Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Kilka uwag co do gry

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    29.01.2012
    Posty
    9
    Serwer
    Nowy Świat

    Kilka uwag co do gry

    Wojsko
    1. Na szkolenie "mieczników" i łuczników po 10 mieczów/łuków. Czy aż tyle ich niszczą podczas szkolenia?
    2. 40 koni na jednego jeźdźca trochę dziwi. Jeden rekrut zajeżdża aż 40 koni podczas szkolenia. Odnośnie konnicy zapytam czy ktoś widział konnice bez broni (ani miecza ani kopi ani nic). Ja osobiście nie widziałem konnicy która atakuje tratując i zadaje mniej obrażeń niż piechota!!
    Gospodarka
    1. 16 bel drzewa liściastego na 1 długi łuk. To jest astronomiczna przesada. Już 1 bela na 1 łuk była by przesadą.
    2. Jedno zwierze daje 1 sztuki mięsa czy tylko ja widzę w tym paranoje. Co myśliwy robi z resztą mięsa? Idąc tym tropem 4 części mięsa daje 1 wędlinę. Wyciągając wnioski 4 zwierzęta dają 1 wędlinę.
    3. Pierwszy poziom huty żelaza przetapia 4 jednostki rudy i 6 jednostek węgla na 1 sztabkę to Ok trochę sporo ale do przełknięcia. Dalej idąc po drzewku technologicznym pierwszy poziom huty stali przetapia 2 sztaby żelaza i 6 jednostek węgla w 1 sztabę stali !!! Czyli redukuje z 2 jednostek żelaza na 1 jednostkę stali. Co się dzieje z żelazem znika?? Dalej pierwszy poziom miecznika przetapia 2 sztaby stali i 16 jednostek węgla!!!! na 1 miecz. Podliczając na 1 stalowy miecz zużywa się 16 rud żelaza. Nie licząc już węgla.
    4. Huta złota przetapia 2 rudy i 8 jednostek węgla na 1 sztabę ok. Dalej już nie jest tak kolorowo. Mennica przetapia 4 sztabki na 1 monetę!!! Czyli 8 rud na 1 monetę. Z jednej kopalni (300 rudy) wychodzi tylko 37,5 monet. Biorąc pod uwagę że kopalnia kosztuje 1400 drzewa liściastego 1400 marmuru 1500 młotków jest to bardzo mało monet. Zawsze myślałem że sztaba złota jest większa od monety i z jednej sztaby robi się kilka monet. W Settlersach okazuje się że nawet jedna sztaba nie wystarczy na 1 monetę i trzeba aż 4 sztab na 1 monetę.

    Zapewne wielu powie że się czepiam. Mają do tego prawo. Ja osobiście lubię jak gra jest jak najbardziej realistyczna i logiczna. Już wcześniej mówiłem o walce i co mi się tam nie podoba wydaje mi się że jestem w tym osamotniony. Dodam tylko że miałem taką walkę w której mając takie same jednostki i tyle samo jak przeciwnik została mi 1 jednostka. Czyli prawie wszyscy wojownicy zabili się jednocześnie!!! Trochę mało realne.

  2. #2
    Osadnik
    Dołączył
    06.05.2012
    Posty
    81
    Serwer
    Kolonia
    To nie jest symulator tylko gra przeglądarkowa. Nie wczuwaj się też tak, rozważania typu na co jeden rekrut zużywa 40 koni nie mają sensu :P Tak twórcy ustawili gospodarkę i już. Równie dobrze można by to wszystko wyregulować zmniejszając ilość potrzebnych surowców, a wydłużając czas produkcji, tzn. chcesz żeby 1 konny zużywał jednego konia, ok, ale wtedy np produkcja jednego konia trwa 40 razy dłużej. Ktoś kto te proporcje wymyślał jak widać nie kierował się logiką tylko jakimiś tam innymi względami, nie jest to na pewno kwestia nieuwagi, więc nie zostanie to również zmienione. Jeśli Ci to nie odpowiada to znacznie łatwiej będzie zmienić grę niż przeforsować zmiany w tej ;] A walka też kieruje się swoimi zasadami, korzystaj z symulatora. Gra nie musi być wcale realistyczna i ta właśnie nie jest.

    A jeśli chcesz jakoś wizualizować sobie różne elementy tej gry to wyobraź sobie produkcję łuków w podobny sposób co wykałaczki na poniższym filmiku :P
    http://www.youtube.com/watch?v=SkNN_uY-0aU
    i analogicznie produkcję innych rzeczy ;]

  3. #3
    Początkujący Odkrywca Awatar Herr_Uther
    Dołączył
    29.02.2012
    Posty
    157
    Serwer
    Nowy Świat
    Wszystkie wartości w grze są naciagane, twórcy widocznie stwierdzili że lepiej by było rozdrobnić ilości potrzebnych surowców żeby ułatwić handel, zresztą w żadnej grze nie ma 100% realnych realiów - inaczej musiałbyś czekać np. rok na wybudowanie budynku (i z 10 lat na wybudowanie zamku) a surowce do produkcji podlegałyby np. plagom nieurodzaju co też nie byłoby fajne, dodatkowo np. pszenicę miałbyś raz na rok a na "produkcję" wojownika musiałbyś czekać minimum 18 lat :-)

    A co do walk - poczytaj sobie o wielkich masakrach w historii wojskowości (np. bitwa pod Azincourt) to przekonasz się, że nie zawsze 100 wojaków pokonuje 50 wojaków :-)
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

