Strona 21 z 23 PierwszyPierwszy ... 11 19 20 21 22 23 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 226

Wątek: [Dyskusja] Pierwsze informacje: Zadania Gildii, modyfikacje.

  1. #201
    Osadnik
    Dołączył
    11.05.2012
    Posty
    77
    Serwer
    Czarci Gaj
    Co do zasady, nowy sposób zaliczania ZG, gdzie MG dostają tylko ci, co zadanie zaliczą, bardzo mi się podoba, jest to o wiele lepszy system niż poprzedni. Także premiowanie gildii aktywnych, niezależnie od rozmiaru, jest rozwiązane fajnie. Muszę się jednak przyłączyć do chóru niezadowolonych, twierdzących, że twórcy przesadzili nieco z poziomem trudności w zakresach powyżej 45lv. Nakład czasu i zaangażowania, a niekiedy sam koszt surowcowy, jaki trzeba ponieść do zaliczenia niektórych zadań jest zdecydowanie za duży. W gildii, którą prowadzę, większość członków to zwykli, rekreacyjni gracze, dorośli ludzie, mający pracę i rodzinę. Nikt nie będzie się co rano logował by sprawdzić jakie zadanie akurat przyszło. Jak na mój gust gildyjne powinno się dać zamknąć w maksimum kilkanaście minut. Ludzie mają różny styl gry i ograniczone zasoby czasowe. Niektórzy np. grają tylko kolonie, których w gildyjnych w ogóle nie wzięto pod uwagę, inni po prostu logują się na moment by wrzucić buffy i na tym kończą zabawę. Już w starym systemie zadania z zaliczeniem pojedynczej przygody potrafiły się ciągnąć dwa-trzy dni, gdyż czasowo były nie od ogarnięcia, a gdzie tu mówić o dwóch, czyli tzw. dublach, które standardowo po prostu usuwałem. W jaki sposób twórcy gry doszli do wniosku, że zrobienie w jeden wieczór DMK jest realne to prawdę mówiąc nie wiem. Trzymanie cały czas nagotowanego wojska, bo a nuż trafi się takowe zadanie jest pomyłką. Tak jak pisałem, ludzie mają różne style gry i jak ktoś np. robi kolonie, to nie będzie z powodu gildyjnych paru tysięcy populacji zamrażał. Z resztą, nawet jak wojsko nagotowane, to zrobienie DMK to mnóstwo czasu. Wychodzenie z założenia, że drop można kupić/dostać, też nie jest w porządku, nie każdy siedzi non stop na rocznym premium, a kupowanie dropa DMK za 3 tys. fasol, bo tak to aktualnie na naszym serwerze to kosztuje, bez odpalonego premium, to lekko mówiąc marnotrawstwo. Ogólnie nie podobają mi się zadania gildii, które zmuszają do zrobienia konkretnej przygody, których z różnych powodów ktoś robić nie zamierza, bo nie opłaca się, nie lubi, nie ma czasu, wojska, cokolwiek, czy w ogóle jakiejkolwiek przygody. Czemu nie ma zadań ze zdobyciem kolonii wobec tego? Zadania takie jak wyprodukować 500 prochu, to czasowo całkowita porażka, młyn prochowy na 6tym poziomie, na buffie x4 zrobi to w 6 godzin. Jeśli ktoś się nie zaloguje rano lub tuż po powrocie z pracy i nie odpali produkcji to zadania nie zaliczy choćby nie wiem co. Analogiczna historia z zadaniem, gdzie trzeba wyprodukować 1000 zwykłego papieru czy 750 najlepszego. Absolutnym kuriozum to wyprodukowanie kodeksu. Zaliczenie tego możliwe jest tylko jeśli ma się przygotowane na wszelki wypadek tomy, rano nastawi się produkcję, a i to pod warunkiem że akurat skończy się produkcja poprzedniej książki. Jeśli ktoś nie ma możliwości zalogować się rano i robi to po powrocie z pracy/uczelni/szkoły to nawet buff na introligatora x2 niewiele pomoże. Niektóre zadania wymagają też przeliczenia kosztu surowcowego, gdyż są zdecydowanie za drogie w stosunku do nagrody. DO tej grupy na pewno zaliczyć trzeba te, gdzie należy wydać zaprawę. Wg aktualnych cen na naszym serwerze 20 szt. zaprawy to jakieś 3 tys. monet. Nawet przy aktualnej, znacznie wyższej niż kiedyś, cenie monet gildii (jakieś 150m/szt.), taki nakład nie wróci się w nagrodzie jaką dostaje średniej wielkości gildia. Zadania z wydaniem armat stoją na granicy opłacalności, kiedyś je po prostu kasowaliśmy jako całkowicie nieopłacalne. Podobnie z wydaniem granitu i paru innych, droższych i rzadszych materiałów, jak fasola czy proch. Podsumowując: kierunek zmian dobry, jeśli chodzi o sposób nagradzania, ale w mojej opinii należy zdecydowanie zmniejszyć poziom trudności niektórych zadań albo rozważyć inne opcje, takie jak możliwość przedłużania zadania, zmiana godziny startu, zaliczanie produkcji od pojawienia się zadania, pojawianie się zadania oczekującego, kasowanie zadania, pomysłów tu może być wiele i wiele już zostało w wątku wymienionych. Także koszt wykonania niektórych zadań powinien zostać zrekalkulowany i zbilansowany mniej więcej do poziomu cen monet gildii. Tak elementarna rzecz jak zadania gildii powinny uwzględniać różne podejście do gry i styl graczy, oraz ich możliwości czasowe. Nikt, kto rano śpieszy się do pracy, a po drodze ma jeszcze dzieciaki do zawiezienia do przedszkola, nie będzie specjalnie siadał do gry by włączyć produkcję papieru czy nastawić książkę. Czekam z niecierpliwością na zmiany.

