Zobacz pełną wersję : Gra Kopalnie
Coś z tym trzeba zrobić. System kopalni jest nie dopracowany, i co najmniej dziwny. Buduję kopalnię, wyczerpuje się w niej złoże i muszę ją zburzyć aby geolog znalazł złoże w dokładnie tym samym miejscu? Bądźmy poważni... Nie lepiej gdyby geolog mógł szukać złóż w kopalni?? Dzięki temu więcej graczy korzystało by z ulepszeń kopalni, oraz budowane byłyby częściej kopalnie złota bo na ten moment jak ruda ma 300 złota to za materiały na kopalnię dostanę poprzez handel więcej złota (i to dużo więcej) niż jakbym to złoto wykopał i na monety przerobił, a przecież taki proces to nie tylko 1500 drewna narzędzi i marmuru na kopalnie ale też węgiel i czas który na to trzeba. Trochę głupie mi się wydaje również system ze studniami i polami uprawnymi. Przydałaby się opcja lub postać do kupienia w tawernie która będzie automatycznie budowała studnie i pola gdy te się zawalą. Taka sama sytuacja jest z kamieniem / marmurem. Znajduję złożę, wykopuję i w w przypadku kamienia w 4 minuty mogę znaleźć złoże o takiej samej ilości tego samego materiału w dokładnie tym samym miejscu.... to samo rozwiązanie jak w przypadku kopalni proponuję. Przydałaby się też opcja aby złoża zaznaczyć jako nieaktywne czyli nasi kamieniarze i "marmurarze :P" nie będą z nich wydobywać surowców, lub dać geologowi możliwość szukania złóż w konkretnym obszarze. Trochę to głupie że jeśli wydobywam gdzieś ten marmur daleko w odległych obszarach wyspy to żeby tam znaleźć złoża muszę poszukać ich wszędzie indziej ...
artman13
14.04.2012, 16:18
Zgadzam się z tobą, nie mam lepszego pomysłu jak to rozwiązac wiec spokojnie podpisuje sie pod twoimi słowami że: "System kopalni jest nie dopracowany, i co najmniej dziwny" Mam nadzieje, że to sie zmieni:)
tamburyn
14.04.2012, 17:19
przyznam, że problem z surowcami na budowę kopalni istnieje tylko do pewnego momentu,
powyżej 35lvla już żywcem nie ma co z surowcami robić, więc raz na jakiś czas można postawić jakąś kopalnię ;)
co do kopalni złota- na przygodach często można wydropić +300 samorodków do kopalni - stawiasz kopalnię, pimpujesz samorodkami i pilnujesz zanim się złoże wyczerpie - wciskasz stop i czekasz na kolejne doładowanie
ludziska, nie może być za łatwo, bo jaki sens jest w takim graniu gdzie klikasz i nie jesteś zmuszony do myślenia?
Coś z tym trzeba zrobić. System kopalni jest nie dopracowany, i co najmniej dziwny. Buduję kopalnię, wyczerpuje się w niej złoże i muszę ją zburzyć aby geolog znalazł złoże w dokładnie tym samym miejscu? Bądźmy poważni... Nie lepiej gdyby geolog mógł szukać złóż w kopalni??
Nie lepiej.
Podstawowe 2 rzeczy ktore trzymaja gospodarke graczy w ryzach to ograniczona dostepnosc surowca i ograniczona ilosc pozwolen na budowe. Jesli umozliwisz szukanie zloza w kopalnii bez jej burzenia bardzo mocno wplywasz na obie te rzeczy. Konsekwencja jest taka, ze na wyzszych levelach - przy juz teraz zerowym poziomie trudnosci - produkcja moze wzrosnac nawet dwukrotnie.
Wyższe lvle to mały % graczy, nie róbmy z tego kolejnego WoWa czy czegoś w tym stylu gdzie żeby poczuć że gra jest porządna dopracowana i jest co robić to trzeba wbić wysoki poziom. Jak narazie zamiast budować kopalnię złota wolę sprzedać te 4500 surowców jakimś naiwniakom i zgarnę 3-4 razy więcej złota niż za wybudowanie kopalni. Poza tym na to szukanie złóż w kopalni też musiałyby być jakieś ograniczenia. Mylisz się. Na wysokim lvlu gdzie i tak nie ma co z materiałami robić to produkcja się nie zmieni. Z tego co powiedziałeś na wyższych poziomach gracz może sobie już teraz pozwolić na budowanie droższych kopalni i ulepszanie ich więc zmiana dotknie tylko tych z niskimi i średnimi lvlami.
Mylisz się. Na wysokim lvlu gdzie i tak nie ma co z materiałami robić to produkcja się nie zmieni. Z tego co powiedziałeś na wyższych poziomach gracz może sobie już teraz pozwolić na budowanie droższych kopalni i ulepszanie ich więc zmiana dotknie tylko tych z niskimi i średnimi lvlami.
