Zobacz pełną wersję : Gra Pomysł na PvP
Wpadł mi dziś pomysł na PvP Do Gry
Nie wiem jak Programiści zapatrują się na Walki miedzy graczami ale ja może opisze tu swój pomysł.
Na Początek ikona Areny lub budynek areny. Coś w stylu Rzymskiego koloseum.
Wybieralibyśmy tam przeciwnika i stawkę\Punkty Rankingowe o jaki byśmy chcieli walczyć.
Obaj gracze w danym momencie musieli by być online.
Tryby Walki PvP
-Standardowa wojna ( Czyli 1vs1 kto kogo pokona)
-Utrzymaj Wzgórze (Zajęcie Fragmentu mapy i utrzymanie go przez określony czas)
-Wyścig z czasem (Zdobywanie Określonych produktów jest punktowane Odpowiednio Np. Brąz 1pkt \ szt Żelazo 2pkt\szt Stal 3pkt\szt Po określonym czasie Podliczeni pkt i gracz z większą ilością wygrywa)
-Kto pierwszy ten lepszy ( Kto wybuduje pierwszy określony budynek np Złotego Settlersa z xxx Złota xxx Desek Liściastych xxx Stali xxx Narzędzi Wygrywa )
Dodatkowymi opcjami które mogła by wybrać strona wyzywająca mogły by być :
-Handel podczas PvP ( Blokuje handel z innymi graczami Lub go Umożliwia, Handel z Członkami Gildii zabroniony gdy Pomoc gildyjna Odznaczona! )
-Pomoc Gildyjna ( Pozwala otrzymywać pomoc surowcową od gildii lub nie )
Po Zaakceptowaniu warunków przez obu graczy zostają oni przeniesieni na mapę Przykładowo 3x3 Ich wyspa zostaje zapisana i zamrożona a oni zaczynają walkę miedzy sobą z określonymi surowcami( TU skłaniam się w stronę areny w postaci budynku gdzie moglibyśmy określić ile surowców OGÓŁEM chcielibyśmy ze sobą zabrać np mamy dostępne 2k surki wiec wybieramy 500 desek z igieł 500 kamienia 500 narzędzi 250 marmuru i 250 desek z liści) i swoimi Specjalistami . Znajdują się w przeciwległych sobie Rogach mapy.
Przykłąd
______
|1|2|3|
-------
|4|5|6|
-------
|7|8|9|
-------
Pola 1.9
-Gracze
Zasoby:
-Drzewa Iglaste
-Ryby
-2-3 złóż Kamienia
-1-2 złóż Miedzi
Pola 2.4.6.8
-Zwierzyna
-Drzewa Liściaste
-1-2 złoża Marmuru
Pola 3.7
- 1-2 złoża Złota
-Zwierzyna
-Drzewa Liściaste
-Drzewa Iglaste
-Ryby
Pole 5 (Wzgórze)
- 1 złoże Żelaza
-Zwierzyna
-Dzewa Liściaste
-Drzewa Iglaste
-Ryby
- Ewentualnie dodatkowe złoża innych surowców
Takie Rozstawienie Pozawala na w miarę Równą walkę Miedzy Graczami wysoko i nisko lvl. Pola na których nie zaczynają gracze były by bronione przez bandytów. Dodatkowo wprowadziłbym budowle zwaną strażnicą ( Wygląd Coś jak Koszary z Settlers 2. Drewniane, Tanie) Stacjonowali by w nich nasi żołnierze i pilnowali naszych włości na zasadzie obozów Bandytów (przez dany Region). Mieściła by do np. 150 żołnierzy. Dopuściłbym ataki na Pojedyncze budowle wroga ale taki atak w celu zburzenia musiałby trwać 4-8h aby nasz przeciwnik miał szanse zareagować na atak. Daje to opcje zatrzymania Gospodarki Przeciwnika. Myślałem też o nowym Specjaliście Tzn. Szpiegu który umieszcza swoją kryjówkę na naszym terytorium i maszeruje do strażnicy w celu podpatrzenia ile nasz przeciwnik ma tam wojska. Do magazynu Dodałbym Namiestnika ( mini Boss Broniący naszych włości) oraz możliwość umieszczenia tam wojska do 100 jednostek , a do do domu władyki naszego avatara (większy boss) oraz max 200 jednostek. Po walce gracze wracają na swoje wyspy.
