Zobacz pełną wersję : Gra Priorytety dostarczania surowca do budynków produkcyjnych
Viscalkrk
15.02.2012, 01:01
Jeśli gdzieś było to przepraszam, po szybkim przeglądnięciu sugestii i 'pamiętnika' nie znalazłem.
Wydaje mi się że niezłym pomysłem było by napisanie możliwości wyboru priorytetu dostarczania surowca do budynków produkcyjnych.
Przykładowo drwal wydobywa w ciągu nieistotnego w tej wypowiedzi czasu zależnego od bliskości złóż i magazynu dajmy na to 5 bali. jakby gracz mógł ustawić, że na te 5 drzewek 2 idą do smolarza, 2 do tartaku a 1 gdzieś indziej?
Albo może gdyby można było ustawić priorytet dostarczania do np smolarza w pierwszej kolejności a nie do tartaku (przyznaje że nie dostrzegłem jeszcze jak to praktycznie funkcjonuje w grze, dopiero bawię tu drugi dzień :) ).
Co władza na to ? Jeśli pomysł wg góry jest niezły to jeszcze jedno pytanie- jest w ogóle możliwe (względnie w dużym przybliżeniu jak bardzo pracochłonne to jest) napisanie czegoś takiego do gry ?
Pozdrawiam :)
Edit: Znalazłem, że było to poruszone, ale nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi. A że pomysł moim skromnym zdaniem rozbudował by grę i niekoniecznie ułatwił- posta nie kasuję :)
Przykładowo drwal wydobywa w ciągu nieistotnego w tej wypowiedzi czasu zależnego od bliskości złóż i magazynu dajmy na to 5 bali. jakby gracz mógł ustawić, że na te 5 drzewek 2 idą do smolarza, 2 do tartaku a 1 gdzieś indziej?
Jesli masz w magazynie 5, to kazdy z budynkow sam sobie zabierze tyle ile potrzebuje. Jesli masz 4 - znaczy ze masz niewydolna produkcje.
Priorytetyzacja de facto nie sluzy niczemu, bo w normalnej sytuacji gracz powinien dazyc do posiadania niewielkiej nadwyzki surowca (aby zrekompensowac zapotrzebowanie, uwzglednic czasy transportu do warsztatow i zapas na wypadek zatrzymania/ wyczerpania wyrobiska badz pola). Jesli mamy nadwyzke, to kazdy warsztat dostaje tyle ile potrzebuje, nie ma sensu zeby dostawal wiecej bo i tak tego nie przerobi.
Natomiast w sytuacji gdy z roznych wzgledow nie mozemy uzyskac nadwyzki, kompensacje mozna uzyskac poprzez nieupgradowanie budynkow na sile lub niestawianie ich w nadmiarze (jesli w kazdym cyklu naszemu tartakowi lv2 brakuje 1 bali, to nalezy go zastapic tartakiem lv1 - zysk produkcji bedzie taki sam jak tartaku lv2 pracujacego przez polowe czasu, zuzycie surowca takie samo, zyskujemy brak wnerwiajacej ikonki informujacej o zatrzymaniu pracy).
Z punktu widzenia gry priorytetyzacja jest zatem calkowicie zbedna.
No ja się nie zgodzę, bo jeśli mamy np miecznika 'żelaznego', który zużywa 8 węgla i jest dalej od magazynu od miecznika brązowego na 4 poziomie, który zużywa tyle samo, to może (tak mi się wydaje) stać się tak, że brązowy będzie brał cały węgiel a żelazny będzie cały czas czekał. Pomijam oczywiście inne sprawy jak dobudowanie smolarzy/kopalń itp.
