PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Wezeł Transportowy - Propozycja nowego budynku.



Darkeners
23.02.2012, 20:20
Cóż, większość pomysłów jest po to by ułatwić pewne aspekty gry, więc i ten taki będzie.

Wezeł Transportowy (Nazwa robocza :P)

Budynek o rozmiarze 1x1 (większość jest 2x2), najlepiej by NIE WYMAGAŁ LICENCJI BUDOWLANEJ!

Koszt budowy:
1 level: 100 desek, 50 kamienia i/lub 50 koni
2 level: 300 desek, 200 koni
3 level: 400 koni, 50 wozów

To tak tylko orientacyjnie, sam mam dopiero 24 level, więc nie wiem jak ciężko jest z wozami.

Ale o co tak właściwie chodzi?

Budynek miałby być łącznikiem między magazynami, a miejscami produkcji. Settlersi, nie musieliby zanosić towaru bezpośrednio do magazynu (jeżeli jest za daleko), lecz po prostu donosiliby do najbliższego węzła transportowego, a ten zajmowałby się transportem danego surowca już do magazynu. Więc:
- Węzeł transportowy można byłoby łatwiej wcisnąć i zbudować bliżej wytwórni, bo zajmuje tylko 1x1 pole.
- Na 1 levelu, Wezeł obsługiwałby maksymalnie 2 transporty jednocześnie, po 5 jednostek. 2 level, 4 transporty maksymalnie 10 jednostek, 3 levelu 4 transporty po 20 jednostek + nowa graficzka, bo transport odbywałby się od tego levelu wozami, nie konno (juki).
- Transport mógłby odbywac się tylko po drogach i byłby na linii Węzeł-Najbliższy Magazyn, do węzła dostarczanie surowców odbywałoby się jak teraz.
- Węzeł musiałby mieć możliwość składowania (co chyba jest technicznie największym problemem), ale nie dodawałby pojemności magazynowej w żadnym stopniu. Chodzi o to, że jak nagle w jednym momencie 5 settlersów przyniesie swoje wyroby, żeby system nie dziczał i nie zapychał sie, tylko zostawiały go w Węźle i czekały sobie grzecznie, aż przyjdzie wolny transport.

Dlaczego uważam to za fajne?:
1) Część surowców jest w dość ciężko dostępnych miejscach, niema jak wcisnąć magazynu, czy też inne sytuacje tego typu, dzięki temu poprawi się trochę tempo niektórych wydobyć.
2) Konie, etc. miały też inne zastosowanie, niż tylko militarne.
3) Wykorzystanie jakiekolwiek dróg, które teraz są jedynie ozdobnikami.
4) Jakieś nowe elementy na mapie, które jakoś wpasowują się w to wszystko.


Wszystkie wartości, zarówno koszty budowy, jak i pojemności są tylko takie... teoretyczne, by naświetlić, to, o co mi chodzi.
Szczególnie, że ciężko mi okreslić, czy na wyższe level powinny być osiąglane przy pomocy złota, czy innych surowców. To już raczej leży w kwestii ekipy balansującej.

Kiksin
23.02.2012, 22:08
W sumie jakiś pomysł to jest, ale czy dobry, nie wiem.

Darkeners
24.02.2012, 00:33
Generalnie jest jeszcze druga koncepcja tego pomysłu, by serwer nie musiał być obciążony dodatkowymi informacjami na temat ile surowców jest w danych punktach, można zrobić tak, że transport jest zawsze wysyłany natychmiastowo, ale na 1 levelu jest to np. 50% predkości pojedyńczego settlersa, na 2 levelu 70%, na 3 Levelu 85%, na 4 levelu 100% czy jakoś tak.