Oceniajcie jestem otwarty na krytykę :cool:
Mam też pomył na Szybkie PvP oraz na Walki Gildii ale to w innym wątku.:confused:
Nie rozumiem w ogóle sensu rozpatrywania areny, w takiej sytuacji obaj gracze musieliby albo wysylac wojsko na slepo (nie widzac co wysyla przeciwnik) i wygralby ten, ktory ma wiecej szczescia, albo wysylac w oparciu o to co ma przeciwnik (i wpadamy w niekonczaca sie petle dostosowywania swojej armii do przeciwnika).
Problem z pvp nie polega na tym jak maja wygladac straznice czy mapa na ktorej rozgrywa sie walka, tylko dotyczy tego jak to zrealizowac przy obecnym systemie walki zeby w ogole dalo sie rozgrywac pojedynki, a biorac pod uwage produkcje surowcow - zeby w ogole bylo cokolwiek o co gracze moga walczyc i co usprawiedliwiloby strate wojska (bo wiekszosc tego co gracz potrzebuje jest dostepna z przygod).
Nie zrozumiałeś mojej koncepcji Proponuje przeniesienie Graczy na nową mapę tylko z pewnymi surowcami pozostawieni twojej zwyczajnej wioski i wojska dla Ciebie i twojej dyspozycji a wprowadzenie Cię na nową mapę gdzie będziesz mógł pokazać co potrafisz zaczynać tam będziesz z wybranymi przez siebie surowcami BEZ Swojego wojska które zostanie aby chodzić na twoje Przygody. a ci do walki proponuje wprowadzić system Punktów rankingowych. Który także mogę Ci opisać.
Jesli zaczynasz bez wojska, to ile beda trwaly pojedynki ? 5 dni ? samo zrobienie armii zajmie dobe albo dwie, a ponadto nadal nie masz odpowiedzi na moje watpliwosci odnosnie kompozycji tej armii.
TiS_wroc
29.02.2012, 10:32
Mój pomysł na PVP wygląda inaczej...
Nawiązuje troszkę do zwykłych settlersów co oczywiście pasuje do tej gry, budując areny robimy już inną grę i uciekamy od tradycji.
Jest to proste rozwiązanie, raczej nie powinno być problemów w jego rozumowaniu :)
Wygląda to następująco:
Powstaje budynek "Wrota Wojny" (każdy pamięta bramy w settlersach), kwestią do dyskusji jest czy umieścić go na ostatnim polu do odkrycia czy umożliwić budowę od jakiegoś lvl.
Plusem jest to iż każdy na nowej wyspie ma takie same szanse na pokonanie przeciwnika, ponieważ zaczynamy od tego samego i liczą się umiejętności.
Przez wrota wojny będzie można przejechać wozami z surowcami i wojskiem, lecz tylko raz i w pewnych ilościach ustawionych z góry, na nowym terenie zaczynamy budowę nowej osady. Do czasu zakończenia manewrów zbrojnych NIE MOŻNA przesyłać jakichkolwiek surowców, armii, ludzi bonusów między osadami.
Dopiero po całej wojnie i rozstrzygnięciu zwycięscy wygrane surowce będzie można przenieść do głównej osady.
Wojnę będzie można stoczyć na kilku poziomach i w zależności jaki poziom wybierzemy tyle będzie trzeba przygotować surowców i wojska na wyprawę.
Główna w tym wypadku nie umiera z powodu nadmiaru surowców lecz ciągle gracz musi dbać aby móc budować wozy na wojnę.