No ja się nie zgodzę, bo jeśli mamy np miecznika 'żelaznego', który zużywa 8 węgla i jest dalej od magazynu od miecznika brązowego na 4 poziomie, który zużywa tyle samo, to może (tak mi się wydaje) stać się tak, że brązowy będzie brał cały węgiel a żelazny będzie cały czas czekał. Pomijam oczywiście inne sprawy jak dobudowanie smolarzy/kopalń itp.
w takiej sytuacji masz po prostu o polowe za niska produkcje wegla. Jaki sens wtedy ustawiac priorytety, zeby kazdy z tych budynkow pracowal przez 50% czasu ? Po co w ogole posiadac wlaczonego miecznika upgradowanego na lv4, jesli nie masz w planie z niego korzystac w pelni ?
to co opisałem to czysta teoria, oczywiście, że w takiej sytuacji mam za mało węgla, ale może się zdarzyć, że np mam wszystkie pozwolenia budowlane wykorzystane, węgiel dokupuje jak jest dobra cena lub podobnie, i chciałbym, żeby działało to tak, że jak mam mało węgla, to bierze go żelaźnik, a jak dokupię i mam nadmiar to korzysta jeszcze brązownik
od tego jest włączanie i wyłączanie budynków. braki produkcji możesz przecież nadrabiać koszami i kanapkami. moim zdaniem zbędny pomysł.
Viscalkrk
15.02.2012, 17:40
Spróbuj włączać i wyłączać budynki jeśli na grę wchodzisz o 7 rano przed wyjściem na zajęcia czy na praktyki (ja przykładowo mam zmiany na praktykach 7:30- 19 :P ) i potem dopiero wieczorem np koło 20 po powrocie. Nie jest to takie proste :)
zgadzam się z Tobą w zupełności, nie tylko Ty tak masz. domyślam się natomiast że masz przynajmniej po dwa budynki danego rodzaju a skoro np. masz 2 mieczników brązu i jednego miecznika żelaza i chciałbyś ustawić priorytet tak żeby miecznikowi nie zabrakło węgla ALE żeby działał też brąz, to wyłącz jednego i tyle. skoro masz braki w podstawowych surowcach to NAJPROSTSZYM rozwiązaniem jest ogarnięcie sobie gospodarki tak, żeby każdy surowieć jak nie na 0 to na mały + był produkowany (chodzi o te podstawowe surowce - półprodukty). ja mam np. dwóch łowców i jednego rzeźnika tak ustawionych że jedyną nadprodukcję mięsa mogę mieć tylko w momencie rzucenia buffu na łowcę bo czasowo tak są poustawiani że wychodzę na zero. podobnie z balami liściastymi, mąką (młyny + piekarnie) i parę innych. tak więc odrobinę pomyślunku wystarczy żeby zaoszczędzić cenną licencję budowlaną, nie być z niczym na minusie i co więcej mieć codziennie całkiem niezłą pod względem szybkości produkcję. bo co nam da 6 mieczników brązu jak mamy 4 lub 5 hut? i warsztaty ślusarzy na dodatek?? ciągłe braki. wystarczy dwóch mieczników brązu na 3 poziomie postawionych dalej od magazynu niż dwie huty brązu na 3 poziomie i nie mamy braków, jesteśmy na zero albo mały +
myśleć - nie narzekać :)
Viscalkrk
16.02.2012, 14:50
Ja osobiście jeszcze nie doszedłem do miecznika z żelaza :P Ale rozumiem przykład :)
W każdym razie dzięki za kulturalną dyskusję, w internecie to niestety coraz bardziej kuleje :) Pozdrawiam :)
To co panowie proponują jest potrzebne, aby "państwo", którym zarządzamy było dynamiczne. Po to, aby móc z gospodarki uprzemysłowionej, zmienić kierunek produkcji na wojska jeśli są w danej chwili potrzebne i po wybudowaniu armii, wrócić do systemu rozwojowego. Z mojego doświadczenia wiem, że system priorytetów jest trudny do napisania. Dużo łatwiejszy i spełniający te samą funkcję jest sterowanie produkcją każdego budynku osobno, ale nie na zasadzie działa, nie działa, tylko procentowo. Procenty zmieniały by czas potrzebny na wyprodukowanie danej liczy surowca (1lvl=1sur, 2lvl=2sur). dla budynku, w którym produkcja trwa 7min czas produkcji byłby następujący:
100% = 7min
75% = 9,3min
50% = 14min
25% = 28min
1% = 700min
Wzór następujący czas_pr = czas_pro_pods / procent_produkcji
Ziarnistość już ma niewielkie znaczenie, równie dobrze może być do jednego procenta, jak i do 10%
popieram, tak było w settlersach off line :) jak zaczyna brakować, na coś surowca, a jest wykorzystawany do innych celów... niby można coś wyłączyć, ale ...
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.