Na wyzszych levelach zapotrzebowanie na poszczegolne surowce rosnie 5-6 razy w stosunku do niskich (35 i ponizej), a nawet biorac pod uwage mozliwosc upgradowania budynkow produkujacych surowce budowlane odpowiedniej produkcji po prostu nie da sie fizycznie wcisnac (trzebaby do tego pewnie ze 100 dodatkowych licencji ponad obecny limit, i pol dodatkowej wyspy do zabudowania).
Nie rozumiem twojego toku myślenia. Na wyższych lvlach rośnie zapotrzebowanie na podstawowe surowce? Takie jak żelazo, miedź, kamień, marmur? Węgiel to się zgodzę bo masz tam jakieś nowe budynki, poza węglem drewno faktycznie ale drewno funkcjonuje inaczej niż kopalnie no i marmur którego dam sobie rękę uciąć i tak masz pod dostatkiem, a przynajmniej powinieneś mieć jeśli jest Ci aż tak potrzebny. Jedyne o czym tu mówimy to jak wpłynie na grę możliwość nie budowania nowej kopalni tylko szukanie surowca w już wybudowanej po jego wyczerpaniu. To o czym mówie to to że wpłynie to na małe lvle na których zapotrzebowanie na miedź jest ogromne, na średnie gdzie będzie można w miarę zoptymalizować produkcję żelaza i nie wiele ponad to. W tym momencie aż mamy surowców zbytek kopalni się nie ulepsza, a nie których się nawet nie buduje bo się zwyczajnie nie opłaca i to nie jest tak jak być to powinno. Robienie czegoś samemu powinno być trudniejsze ale dawać lepszy efekt niż po prostu kupowanie tego a jak na razie produkcja nie których przedmiotów jest po prostu stratą pozwoleń na budowę i surowców bo mogę je po prostu kupić poprzez handel i nie dość że będzie szybciej to i więcej zyskam.
Nie rozumiem twojego toku myślenia. Na wyższych lvlach rośnie zapotrzebowanie na podstawowe surowce? Takie jak żelazo, miedź, kamień, marmur? Węgiel to się zgodzę bo masz tam jakieś nowe budynki, poza węglem drewno faktycznie ale drewno funkcjonuje inaczej niż kopalnie no i marmur którego dam sobie rękę uciąć i tak masz pod dostatkiem, a przynajmniej powinieneś mieć jeśli jest Ci aż tak potrzebny.
Rosnie zapotrzebowanie na surowce, bo nie jedziesz na jednej kopalnii zlota, tylko wydatki wymuszaja na Tobie budowanie 6-8.
W praktyce wyglada to tak, ze malo ktory gracz moze sobie pozwolic na regularne utrzymywanie wiecej niz 10-12 poziomow kopalni bez regularnego wydawania kasy na papugi, bo po prostu nie jest w stanie zmiecic tak duzej produkcji desek/ marmuru.
To o czym mówie to to że wpłynie to na małe lvle na których zapotrzebowanie na miedź jest ogromne, na średnie gdzie będzie można w miarę zoptymalizować produkcję żelaza i nie wiele ponad to
Na 6 kopalniach miedzi lv5 jestes w stanie uciagnac 12 pracujacych miecznikow lv5, czyli prawie 15k mieczy dziennie bez buffow. 8 kopalnii zlota lv5 pozwala na produkcje 4800 monet dziennie. Wegiel na to wszystko mamy z 6 kopalnii wegla lv5, a licencje z miejsca zaoszczedzonego na budowaniu tartakow lisciastych/ drwali/ lesnikow/ marmurnikow. Na dobra sprawe jak ktos ma nerwy to wcisnie do tego jeszcze z 5k mieczy zelaznych dziennie.
Ok, może masz racje ale mi nie powiesz że obecny system jest dobry bo on po prostu wygląda głupio i coś z nim trzeba zrobić. Mogliby chociaż dodać szukanie złóż w danym obszarze (wszystkich złóż), to efektu na gospodarkę nie ma, tak samo z "wyłączeniem" złoża kamienia/marmuru.
Albo zostawić tak jak jest i zwiększyć ilość złoża. np:
Ruda miedzi: 720 -> 1400
Ruda żelaza: 550 -> 1100
Ruda złota: 300 -> 900
Węgiel bez zmian.
SpiritBlood
22.04.2012, 00:03
Albo chociaż zmniejszyć cenę kopalni bo koszt produkcji 100 monet przewyższa zdecydowanie wartość surowców które wydano na produkcje.
dobrze by było gdyby w momencie zniszczenia kopalni dochodził graczom wykorzystane wcześniej pozwolenie na budowę. zauważyłam, iż w momencie zniszczenia on nam nie wraca a szkoda ułatwiłoby nam to.
Mylisz się, pozwolenie dochodzi ale nie w momencie zniszczenia kopalni a w momencie w którym wyczerpie się w niej złoże.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.