Po zakończonej walce jeśli nasz generał zwycięży i pozostanie z nim co najmniej jedna jednostka następuje niszczenie budynku (obozu) wroga.
Budynki wroga w zależności od rodzaju mają różne ilości punktów życia:
Obóz bandytów: 250
Biały zamek: 250
Strażnica: 1000
Wzmocniona strażnica: 1500
Kamienna Wieża: 2000
Wieża Wiedźmy: 2000
Mroczna Forteca: 2000
Kościany Kościół: 2000
Nasze jednostki zadają różne uszkodzenia:
Generał: 120 – 120
Mistrz Sztuk Walki 450 - 500
Rekrut: 15 - 30
Ochotnik: 20 - 40
Żołnierz: 20 - 40
Elitarny Żołnierz: 20 - 40
Łucznik: 20 - 40
Wyborny Łucznik: 30 - 60
Kusznik: 45 - 90
Konny: 5 – 10
Puszkarz: 120 – 240 (posiada premię do uszkodzeń budynków i zadaje obrażenia x2).
Aby obliczyć uszkodzenia budynku w jednej rundzie należy dodać do siebie uszkodzenia wszystkich rodzajów jednostek jakie pozostaną w naszym garnizonie po zakończonej właściwej walce. Bez względu na ilość pozostałych jednostek uszkodzenia budynkom zadaje tylko jedna jednostka każdego rodzaju.
Przykład:
po zakończonej walce zostają nam:
1G 1R 1EŻ 100Pu
Możliwe obrażenia:
G: 120 - 120
R: 15- 30
EŻ: 20 - 40
Pu: 120 -240
razem:
275 – 430
taki skład zniszczy Obóz bandytów w 1. rundzie, a Wieże Wiedźmy w 5 - 6 (8) rund.
Walka 7 i 8 rund ze względu na celność naszych jednostek jest praktycznie nieprawdopodobna.
Gdyby zamiast generała był Mistrz Sztuk Walk to:
G: 450 - 500
R: 15- 30
EŻ: 20 - 40
Pu: 120 - 240
razem:
605 – 825 Wieża Wiedźmy jest zniszczona w 3 - 4 rundy.
Ilość rund oraz czas niszczenia podany jest w symulatorze w tabeli [Czas niszczenia budynków], tabela ta pojawia się tylko w przypadku gdy w symulatorze jest 100% szans na zwycięstwo.
Jak powszechnie wiadomo 1 runda trwa 20 lub 10 sekund, generał w czasie 10 sekund przechodzi 3 paliki, po wejściu generała do obozu wroga walka zaczyna się po 5 sekundach.
Animacja wyjścia z obozu trwa ok. 8-9 sekund i pojawia się jeśli na wyspie przygody pojawi się generał któregoś z zaproszonych lub wejdzie on na mapę przygody.