Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: [PORADNIK] Nimphaea - Zbiór poradników przygód - Weteran 250

  1. #1
    Osadnik
    Dołączył
    13.03.2012
    Posty
    63
    Serwer
    Kolonia

    [PORADNIK] Nimphaea - Zbiór poradników przygód - Weteran 250

    Jeśli obrazy są w za małej rozdzielczości w tym wątku, to zachęcam do wizyty na mój BLOG, gdzie można zwiększyć rozdzielczość.

    Przygody rozwiązuję w sposób alternatywny (W CELU UROZMAICENIA GRY: ABY NIE ROBIĆ PRZYGÓD W TAKI SAM SPOSÓB 1000 RAZY; DLATEGO % STRAT ODGRYWA TU ROLĘ DRUGORZĘDNĄ) do dostępnych rozwiązań przygód w poradnikach POZNAŃCZYKA, DIEKAMPFKATZE i SIEDLERVISION w oparciu o te poradniki oraz o SYMULATOR WALKI. Pozycje, z których atakuje Weteran lub Generał oznaczam jako P1, P2, P3,... itd.

    Niniejsze poradniki są bez bloków.

    Temat będzie aktualizowany o kolejne przygody oraz o poprawki do obecnych. Jeżeli przy którymś obozie ktoś widzi lepsze rozwiązanie (mniejsze straty) lub widzi jakiś błąd i dobrze byłoby go poprawić, to zapraszam do poinformowania mnie w formie komentarza w tym temacie. Umieszczę go w pierwszym wątku.

    Stosuję skróty jednostek militarnych z ang.:
    Recruit / Rekrut - R
    Militia / Ochotnik - M
    Soldier / Żołnierz - S
    Elite Soldier / Elitarny Żołnierz - ES
    Cavalry / Konny - C
    Bowman / Łucznik - B
    Longbowman / Wyborny Łucznik - LB
    Crossbowman / Kusznik - (CB) ja stosuję skrót: A (z niem. Armbrustschützen)
    Cannoneer / Puszkarz - (CAN) ja stosuję skrót: K (z niem. Kanoniere)

    Polskie skróty wg powyższej kolejności są następujące: R, O, Ż, EŻ, K, Ł, WŁ, Ku, P.

    OKRADAĆ BOGATYCH
    Spoiler




    ATAK Z ZASKOCZENIA
    Spoiler



    No. 2: 50 R + 100 C + 100 A Lost: 19 R
    No. 3: 55 R + 30 M + 65 C + 100 A Lost: 55 R + 22 M
    No. 4: 90 R + 70 C + 90 A Lost: 89 R
    No. 5: 60 R + 20 M + 70 C + 100 A Lost: 60 R + 20 M + 25K
    No. 11: 50 R + 50 C + 50 S + 100 A Lost: 50 R + 22 S
    No. 20: 50 M + 50 S + 150 A Lost: 50 M + 27 S


    WIKTOR PODSTĘPNY
    Spoiler




    DZIELNY MAŁY KRAWIEC - bez elitarnych żołnierzy i bez puszkarzy !!!
    Spoiler



    Kolejne baśniowe przygody podejmuję wg DIEKAMPFKATZE wedle plansz zalinkowanych na moim BLOGU.
    No. 16: 115 R + 42 M + 93 S Lost: 115 R + 42 M + 54 S
    No. 17: 1 Veteran: 250 S, 2 Veteran: 250 S Lost: 300 S
    albo: No. 17: 1 Veteran: 100 R + 150 S, 2 Veteran: 250 S Lost: 100R + 270 S
    No. 12/13: 1 Veteram: 250 R, 2 Veteran: 100 R + 100 M + 50 S Lost: 310 R (obóz ten można pominąć)
    No. 22: 25 M + 115 S + 110 A Lost: 25 M + 105 S


    MROCZNI KAPŁANI
    Spoiler





    DZIECI SAWANNY
    Spoiler



    Mapa i tabela w wersji powiększonej na moim blogu TUTAJ.


    WIKINGOWIE
    Spoiler




    Przygoda oparta na propozycji POZNAŃCZYKA z modyfikacją bez strat w Ochotnikach (poza obozami 9 i opcjonalnie 13).