Przez wrota wojny będzie można przejechać wozami z surowcami i wojskiem, lecz tylko raz i w pewnych ilościach ustawionych z góry, na nowym terenie zaczynamy budowę nowej osady. Do czasu zakończenia manewrów zbrojnych NIE MOŻNA przesyłać jakichkolwiek surowców, armii, ludzi bonusów między osadami.
Skłaniał bym się ku Przesyłania Wszystkiego co można wyprodukować w Magazynie prowiantu (można także dodać nowe Itemy do produkcji) Gdyż można by to wykorzystać tylko i do stworzenia Armii w bardzo szybki sposób przez graczy z wysokimi lvl (przesyłam przykładowo 500 mieczy z Damasc. ) I jedną partie co 12-24h aby nie Nastawić się głównie na to.
Główna w tym wypadku nie umiera z powodu nadmiaru surowców lecz ciągle gracz musi dbać aby móc budować wozy na wojnę.
Na ten Pomysł także wpadłem Dzisiaj w pracy dodatkowo Pomyślałem na kilkoma PvP uzależnionymi od poziomu budynku. Na załączniku ukazałem gdzie można By wsadzić zakładkę z PvP i wybór na którą wysp chcielibyśmy się przenieść. I tu pomysł także na zarobek administracji mianowicie dodatkowe sloty na Wyspy PvP mogły by być wykupywane za Klejnoty :D ( w Końcu gra jest grą Komercyjną a utrzymanie serwera i inne rzeczy kosztują :) )
K1pcio88
29.02.2012, 17:19
Podoba mi się pomysł ShirQ lecz tylko pierwsze dwa tryby walki.
Jesli zaczynasz bez wojska, to ile beda trwaly pojedynki ? 5 dni ?
W prawie każdej strategi w której grałem Walki pomiędzy graczami nie trwały 1h tylko kilka dni a czasami nawet miesięcy.
Podoba mi się pomysł ShirQ lecz tylko pierwsze dwa tryby walki.
To są dostępne tryby, nikt nie kazuje Ci używać wszystkich.
Czy ten dział czyta w ogóle ktoś z administracji? Prosiłbym ich o odpowiedz Takie gdybanie nie ma sensu może oni już mają własny plan na PvP.
W prawie każdej strategi w której grałem Walki pomiędzy graczami nie trwały 1h tylko kilka dni a czasami nawet miesięcy.
kilka miesięcy trwała walka, czy potyczka ?
TiS_wroc
01.03.2012, 11:02
Czy ten dział czyta w ogóle ktoś z administracji? Prosiłbym ich o odpowiedz Takie gdybanie nie ma sensu może oni już mają własny plan na PvP.
Dobre pytanie, trzeba zwolnić i poczekać na odpowiedź a nie planować jak by było najlepiej :) :)
kojot12333
01.03.2012, 11:26
Zacząłem niedawno grę, więc dużo rzeczy niewiem, ale jeśli chodzi o system PvP to mógłby wyglądać w następujący sposób:
Trzeba by było zrobić mapke servera, czyli morze, bo rzecz jasna każdy ma swoją wyspę.
Byłby również potrzebny kalkulator odległości między wyspami. Wchodząc na mapkę gracz by widział kilka wysp innych graczy w swojej okolicy i najeżdzając na nie widział jaka jest odległość. Wiąże się z tym również to, że każdy wojak musiał by mieć określony czas dojścia z punktu A do B, czyli tzw. szybkość marszu na jedno pole.
. i Teraz tu się pojawi moja niewiedza, bo wiem, że w wioskach barbarzyńskich wojaki mają określoną siłę ataku, obrony, życie itd, a niewidziałem tegu u wojowników gracza, ale jesli jest to całkiem nieźle bo musiało by to być.
Raczej każdy się domyśla na czym polegało by atakowanie innych graczy. - - Najeżdzasz na jakąś wyspę i ją po prostu atakujesz. Jesli masz więcej wojska, bądź jest one lepsze w jakiś sposób, to wygrywasz i zgarniasz ..no własnie co zgarniasz.. ?