  2. #202
    Mathias33
    Popieram

  3. #203
    Odkrywca
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    657
    Serwer
    Nowa Ziemia
    A ja nie popieram. Zarówno udział w gildii jak i robienie zadań gildyjnych są opcjonalne - monety gildyjne są nagrodą za wykonanie, a wg. Wodza należą nam się jak psu zupa - otóż gucio prawda. O ile kodeks jest przegięty a nad DMK można dyskutować, to generalnie zadania powinny stanowić jakieś wyzwanie. Jeśli każde zadanie będzie do zrobienia w kilkanaście minut małym kosztem, to za parę miesięcy pozostaną tylko gildie kolosy w których mało kto się zna, ale nie będzie się opłacało być w małej. Najbardziej mnie śmieszy, że chcecie, aby zrobienie zdania wymagało współpracy, a żaden nie wpadnie, że DMK można zrobić w trzy osoby - prawie trzy razy szybciej przy dobrym zgraniu i ogarnięciu, a do tego taniej bo kilka fal MSW na króla można puścić na koniec.

  4. #204
    Odkrywca
    Dołączył
    22.03.2012
    Posty
    580
    Serwer
    Czarci Gaj
    Ale dmk jak masz wojsko to 2godzinki no 3h to max i po sprawie i to na luzie. A te zadania to mijają się nie tyle z celem co sensem ich robienia. Dużo zależy czy gildia i lider "ciśnie" na graczy że robić bo monetki czy na luzie

  5. #205
    Osadnik
    Dołączył
    11.05.2012
    Posty
    77
    Serwer
    Czarci Gaj
    Cytat Zamieszczone przez baqslaw Zobacz posta
    Zarówno udział w gildii jak i robienie zadań gildyjnych są opcjonalne - monety gildyjne są nagrodą za wykonanie, a wg. Wodza należą nam się jak psu zupa - otóż gucio prawda. O ile kodeks jest przegięty a nad DMK można dyskutować, to generalnie zadania powinny stanowić jakieś wyzwanie.
    Z opinią jak z głową, każdy ma swoją. Ja, jak chcę wyzwań, to robię kolonie na szczytowe miejsca w rankingach, albo 3 krawce w 24 godzinnym premium. Jeśli mam czas, bo oto się rozchodzi, że to ja decyduję, czy się tego podejmę, gdy mam taką możliwość, a nie, że narzuca mi tego zadanie gildyjne. Nie mogę oczekiwać od kogokolwiek w gildii, aby swoje życie układał pod zadania, a jak się w gildii jest, to zawsze pojawia się presja społeczna na tych, którzy zadań nie są w stanie zaliczyć. Wiadomo, wszystko jest opcjonalne, łącznie z samą grą, ale chyba nie chodzi o to by graczy casualowych z gry wykluczyć. Ze względu na aspekt społeczny uważam, że zadania gildii powinny być na takim poziomie, by uwzględniały każdy styl gry, wyzwania mogą być w dziennych, te są całkowicie dobrowolne i ich zaliczenie, lub nie, nie wpływa negatywnie na kogokolwiek. Swoją drogą, jest to ciekawy pomysł, by zadanie gildii było dwuetapowe, pierwszy etap były stosunkowo łatwy i liczyłby się do ogólnej puli, drugi etap, trudniejszy, dawałby dodatkowe monety, ale tylko dla zaliczającego. W ten sposób nie stygmatyzowało by to graczy o mniejszym zasobie czasu, a jednocześnie dawałoby dodatkowe wyzwanie i nagrodę dla tych, którzy chcą i mogą więcej.

    Cytat Zamieszczone przez Bartexio Zobacz posta
    Ale dmk jak masz wojsko to 2godzinki no 3h to max i po sprawie i to na luzie.
    Jak masz tyle czasu i masz możliwość rzucić wszystko, by siedzieć w grze, bo takie akurat ci się trafiło zadanie, to walcz. Oto mi się rozchodzi, że nie każdy ma.
    Ostatnio edytowane przez Wudz ; 08.02.2016 o 23:00

  6. #206
    Osadnik
    Dołączył
    10.03.2012
    Posty
    36
    Serwer
    Kolonia
    Pomysł z tygodniowymi zadaniami nie jest głupi. Mogły by być wtedy trudne. Może tak:
    Gra przydziela gildii zadanie co 24h (może być w nocy)
    Czas do końca zadania to 3 dni.
    Gracze z premium widzą zadanie od razu i od razu mogą je robić
    Gracze bez premium widzą zadanie dzień później i dzień później mogą je robić.
    Czyli bez premium 2 zadania widoczne i 2 dni na zrobienie, z premium 3 zadania widoczne i 3 dni na zrobienie. Koniec zadania niezależnie od premium w tym samym momencie.