    Ostatni obóz jest w dwóch falach:
    No. 13: 1 fala: 250 R, 2 fala: 200R + 50A, Lost: 380R

    Straty będą więc następujące, jeśli zdecydujemy się na wariant "marszu rekrutów" na ostatni obóz:
    971R + 15M

    Tutaj zamieszczam propozycję ataków z Poznańczyka (z Ochotnikami) obozów 11 i 12:
    No. 11: 11 M + 1 S + 238 A, Lost: 11 M
    No. 12: 47 M + 1 S + 202 A, Lost: 47 M

    Najlepiej atakować z pozycji P1, P2, P3, P4 i P5.
    Z pozycji P1 atak na obóz 2, następnie atak na obóz 4, żeby obóz 3 mógł przechwycić (i szybki odwrót po posiłki na obóz 4). Z pozycji P3 atak na obóz 10. Dwa obozy (9) przechwycą generała, następnie odwrót i przesunąć generała na pozycję P4. Z pozycji P5 atak na "Przywódcę Wikingów".
    Obozy: 8, 9 i 13 są obozami łączonymi.


    ZAKAZANE EKSPERYMENTY
    Spoiler



    Ostatnio edytowane przez Nimphaea ; 08.02.2015 o 02:11

  2. #2
    Osadnik
    Dołączył
    13.03.2012
    Posty
    63
    Serwer
    Kolonia

    Fale zaznaczone są ikonką generała. Jeśli jest zaznaczony 1 generał, to znaczy, że są dwie fale, w tym jedna z generałem "+1" osłabiająca przeciwnika.

    Ikonka generała znacząco się różni od ikonki elitarnego żołnierza, która wygląda tak:

  3. #3
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    27.03.2012
    Posty
    2
    Serwer
    Czarci Gaj
    atak 16 i 17 jest zbyt słaby(dzielny krawiec)
    Ostatnio edytowane przez Piotrek84 ; 16.08.2013 o 00:14

  4. #4
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    11.03.2012
    Posty
    28
    Serwer
    Kolonia
    szczerze pomysl fajny ale straty np w mroocznych masz z kosmosu twoje straty to 365r i 69k ja mam 430r. tak samo z okradac prawie 600r i do tego ponad 100ochotnikow. jak jest poradnik gdzie tracisz 780r. tak wiec pomysl niezly ale straty w tych poradnikach sa z kosmosu i przez to niezbyt warte zastosowania bo za 3k koni na wadze dostaniesz kolo 5k mieczy z brazu. a zelazne miecze przez basniowe przygody sa potwornie drogie

  5. #5
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    18.03.2012
    Posty
    2
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Poradnik do krawca nadaje się do poprawki, szczególnie atak 16 i 17.

  6. #6
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    12.04.2012
    Posty
    1
    Serwer
    Słoneczny Gród
    16 atak zamiast 35 Ż dać 93 Ż i wygrywa.
    17 atak wysyłamy 1 weterana na śmierć z 250 Ż , 2 ATAK WETERAN i też 250 Ż lecz ginie max 50 Ż .Łącznie w 17 ataku ginie nam 300 Ż

  7. #7
    Osadnik
    Dołączył
    13.03.2012
    Posty
    63
    Serwer
    Kolonia
    Dzięki fishbon!

    Meffiu - wiadomo, straty przekladają sie na coś innego, szukam innych od "ustalonych" kombinacji, a to trudne. Jeśli mniej rekrutów, to straty muszą pójść gdzie indziej. Wszystko zalezy od priorytetów naszej gospodarki. Jak ktoś idzie w rekrutów, to moja propozycja nie bedzie korzystną, a jak ktoś idzie w inne kombinacje, to moja propozycja może być punktem wyjścia do rozwinięcia na inną kombinację. Wybór zawsze jest. Podkreślam, że to są tylko propozycje stanowiące punkt wyjścia do rozwinięcia.
    Ostatnio edytowane przez Nimphaea ; 21.12.2013 o 21:14

  8. #8
    Osadnik
    Dołączył
    13.03.2012
    Posty
    63
    Serwer
    Kolonia
    Dodałem inną wersję od Poznańczyka propozycji przejścia przygody Dzieci Sawanny [por. pierwszy post w tym wątku]. Zmniejszenie ilości strat w rekrutach pożarły straty w koniach.
    Polecam także inną wersję - niemieckiego gracza OlleNudel, na bazie której oparłem własną wersję.

  9. #9
    Osadnik
    Dołączył
    13.03.2012
    Posty
    63
    Serwer
    Kolonia
    Dodałem inną wersję na bazie Poznańczyka przygody Wikingowie. Straty w tej przygodzie: 971 Rekrutów i 15 Ochotników.

  10. #10
    Osadnik
    Dołączył
    13.03.2012
    Posty
    63
    Serwer
    Kolonia
    Dodałem inną (od tych znanych) wersję "Zakazanych Eksperymentów". Bez bloków i puszkarzy. Oczywiście przy stosowaniu bloków - straty są mniejsze.

Odpowiedz w tym wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów