybszego budowania konto premium podwajało lub potrajało by zasoby

Czyli wnosząc po twoim rozumowaniu trza by było usunąć wszelkie "dopalacze" zasobów ze sklep bo byłyby zbędne, dodatkowo byłaby to niesamowita przewaga dla osób z premium GDYŻ nie trzeba byłoby się logować wieczorem by rano mieć z jedno/dwa złoża marmuru :P

Pomysł mógłby przejść ale z większymi limitami bo 5 sekund to dość mało, prędzej 15/30/45 sekund, swoją drogą to właśnie przez konta premium posypało się Age of Empires online

DeusExpMachina
30.04.2012, 07:35
Ja osobiscie widzialbym w takim planie taryfowym mozliwosc wystawienia 2 lub 3 ofert na handel

dellphi
30.04.2012, 13:47
Czyli wnosząc po twoim rozumowaniu trza by było usunąć wszelkie "dopalacze" zasobów ze sklep bo byłyby zbędne, dodatkowo byłaby to niesamowita przewaga dla osób z premium GDYŻ nie trzeba byłoby się logować wieczorem by rano mieć z jedno/dwa złoża marmuru :P

Uzupełnianie zasobów za klejnoty ciągle miałoby rację bytu z tego powodu że nie wszyscy kupili by premium, a same klejnoty za friko dostajemy raz w tygodniu jako nagrodę za codzienne logowanie. Więc moim skromnym zdaniem tu by się niewiele zmieniło. Co do przewagi, to przecież nikt nie zabroni logowania dwa czy trzy razy dziennie do gry graczom bez premium. Jedynie ułatwienie po wykupie premium byłoby takie, że jedno logowanie celem postawienia pól, kopalni, kamieniołomów i odnowienia zasobów byłoby wystarczające.


Ja osobiscie widzialbym w takim planie taryfowym mozliwosc wystawienia 2 lub 3 ofert na handel

Będzie taka możliwość nawet bez premium :) http://forum.thesettlersonline.pl/threads/14816-Pami%C4%99tnik-dewelopera


5. Nowy system handlu
Nowy system handlu jest również w planach na drugi kwartał tego roku. Handel zostanie przeniesiony z menu czatu w inne miejsce (do większego okna). Umożliwi to lepszy i wygodniejszy podgląd oraz więcej możliwości. Będzie można handlować większą ilością dóbr (limit 400 jednostek zostanie zwiększony), w tym niektórymi przedmiotami (np. premiami, które zostaną przez Ciebie wyprodukowane). Co więcej, nowy system będzie umożliwiał wystawianie kilku ofert na raz oraz ich wygodne filtrowanie.

Wolf43211
03.05.2012, 19:49
dwa razy szybsze działanie magazynu prowiantu i koszar to juz by było przegięcie w grze jak jeszcze do czynienia mamy z graczami którzy grają tylko po to by wyłudzić surowce od innych za pomocą lustrzanki cały handel byłby zagrożony już chyba lepszym rozwiązaniem było by zdobywanie doświadczenia przez generałów i dzięki temu poruszali by się sprawniej . Z pozostałymi rzeczami nie ma co kombinować a w przypadku pvp ekonomicznie zwykły gracz nie miałby szans z premium .

Herr_Uther
03.05.2012, 20:12
Jeżeli ktoś mówi, że dwa razy szybsze działanie koszar nie zakłóci równowagi między graczami premium a non-premium, to chyba nie ma zielonego pojęcia o czym pisze i nie należy podejmowac w ogóle dyskusji...

W KAŻDEJ bezpłatnej grze MMO są tzw elementy uciążliwe (np. u nas - konieczność "odnawiania" budynków, powolny czas robienia bonusów, tragiczna ilość złóż w kopalni złota etc) które można zredukować TYLKO I WYŁĄCZNIE przez konto premium - jest to zrobione po to, żeby gracze którzy mają mało czasu a dużo real money mieli szansę zbliżyć się poziomowo do no-life'ów którzy grają 24/7. A znowu system mikro-płatności jest przemyślany tak, żeby każdy gracz mógł decydować ile i kiedy riil maneja przeznaczy na grę, system abonamentowy w prymitywnych grach przeglądarkowych się nie sprawdza bo mało kto jest tak durny, żeby regularnie płacić za coś, czego na necie jest setki (bo tyle jest pewnie bezpłatnych gier przeglądarkowych). Jeszcze w MMORPG jak WoW to się sprawdza, bo ten abonament jest zaporą raz dla cziterów (nie będa płacić za coś, co mogą w razie wykrycia przez moda stracić od razu przez ban) a dwa dla gimbusiarni (mało kto jest w stanie przekonać rodziców do regularnego płacenia na grę) więc za kasę kupuje się poziom wypowiedzi i zachowania odpowiedni dla ludzi, którzy zarabiają pieniądze, a nie dzieciaków, ale w przeglądarkówkach... bez przesadyzmu!

Kasteros
04.05.2012, 11:12
Natomiast te 20 -30 zł może zapłacić spora grupa osób

Bez urazy ale tyle to może zapłacić z 70-100 osób max. ponieważ w przeliczeniu na 2 miechy wychodzi 60 zł czyli równowartość gry z premium games, 2-3 biletów do kina, prepaida do wow-a lub polowy do sw:tor, dwóch książek czy nawet abonamentu za int/telefon. To takie małe podsumowanie dlaczego za tę kwotę niewiele osób kupi "premiuma", a jeśli niewiele osób kupi "premiuma" to administracji nie opłaci się zatrudnić programisty(za miech roboty bierze okł. 4000 zł) do tej robótki. Chyba że przedłużyliby godziny pracy aktualnym programistą co prowadziłoby do zmiany umów i podniesienia pensji. Tak więc sam widzisz że ten interes nie opłaca się administracji.

xarexs
04.05.2012, 22:35
Herr_Uther grałem dużo gier na ogól rpg lub mmorpg i zawsze przestawałem w momencie jak mnie zaczynała nudzić, i niema to nic wspólnego z płaceniem abonamentu czy mikropłatnościami. A za mojego doświadczenia wyszło że gry z mikropłatnościami wyciągają więcej kasy od graczy który się "wciągnęły" do danej gry nyż abonament.

Kasteros ja nie jestem programistą ale skrócenie czasu budowania dla grupę osób z abonamentem w istniejącej gry i dopisanie skryptu który to kasuje po zakończeniu abonamentu nie jest żadnym wyczynem, a raz napisany skrypt działa i nie wymaga programisty dodatkowego, rezerwowego, nawet na ćwierć etatu, nie mówiąc o pełnym.

W sumie nawet jeżeli administracja to przeczyta i zareaguje i dopasuje czas budowania, znając życie to i tak po kilku miesiącach a mnie tutaj już od dawna nie będzie.
Wróciłem dzisiaj z wyjazdu majowego, zalogowałem się i co tu mówić nie mam żadnej ochoty siedzieć 2h żeby rozruszać produkcje.
Może jutro....a może wcale...

Kasteros
05.05.2012, 00:00
Herr_Uther Kasteros ja nie jestem programistą ale skrócenie czasu budowania dla grupę osób z abonamentem w istniejącej gry i dopisanie skryptu który to kasuje po zakończeniu abonamentu nie jest żadnym wyczynem, a raz napisany skrypt działa i nie wymaga programisty dodatkowego, rezerwowego, nawet na ćwierć etatu, nie mówiąc o pełnym.

TO właśnie widać że nie jesteś programistą by "utrzymać" coś takiego trza PROGRAMISTY, innej opcji nie ma, a napisanie skryptu do każdej gry jest inne poziomem w zależności jak poprzednie zostały wykonane, ale zajmuje to okł 10-14h dla niezaznajomionego programisty, chyba ze administracja poprosi o to obecnego.

Sonne
05.05.2012, 00:30
Kasteros w jakim świecie Ty żyjesz? Myślisz że Polska jest ich głównym rynkiem zbytu?
20-30 złotych to niecałe 10 euro. Niemiec czy Francuz to pierdnie i ma abonament na rok

xarexs
05.05.2012, 09:59
Kasteros nie będę się z tobą spierał, tylko uważnie przeczytaj co piszesz w swoich postach,sam sobie zaprzeczasz. W 1-im piszesz jakie to są niesamowite koszty,dodatkowe etaty, umowy, etc... a w drugim że to zajmuje 10-14 h pracy 1-go programisty. Wiem że na zachodzie oni dobrze zarabiają (programisty , znaczy się) ale bez przesady.