Zobacz pełną wersję : Gra Kantor-uwagi i sugestie
Mam kilka spostrzeżen co do handlu.
1. znikajacy towar-irytuje mnie gdy wysylam oferte i ....... czekam, czekam, czekam w koncu pisze do interesanta ze wyslalem oferte a on na to ze nic nie otrzymal. Juz kilka razy znikl mi w ten sposób towar. NIEDOPUSZCZALNE.
2. nie ma żadnego śladu komu wyslalem ofertę, na co i za ile. Uważam że to jest NIEDOPUSZCZALNE.
3. pozycja odpowiadającego na ofertę jest tragiczna. NIe dość że może czasami czekać w nieskończoność na odpowiedz to w dodatku za każdym razem blokuje mu towar. Moim zdaniem jesli zostala wysłana odpowiedz na ofertę to wystawiający powinien mieć max 3 h na odpowiedz. Jeśli tego nie zrobi to zasoby powinny automatycznie wrócić do odpowiadającego na ofertę.
Na razie to tyle.
Może ktoś jeszcze coś zauważył i dopisze swoje spostrzeżenia.
przydałyby się jakieś logi wymian handlowych, albo przynajmniej 10ostatnich transakcji; co, ile, komu, od kogo.
Np. klikam na Kantor handlowy a tam sa one wypisane.
Np. klikam na Kantor handlowy a tam sa one wypisane.
dokładnie takie rozwiązanie może być lub wiadomość w skrzynce co za ile i komu.
Sedzia_Dredd
02.03.2012, 14:03
AD 3. moim zdaniem skoro ktoś ofertę wystawił to powinna się ona automatycznie akceptować jeżeli znajdzie się chętny, bez czekania na akceptację z drugiej strony. w większości gier przeglądarkowych tak jest. jesteś nieobecny - oferta i tak jest przyjmowana, z tym, że w innych grach jakie grałem, wymieniane surowce szły jakiś czas - w zależności od odległości między handlującymi. tu oferta przyjmowana jest z automatu. myślę więc że należałoby się pozbyć tego ciągłego akceptowania oferty.
klikam ofertę, czekam na akceptację gracza i sam też muszę zaakceptować...
co do ofert handlowych to nie wiem czy było, ale przydałoby się je jakoś porządkować, bo są porozsiewane. szukam np. kamienia, to muszę przelecieć kilkadziesiąt ofert. jeżeli znajdę kilka interesujących, to ciężko bez zapisywania ich gdzieś stwierdzić, która była najlepsza. można by więc porządkować je tak, jak są w ułożone kolejno w magazynie, albo wybierać konkretny przedział (podstawowy, średni, itd.) lub też wybierać konkretny surowiec. obok słów 'oferta' i koszt' można by rozwijać listę, z której wybierałoby się wspomniane przedziały lub konkretne surowce.
co do ofert handlowych to nie wiem czy było, ale przydałoby się je jakoś porządkować, bo są porozsiewane. szukam np. kamienia, to muszę przelecieć kilkadziesiąt ofert. jeżeli znajdę kilka interesujących, to ciężko bez zapisywania ich gdzieś stwierdzić, która była najlepsza. można by więc porządkować je tak, jak są w ułożone kolejno w magazynie, albo wybierać konkretny przedział (podstawowy, średni, itd.) lub też wybierać konkretny surowiec. obok słów 'oferta' i koszt' można by rozwijać listę, z której wybierałoby się wspomniane przedziały lub konkretne surowce.
czytałem że to ma się zmienić dlatego tego nie poruszałem już. Jednak jestem jak najbardziej za tym. Akceptowanie irytuje.
co do ofert handlowych to nie wiem czy było, ale przydałoby się je jakoś porządkować, bo są porozsiewane.
napisałem o czymś w podobie topic
http://forum.thesettlersonline.pl/threads/16285-Sortowanie-towar%C3%B3w-na-kanale-handlowym.
DeusExpMachina
03.03.2012, 12:53
tylko ze bez akceptacji obecnie bez twojej wiedzy mozesz sie pozbyc calego zapasu towaru, chce sprzedac 400 z 1.2k chleba dajmy na to i odchodze od kompa przychodza 3 oferty i zonk nie mam chleba :)
mi osobiscie brakuje bardzo opcji "powtorz ostatnia oferte" 1 kliknieciem powtarzalo by oferte te suwaczki to juz mnie irytuja
Tak, masz racje z tym wyczyszczeniem magazynu, tu w takim razie powinno dodać ilość składanych ofert. Bo teraz oferta ma ważność czasową a nie ilościową, jakby była ilościowa wtedy pierwsze zgłoszenie po twoją ofertę by wygrywało, a jeśli byś określił ze możesz dokonać takich wymian więcej niż 1 to oferta by dalej wisiała w oknie handlu, az do momentu wykorzystania ich lub upływu czasu na ofertę.
apollo183
03.03.2012, 18:33
Wg mnie handel powinien wyglądać następująco:
1. Wystawiam coś na rynek np oferuje 100 kamienia za 100 drewna,
2. Wyskakuje potwierdź czy jesteś pewien ( z opisem co za co wystawia)
3. Automatycznie po potwierdzeniu zabiera mi 100 kamienia z magazynu.
4. Ktoś akceptuje
5. Wyskakuje mu potwierdź czy jesteś pewien (z opisem co za co kupuje)
6. Po potwierdzeniu ubywa mu 100 drewna a dochodzi 100 kamienia. Tak samo po potwierdzeniu akceptacji oferty przez kupującego, sprzedającemu dochodzi kamienia.
