Zobacz pełną wersję : Gra Walka
Moim zdaniem fajniejsze by było sterowanie settlersami o tak
http://www.tawerna.biz/h/5/poradniki/scenariusz/bitwa1.jpg
Podałem przykład gry Heroes might and magic 5 ,a teraz jak to będzie rozmieszczone:
-ten na koniu po lewej (generał),
-postacie przed nim (jednostki),
-na przeciwko ich (przeciwnicy).
Ten pasek na dole to może być kto atakuje ,ale chyba będzie niepotrzebny.
POZDRO
vidmon
Tupmaster
02.04.2012, 18:52
Dobry pomysł! W tstary sposób walka to gromadzenie wojska według poradników. To wprowadzi chociaż trochę taktyki.
Settlers =/= Heroes według mnie nie zbyt pasowało by do klimatu. IMO nie
Settlers =/= Heroes według mnie nie zbyt pasowało by do klimatu. IMO nie
lepsze to niż walka polegająca na przewadze liczebnej/przewadze punktow ataku i 0 prawdziwej taktyki
The Settlers od zawsze kojarzy mi się z taktykami w ekonomi jeżeli można to tak nazwać niż bardziej militarne taktyki (może dlatego że grałem tylko w 1 i 2)
Mam nadzieje ,że mój pomysł będzie wprowadzony w grę.
System walki w Settlersach rzeczywiście kuleje. Ale wydaje mi się, że ten system z herosow niezbyt pasuje tutaj. Usprawnienie systemu wg mnie powinno wyglądać tak:
- ustalić 1 linie , 2 linie , flanki ( ładnie to popodpisywać lub zobrazować to w powtórkach tak żeby gracz wiedział co gdzie się znajduje )
- do poprawki muszą iść jednostki takie jak : konnica/hajduk oraz łucznik. Już tłumacze dlaczego. Konnica/Hajduk maja inicjatywę: Pierwszy atak oraz um. : Ataku najsłabszej jednostki w armii przeciwnika. Natomiast Łucznicy maja um. Ostrożność która nie pozawala na uderzenie łucznika jeśli w armii są jeszcze jednostki, które walczą wręcz. I teraz jedno z drugim się gryzie. Na dobra sprawę Łucznicy mogliby w ogóle nie posiadać tej umiejętności i mielibyśmy to samo.
- przy powtórkach powinny zajść następujące zmiany: z sytemu turowego, który jest niejasny i trzeba czytać forum żeby dowiedzieć się jak rzeczywiście wygląda walka , bym nie rezygnował. Należy natomiast zupełnie inaczej pokazywać powtórki. Żeby uniknąć problemów i niezrozumienia spowodowanego tym, że jednostki atakują kiedy są niby " martwe ".
- wg. mnie statystyki jednostek powinny zostać poszerzone o statystyke "obrona". Mamy pkt. zdrowia , zakres siły ataku ,celność , inicjatywę oraz inne specjalne um. ( warto też zastanowić się nad dodaniem nowych budynków. Rekruci rozumiem, że w samych majtkach latają i mieczem , ale żołnierz powinien już posiadać jakiś pancerz. Podobna sytuacja jest z łucznikami oraz konnica. Aby wykonać lekkie i średnie pancerze można dodać np farmę ze świnkami ( farmą zajmowałoby się gospodarstwo żeby nie wprowadzać zbyt dużego zamętu). Dodać zakład garbarza/ zakład garbarski żeby przetwarzać skóry zdobyte ze świnek. Sytuacja z cięższymi pancerzami powinna być podobna. Należałoby zmniejszyć zapotrzebowanie węgla i przetworzonej rudy do wykonania oręża i dodać zakłady płatnerskie które również korzystały by z węgla i przetworzonej rudy.
p.s odnośnie samego systemu walki to przychodzi mi do głowy Ikariam , gdzie ta walka była zrobiona wg mnie na wysokim poziomie. Póki co Settlersów nazwałbym przeglądarkowym singleplayerem. Jedynym co łączy ludzi jest handel. Jeśli twórcy myślą o dodaniu elementu walki miedzy graczami i podbijaniu wysp czy ziem to należy się głęboko zastanowić nad tą walką.
Tupmaster
05.04.2012, 20:08
Też warte rozpatrzenia, ale nie wiem czy będzie im się chciało komplikować sobie życie. Może słusznie, a może nie. Tak w ogóle chodzi ci o to żeby lepiej to zobrazować w powtórkach czy, żeby gracz ustawiał sobie żołnierzy?
Dondarrion
06.04.2012, 12:01
Uważam że system walki w settlersach jest po prostu uproszczony do potęgi jak się tylko da. Wszystko jest czarne na białym co i jak i ile. Co nie zmienia faktu że na dłuższa metę ten system nie zda .... tylko zanudzi ludzi.
Chodziło mi o lepsze zobrazowanie pozycji jednostek oraz lepsze zobrazowanie samej walki( bardziej zrozumiałe powtórki dla "widza" ). Ja bym nie ingerował zbytnio w to jak toczą się walki bo zrobi się z tego Heroes albo Disciples. Przede wszystkim to co mnie kole w oczy to ta niespójność miedzy Hajdukami a Łucznikami. Wciąż widzę jak umiejętność: ostrożność u Łuczników nie wnosi nic do walki. Zaobserwujcie, jeśli będzie wam się chciało, walkę armii, w której macie Rekrutów i Łuczników przeciwko armii która posiada Hajduki. Ustawcie ilość Łuczników tak żeby byli najsłabsza jednostka w armii. Wg tego co mówi nam opis Łucznika ( ostrożność bla bla bla itd itd ) nasz Łucznik pozostaje bezpieczny tak długo jak długo posiadamy jednostki walczące wręcz. Niestety sytuacja z życia jest zupełnie inna.
Wilhelm-pl
16.04.2012, 18:59
Genialne teraz co walka wygląda ręce opadają jak mogą trupy oddawać jak nie zrobią takiej walki jak podał Vidmon to powinni wprowadzić coś takiego jak losowanie 1 ruchu czym leprze umiejętności generała tym większa szansa na 1 uderzenie.. , jak uda się zlikwidować za 1 razem wojsko nieprzyjaciele to nie powinni oddawać
Piotru70
16.04.2012, 19:27
Ludzie, jeszcze nie wprowadzili systemu walki a wy już gadacie że jest lipny... Żenada jednym słowem...
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.