- PD . to już admini musieli by ustalić ile. wraz z wzrostem lvl broniącego się zwiększa się ilosc zyskanych PD. Natomiast przegrany PD nie traci.
- Złoto. Mógł by to być jakis procent złota naszego wroga. np 15%
- surowce. (osobiscie jestem na etapie 17 lvl więc niewiem jakie i ile surowców można by było zgrabić, więc to waszego rozważania) - To również powinien być jakiś procent, chociaż lepszą opcją było by wprowadzenie takiego systemu w ktorym każdy wojak ma określoną wielkość ekwipunku. Np REKRUT zabierał by ze sobą max. 20 sztuk. Wszystko by się rozłożyło na każdy rodzaj surowca mniej więcej po równo.
Powracając do pierwszych zdań, to mapki nie trzeba całkowicie wprowadzać. Nie wiem jaki to byłby problem ale myślę, że duży. Wiec zamiast mapki - lista graczy, a w tej liscie ogległosc od nas i lvl.
Każdy ma jedną wyspę, więc wprowadzając opuszczone wyspy można by było je kolonizować.
TO tyle z mojej strony, naprawde niewiem jak ciężko było by stworzyć coś takiego, ale myślę, że jest to najlepsze rozwiązanie na walki PvP
kilka miesięcy trwała walka, czy potyczka ?
Zniszczenie gracza myślę że opanowanie wyspy zajmowało by 1 tyg do 1 miesiąca chyba ze spotkali by się gracze o naprawdę podobnych umiejetnościach
Zacząłem niedawno grę, więc dużo rzeczy niewiem, ale jeśli chodzi o system PvP to mógłby wyglądać w następujący sposób:
Trzeba by było zrobić mapke servera, czyli morze, bo rzecz jasna każdy ma swoją wyspę.
Byłby również potrzebny kalkulator odległości między wyspami. Wchodząc na mapkę gracz by widział kilka wysp innych graczy w swojej okolicy i najeżdzając na nie widział jaka jest odległość. Wiąże się z tym również to, że każdy wojak musiał by mieć określony czas dojścia z punktu A do B, czyli tzw. szybkość marszu na jedno pole.
. i Teraz tu się pojawi moja niewiedza, bo wiem, że w wioskach barbarzyńskich wojaki mają określoną siłę ataku, obrony, życie itd, a niewidziałem tegu u wojowników gracza, ale jesli jest to całkiem nieźle bo musiało by to być.
Raczej każdy się domyśla na czym polegało by atakowanie innych graczy. - - Najeżdzasz na jakąś wyspę i ją po prostu atakujesz. Jesli masz więcej wojska, bądź jest one lepsze w jakiś sposób, to wygrywasz i zgarniasz ..no własnie co zgarniasz.. ?
- PD . to już admini musieli by ustalić ile. wraz z wzrostem lvl broniącego się zwiększa się ilosc zyskanych PD. Natomiast przegrany PD nie traci.
- Złoto. Mógł by to być jakis procent złota naszego wroga. np 15%
- surowce. (osobiscie jestem na etapie 17 lvl więc niewiem jakie i ile surowców można by było zgrabić, więc to waszego rozważania) - To również powinien być jakiś procent, chociaż lepszą opcją było by wprowadzenie takiego systemu w ktorym każdy wojak ma określoną wielkość ekwipunku. Np REKRUT zabierał by ze sobą max. 20 sztuk. Wszystko by się rozłożyło na każdy rodzaj surowca mniej więcej po równo.
Powracając do pierwszych zdań, to mapki nie trzeba całkowicie wprowadzać. Nie wiem jaki to byłby problem ale myślę, że duży. Wiec zamiast mapki - lista graczy, a w tej liscie ogległosc od nas i lvl.
Każdy ma jedną wyspę, więc wprowadzając opuszczone wyspy można by było je kolonizować.
TO tyle z mojej strony, naprawde niewiem jak ciężko było by stworzyć coś takiego, ale myślę, że jest to najlepsze rozwiązanie na walki PvP
Taki system zastosowano w Ikariamie. Wystarczy odnaleźć Wyspe którą można skolonizować blisko słabszych graczy i oni się już nie rozwiną.