    Gracze mają czas na zrobienie trudnego zadania w dowolnym dogodnym momencie, a BB ma lepszą sprzedaż premium i wszyscy zadowoleni.

  7. #207
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    29.03.2012
    Posty
    4
    Serwer
    Czarci Gaj
    Cytat Zamieszczone przez edi-180 Zobacz posta
    Witam wszystkich.
    Moim zdaniem największym nieporozumieniem jest godzina startu zadań. Noc jest od odpoczywania, a nie od siedzenia przed ekranem komputera. Uważam, że powinno się ono zaczynać np. o godz. 20.00. Wtedy mielibyśmy więcej czasu na wykonanie zadań związanych np. z produkcją.
    i ja podpisuje się pod tym stwierdzeniem, i propozycją

  8. #208
    Osadnik
    Dołączył
    27.01.2012
    Posty
    182
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Wikerben_PL Zobacz posta
    i ja podpisuje się pod tym stwierdzeniem, i propozycją
    Dokładnie tak
    Polska znajduje się w strefie czasowej europejskiej a nie Wysp Samoa czy innych.
    Rozpoczęcie gildyjnych o 18 byłoby optymalne.

  9. #209
    Początkujący Generał Awatar RedJul
    Dołączył
    22.02.2012
    Posty
    2,676
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Jak widać rozbieżność w optymalności godziny jest spora
    Co oznacza, że na którą by BB nie zmieniło podniesie się krzyk że nie o tą godzinę chodzi.
    Dlatego proponuję żeby godzinę zostawić ale
    1. Jeżeli w zadaniu jest "wyprodukuj, wydobądź a my mamy to aktywne, niech zacznie zaliczać od tej 1:00.
    2. Dać informację w "zadaniach oczekujących" co będzie następnego dnia, wtedy poza przygotowaniem się do (na przykład) przygody możemy zapuścić produkcję z wyprzedzeniem. I wtedy godzina rozpoczęcia nie ma takiego znaczenia.
    3. Zwykle są 2 podzadania drugie typu "wydaj" lub "posiadaj", teraz nie można można zaliczyć "wydaj" dopóki nie zrobimy drugiego zadania, należy to zmienić, żeby można było zaliczyć w dowolnym momencie.
    4. O godz. 1:00 skrypt powinien sprawdzać czy gracz danego dnia się zalogował, zaglądnął do zadania gildyjnego i czy podzadania są wykonane. Jeżeli te warunki są spełnione skrypt automatycznie zalicz zadanie. Mówimy oczywiście o sytuacji, gdy gracz sam wcześniej nie zaliczył.
    5. Do rady wraz z monetkami szła by informacja kto zaliczył zadanie. Jakaś tabelka byłaby oczywiście lepsza ale na to bym nie liczył
    Wszystkie te propozycje gdzieś tam się przewinęły ale takie kompleksowe rozwiązanie ułatwiło by wykonywanie zadań. Jak dobrze się przyjrzeć na zadania typu "wyprodukuj" byłoby 24 godziny co pozwoliłoby na wykonanie dziś nierealnych zadań. Oczywiście nie wszystkich
    Ostatnio edytowane przez RedJul ; 11.02.2016 o 11:18

  10. #210
    Osadnik
    Dołączył
    27.01.2012
    Posty
    182
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez RedJul Zobacz posta
    Jak widać rozbieżność w optymalności godziny jest spora
    Co oznacza, że na którą by BB nie zmieniło podniesie się krzyk że nie o tą godzinę chodzi.
    Dlatego proponuję żeby godzinę zostawić ale
    1. Jeżeli w zadaniu jest "wyprodukuj, wydobądź a my mamy to aktywne, niech zacznie zaliczać od tej 1:00.
    2. Dać informację w "zadaniach oczekujących" co będzie następnego dnia, wtedy poza przygotowaniem się do (na przykład) przygody możemy zapuścić produkcję z wyprzedzeniem. I wtedy godzina rozpoczęcia nie ma takiego znaczenia.
    Rozbieżności w czasie rozpoczęcia nie ma, Bo nieważne czy 20 czy 18, ważne by był to czas dla ludzi a nie dla zombi.
    Często np Młyn prochowy mam zatrzymany bo saletra jest cenna i puszczam tylko wtedy gdy jest zadanie w gildyjnym i to na poczwórnej premce.
    Zmienić tylko czas rozpoczęcia gildyjnego i będzie ok.

Strona 21 z 23 PierwszyPierwszy ... 11 19 20 21 22 23 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.