PDA

Zobacz pełną wersję : Gra [PP] zmiana systemu przyznawania nagrod w misjach dla wielu graczy



sparkz
12.02.2012, 18:41
Skrócona wersja mojego proposala z forum UK.

Otóż:

System przyznawania nagród w misji dla pojedynczego gracza wygląda następująco:

- exp w zależności od ilości zabitych wrogów
- nagrody generowane wg sztywnego schematu (1 zestaw surowców lux, 1 zestaw surowców adv, 2 zestawy broni, 1 zestaw zarcia/piwa, 1 zestaw doladowan, opcjonalnie monety/ elementy dekoracyjne).

W misjach dla kilku graczy obowiazuje dokladnie ten sam system, nagrody sa przyznawane kazdemu graczowi ktory zaznaczy swoj udzial w wykonywaniu misji.

Tutaj wchodzi jeden z wiekszych absurdow tej gry - minimalny udzial w wykonaniu misji sprowadza sie do wyslania na teren misji 1 generala z mala grupa rekrutow i zabicia przynajmniej jednej jednostki wroga. Za takie ogromne zasługi gracz dostaje już pełny zestaw nagród (w zależności od misji może się w ten sposób dorobic np 2500 granitu, 1000 kusz, 3k marmuru i 300 monet na raz).

Mało tego - jeśli misję dla wielu graczy skończymy solo - dostajemy tylko jeden z zestawów nagród, pozostałe przepadają.

Dość powiedzieć, że to dość ułomne rozwiązanie i jak się można spodziewać jest ze wszech stron obchodzone, metodami mieszczącymi się (lub nie) w ramach określonych przez regulamin. Dochodzi do tego, że ludzie normalnie na kanale handlowym oferują złoto w zamian za wkupienie się do misji i zyskanie sprzętu normalnie bardzo trudnego do zdobycia za koszt 10, czasem 15 rekrutow, albo w ramach gildii zaprasza się ludzi przed finiszowym atakiem tylko po to, żeby cokolwiek zabili i potem oddali nam nagrody.

Innymi słowy obecny system nie służy niczemu innemu niż tylko wnerwianiu graczy.

Propozycja zmiany jest następująca: sztywny zestaw nagród generowany wg schematu jak dotychczas, następnie rozdzielany na tej zasadzie co exp (czyli wg zasług i zaangażowania). W ten sposób osoba która jest w stanie wykonać misję solo dostaje tyle nagród na ile zasłużyła.


--
discuss.

loogaan
13.02.2012, 00:11
skomentowałbym Cię jak ostatnio - AMEN! - ale to dużo poważniejsza sprawa. także przyglądałem się kwestii przygód, nawet na serwerze testowym. rozwiązanie tego typu jest jak to ująłeś absurdalne i konieczne do poprawy. po za tym nie wydaje mi się żeby to była jakaś mega wielka ingerencja w mechanikę gry bo do zmiany jest tylko system wydawania nagród przez system. co do spraw związanych z gildiami "żeby cokolwiek zabili i potem oddali nam nagrody" to mechanika gry pozwala na wysłanie np. 400 granitu czy kusz za 1 rybę lub kłodę drewna - więc wyzysk tego typu jest jak najbardziej możliwy. jeśli taka transakcja byłaby przeprowadzona na targu - kwestia sporna - cwaniak dla jaj zrobił transakcję, ktoś się w pośpiechu pomylił i cofnąć już tego nie może. co innego wysyłanie między graczami, wtedy takie transakcje mogłyby być traktowane jako: multikonto, push etc. a prawdę mówiąc wątpię żeby na dzień dzisiejszy admini siedzieli i sprawdzali każdą transakcję...

temat na ocenę maksymalną i nawet można by go przykleić.

EDIT: Właśnie przyszło mi coś do głowy... W większości przygód można kogoś zaprosić. Np. przygodę możemy zrobić sami lub w trójkę. Czy sami czy w trójkę dostajemy takie same nagrody. Proponuję żeby osoba która zrobi przygodę sama dostała nagrody za 3 osoby, wtedy będzie to adekwantne do jej strat i wysiłku. I już sprawa samodzielnych śmiałków rozwiązana. Jeśli w trzy osoby to nagroda byłaby dzielona na 3 i każdy dostaje po tyle samo. Wydaje mi się że tego typu rozwiązanie jeśli by nie zakończyło problemu o którym napisał sparkz to przynajmniej by go mocno zminimalizowało...

sparkz
03.03.2012, 12:31
bump na glowna.