Dobre pytanie, trzeba zwolnić i poczekać na odpowiedź a nie planować jak by było najlepiej :) :)
Zaczekajmy co powiedzą.
takich rozwiazań jest mnóstwo w innych grach moze cos innego ?
lepiej było by stworzyc pojedynczy swiat np. europe/azje w ktorym bedziemy podzieleni na 2 nacje i zdobywanie wrogich granic tak jak w zwyczajnych settlersach :) chodz jak juz kazdy zdołał zauważyć stworzenie pvp do tych settlersów bedzie dosc trudne i niemal graniczace z cudem by utrzymało klimat naszych dawnych settlersów 2
takich rozwiazań jest mnóstwo w innych grach moze cos innego ?
lepiej było by stworzyc pojedynczy swiat np. europe/azje w ktorym bedziemy podzieleni na 2 nacje i zdobywanie wrogich granic tak jak w zwyczajnych settlersach :) chodz jak juz kazdy zdołał zauważyć stworzenie pvp do tych settlersów bedzie dosc trudne i niemal graniczace z cudem by utrzymało klimat naszych dawnych settlersów 2
W jakiej grze masz rozwiązanie podane przeze mnie? ja takiej gry nie znam :? Podaj chętnie w nią zagram :)
A co do 2 królestw walczących na 1 mapie to jest często spotykane rozwiązanie w dodatku gracze położeni z tyłu często rezygnują z gry gdyż ich wojska idą za długo.
Po 2 po pewnym czasie jedna nacja i tak pokonała by 2.
po 3 gdzie umieszczałbyś nowych graczy? na froncie?
PS. MOD zajrzał ale się już nie wypowiedział :(
kojot12333
01.03.2012, 21:09
Wprowadzić statki na morzu transportujące wojsko. W chwili kliknięcia na gracz, że chcemy go atakować (można tylko atakować graczy online) pakujemy wojsko na statki i płyniemy do niego. Fakt, że mało graczy było by online, to czas podróży musiał by być na prawdę krótki. Potem na wyspie wroga tworzymy przy plaży garnizony i atakujemy się nawzajem. Wygrana jest gdy ktoś straci min 70% wojsk
Łysolek_pl
02.03.2012, 00:22
nie tak powinna wyglądać walka między graczami !
ja bym chcial zeby bylo tak jak w normalnych The Settlers
kojot12333
02.03.2012, 03:34
też bym chciał.. ale to co, masz walczyc az całą wioche gracza zmieciesz z dymem ? pograj se w normalnych settlersow i tyle. to jest online i nie łatwo wprowadzic tryb PvP, co mam nadzieje ze sie jakos uda i bedzie to ciekawe
Wprowadzić statki na morzu transportujące wojsko. W chwili kliknięcia na gracz, że chcemy go atakować (można tylko atakować graczy online) pakujemy wojsko na statki i płyniemy do niego. Fakt, że mało graczy było by online, to czas podróży musiał by być na prawdę krótki. Potem na wyspie wroga tworzymy przy plaży garnizony i atakujemy się nawzajem. Wygrana jest gdy ktoś straci min 70% wojsk
Porównaj w takim przypadku że gracz 30 lvl atakuje 20lvl kto wygra? Odpowiedz jest prosta :) za to jeżeli obaj znajda wyspę do kolonizacji i na niej wylądują szanse są bardziej wyrównane.
kojot12333
16.03.2012, 02:03
to wprwadzic takie cos ze nie mozna atakowac zbyt słabszyh graczy
pvp jest w planach ale to nie znaczy, ze oni nie wiedza jak to zrobic. mysle ze maja caly scenariusz tylko kwiesta zbalansowania systemu walki zajmuje sporo czasu
Lichotka
16.03.2012, 17:40
Bardzo fajnie rozpisane oraz cool pomysł :0
Burżuazja
18.03.2012, 20:09
bzdety
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.