Zobacz pełną wersję : Gra Strategia a bitwa
Czemu ataki zaczynają zawsze wojska mele. Jeśli posiadam łuczników to jasnym jest że zawsze ich użyje na początku ;). Czy bitwa nie powinna być tak skonstruowana?
Ataki są równoczesne... :P
Ty, przeciwnik, meele i ranged jednostki atakują w tym samym czasie... wyjątkiem są leaderzy bandytów którzy wykonują atak jako ostatni oraz konnica ktora atakuje jako pierwsza :)
eh co z tego ze atakuje pierwszy jak nadal są pokaźne straty :/ i nie da się ich uniknąć no chociaż by zniwelować do jakiegoś minimum :/
A ja bym poszedł dalej, mianowicie, żeby gracze mieli możliwość decydowania, które jednostki zaatakują pierwsze, które drugie itd, oraz co zaatakują. Ciekawym rozwiązaniem byłoby stworzenie odrębnej mini gry, w której odbywałaby się walka turowa, jak np. w Heroes.
Trzeba też odpowiednio dobierać nasze jednostki do przeciwnika. Pokombinuj w symulatorze i zobacz jaki daje efekt zamiana jednego rodzaju na drugi, mieszaj, zamieniaj i zobaczysz. Nie tylko ilość się liczy. Czasem trzeba podejść dwa albo 3 razy z odpowiednimi jednostkami. Np Najpierw jednym rodzajem pozbyć się jednego oddziału z obozu przeciwnika i dopiero potem zrobić kolejne podejście.
Niestety... ta gra jest bardziej nastawiona na ilość jednostek i obrażenia, niż na strategię samą w sobie :)
Spójrzcie tylko na jeden, spory mankament walk - jeśli nasi atakują i zbiją przeciwnika do 0 jednostek, to ten i tak w kolejnej rundzie atakuje... choć w sumie nie żyje ;D
Już była o tym mowa. Tak to tylko wygląda na powtórce. Jednostki atakują jednocześnie.
Niestety... ta gra jest bardziej nastawiona na ilość jednostek i obrażenia, niż na strategię samą w sobie :)
Spójrzcie tylko na jeden, spory mankament walk - jeśli nasi atakują i zbiją przeciwnika do 0 jednostek, to ten i tak w kolejnej rundzie atakuje... choć w sumie nie żyje ;D
przeczytaj post #2, jesli to nie pomoze - przeczytaj go jeszcze 2 razy.
Ataki są równoczesne... :P
Ty, przeciwnik, meele i ranged jednostki atakują w tym samym czasie... wyjątkiem są leaderzy bandytów którzy wykonują atak jako ostatni oraz konnica ktora atakuje jako pierwsza :)
-nasze konne kontra psy jeśli znajdują się w obozie = 1 atak
-nasze wojska kontra wojska przeciwnika =2 atak
-nasz generał kontra lider bandytów =2 atak
tak powierzchownie wygląda atak co się sumuje na rundę
przeczytaj post #2, jesli to nie pomoze - przeczytaj go jeszcze 2 razy.
No ok. To sprawa równoczesnego ataku jest prosta, ale i tak w tych walkach brak jakiejkolwiek strategii.
Trzeba też odpowiednio dobierać nasze jednostki do przeciwnika. Pokombinuj w symulatorze i zobacz jaki daje efekt zamiana jednego rodzaju na drugi, mieszaj, zamieniaj i zobaczysz.
Gdzie można znaleźć taki symulator, ja szukam już od 2 dni :)
pewnie dlatego że tyle czasu mam wojsko :)
Symulator walk (po angielsku) (http://hallophp.de/dso_kampfsimulator/en/) - najpopularniejszy.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.