Dla czego byłby to lepszy sposób rozwiązania handlu od obecnego:
1. Tak jak pisali poprzednicy, ktoś wystawia oferte i mu nie uchodzi z magazynu, ja ją akceptuje i mnie uchodzi, natomiast jeżeli sprzedający oddali się od kompa i nie zaakceptuje u siebie ponownie transakcji to kupujący jest w kijowej sytuacji bo stracil towar i czeka aż sprzedający w końcu zaakceptuje.
2. Wyrównanie praw kupującego ze sprzedającym. W tym momencie prawa sprzedającego są dużo wieksze bo może blokować kupującemu towar.
3. Koniec z nieudanymi transakcjami z powodu braku towaru. Sprzedający wystawi coś na sprzedaż, po czym zapomnij o tym i rozdysponuje produktem, który wystawił na sprzedaż. Kupujący sklada oferte a sprzedający już nie ma tego w magazynie, transakcja nie wypala. W proponowanym przeze mnie modelu, każda transakcja musi wypalić, chyba że sprzedający anuluje oferte.
4. Koniec zabawy w kotka i myszkę. Kupujący nie będzie musiał 'gonić" i wypisywać do sprzedającego wiadomości o akceptacje/odrzucenie oferty aby nie blokować mu towaru.
To tyle. Uważam że zaprezentowany przeze mnie system handlu z w/w powodów sprawdzi sie najlepiej.
Podpinam się również pod sugestie aby stworzyć historie 10 ostatnich transakcji na rynku, pomoże to każdemu graczowi ustalić co najczęściej kupuje a co za tym idzie co powinien rozbudować w swojej wiosce.
Ostatnia sprawa, która chcę poruszyć. Rynek to potężne narzędzie w tym momencie w tej grze. Nie spodziewałem sie że aż tak potężne. Głównie dla tego że można zrobić w bambuko kogoś kto przez nieuwagę zaakceptował irracjonalną ofertę. Jak wiemy w grze jest dużo produktów/towarów i czasem ktoś kto robi coś automatycznie bo nie ma czasu sie zastanawiać moze sie pomylić. Wiadomo gramy w TheSettlers z rana, wieczorem, jesteśmy niewyspani, czasem pijani, czasem zmęczeni po pracy, nie chce nam się skupiać i analizować każdej oferty na rynku. To powinno wyglądać jak z automatu. Chce kupić 100 marmuru przeliczam to w rozsądny sposób z mniejszą lub większą, wchodze na rynek patrze na oferty kupuje i wiem że nie padłem ofiarą cwaniaka. Cała akcja nie powinna trwać dłużej niż 5 sek. Np 100 marmuru moge wymienić na od 100-150 desek z drewna liściastego i nie można wystawić oferty mniej korzystnej niż ta. A tak to na rynku jest masa ofert typu 100 marmuru za 150 desek iglastego, idzie się załatwić no nie ? Albo co gorsza cwaniaki wystawiają oferty np teraz z rynku 20 złota za 400 marmuru.
Tak wiec uważam że dla przyjemności gry powinien zostać wprowadzony przelicznik do wymiany towarów z każdej technologi ((chodzi mi o podstawowy czy zaawansowany) i nie będzie można wystawiać ofert wykraczających poza ten przelicznik. Będzie można wystawić oferty równe, z większą korzyścią dla siebie, a jak komuś zależy to oferty z mniejszą korzyścią, ale bez chamstwa i przesady.
W tym momencie każdy kto wejdzie na rynek widzi jak jest. 90% ofert to oferty irracjonalne, głupie wręcz, naciągające kupującego. Żeby przebić sie przez te oferty do jakiejś normalnej trzeba trochę po uaktualniać spędzić z 5/10min obserwując oferty.
Tyle ode mnie, mam nadzieje że ktoś przeczyta to co napisałem i moje uwagi przydadzą sie przy poprawianiu jakości gry.
pozdrawiam
Istnieje cos takiego jak Trade Calculator, ja zazwyczaj korzystam z niego by ustali czy dokonywana transakcja jest w miarę uczciwa
http://castleempiresim.com/trading.php
A oferty irracjonalne sa na porządku dziennym, dziś szukałem ofertę marmur za kamyki, myślałem ze znajdę coś lepszego niż to co jest w Magazynie Prowiantu 250 kamienia za 50 marmuru, ale gdzie tam, jak były takie oferty na rynku to w granicach ~300 kamienia, co jest całkiem nie opłacalne, bo taniej i bezpiecznie sam sobie zrobię, na szybkości mi akurat nie zależy bo ta gra jest bardzo powolna.
FaustAir
04.03.2012, 11:00
ja od siebie dodam, część tez powtórzę:
handel to bardzo istatony aspekt gry, trzeba go ulepszać.
- w okienku handlu powinniśmy mieć opcję powtórzenia ostatniej oferty
- powinna byc możliwość sortowania ofert, jeśli jestem zainteresowany kupnem marmuru to chchiałbym widzieć tylko oferty z marmurem
- powinien byc podgląd ostatnich swoich transakcji, a najlepiej wszystkich
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.