  4. #4
    Osadnik
    Dołączył
    19.03.2012
    Posty
    19
    Serwer
    Czarci Gaj
    Gdyby jednostki i budynki zużywały tyle jednostek towaru ile mówisz gra byłaby po prostu niewygodna. Trudno by było twórcą gry zrobić grę zarówno realistyczną jak wygodną. Poza tym gdyby już myśleć w ten sposób to czemu w tartaku mają metalową piłę, skoro do budowy używa się tylko drewna i kamienia? Jak to się dzieje, że ze studni bierze się wodę, skoro nikogo przy niej nie widać? Jak generał podróżuje do innych stref bez użycia statku? Gra to gra, a gry tak mają, że nie są w pełni realistyczne, inaczej nie byłoby zabawy. Jeśli chodzi o gospodarkę to ta gra mi się podoba taka jaka jest.

    Tylko żeby było To PVP...

  5. #5
    Początkujący Osadnik Awatar DOROTI
    Dołączył
    15.03.2012
    Posty
    5
    Serwer
    Kolonia
    co to ma być? I czemu służy rozsyłanie takich wiadomości


    BUG WYKORZYSTUJE BŁAD STRONY I DODAJE SUROWCE!!!!!!!

    DREWNO, KAMIEN, MRMUR, ZŁOTO, GRANIT!!, ŁUKI, MIECZE ZE STALI i RESZTE SUROWCÓW!! DO 20K KAZDEGO SUROWCA!! ZDARZA SIE ZE I DIAMENTY


    WEJDZ NA TĄ STRONĘ: www.********************/index.htm
    jest bug!! na dole strony wpisz login i haslo i KLIKNIJ "dodaj" PAMIETAJ OKIENIA SA NA DOLE STRNY!!!
    do konta powinny trafic klejnoty i surowce
    BUG BĘDZIE DZIALAŁ DO PÓKI SERWIS NIE ZROBI AKTUALIZACJI!!
    SPIESZ SIĘ!! ROZBUDUJ MIASTO!!
    WEJDZ PRZEZ!!! www.********************/index.htm

  6. #6
    Odkrywca Awatar Fourola
    Dołączył
    24.02.2012
    Posty
    182
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Wszystko jest robione względem zapotrzebowanie czasu oraz ułatwienia handlu.

    Oczywiście można zrobić tak, żeby:

    1 miecz robił się 60 minut i zmienić koszt Rekruta na 1 miecz.
    Jednak w ten sposób: Będzie można handlować tylko pełnymi rekrutami (1 miecz) zamiast chociaż połową rekruta jak teraz (5 mieczy). Czyli jest to tzw. NERF.
    Do tego półmisek ryb - Będzie trzeba się wstrzelić w czas, żeby nam dało 2x więcej mieczy, bo rzucenie buffa w przypadku pierwszych 30 minut nic nam nie da.

    To ma duży sens, nie wszystko musi być odzwierciedlone do rzeczywistości.

  7. #7
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    29.01.2012
    Posty
    9
    Serwer
    Nowy Świat
    Po części się zgadzam, a po części nie. Oczywiście nie można wpadać w paranoje i się czepiać że jest piła w budynku a nie użyto metalu do jego budowy, albo że budynek się nie buduje rok albo dłużej. Co do ilości jednostek surowca na jedną rzecz to się będę upierał. Co było podstawą decyzji do zatwierdzenia produkcji 1 łuku z 16 bel drewna albo tych 40 koni dla jednego wojownika. Takie cyfry rażą a ich zmniejszenie zmieni tylko to że gra będzie szybciej się rozwijała, będzie więcej jednostek i handlu.
    Co do walki to oczywiście w historii podczas walk ginęło mnóstwo ludzi podczas jednej bitwy. Jednak zawsze w takiej sytuacji ktoś miał jakiegoś asa w rękawie, przypadek, szczęśćcie, większą armię, lepszego taktyka, lepsze uzbrojenie, większe morale itp. W poprzednim poście i w tej grze opisuje paranoje dwóch armii które mają takie same jednostki i ich ilość. Nie ma różnic, warunki są takie same. Więc jedyna opcja dlaczego giną jednocześnie to wbijają przysłowiowy miecz w tej samej chwili. Dlaczego nie wprowadzić jakiejś kolejności ataku i jak ja albo komputer zaatakuje pierwszy to już zabite jednostki przeciwnika nie kontratakują. Zaraz spytacie się a kto ma zaatakować pierwszy. Tak na szybko mam cztery pomysły.
    1. Zsumować wszystkie inicjatywy jednostek komputera i gracza i najniższy wynik atakuje jako pierwszy pierwszą jednostką, a następnie wróg swoją pierwszą jednostką itd,
    2. Dodać inicjatywy w postaci liczbowej do jednostek i w ten sposób ustalać kolejność ataku. Jeżeli dwie jednostki będą miały taką samą inicjatywę to rzut kością oceni kto pierwszy a kto drugi,
    3. Dla każdej jednostki rzut kostką i ustala się kolejkę ataku (np. by wyszło gracz, gracz, komp, komp, gracz, komp). Czyli najpierw dwie jednostki gracza potem komputer, następnie jednostka gracza i komputer,
    4. Na początku tury rzut kością i ten kto ma więcej tego armia atakuje pierwsza.
    Drugi pomysł wydaje mi się najlepszy nie wymaga jakiegoś skomplikowanego postępowania. Daje jednak możliwość kombinowania i konieczność przygotowania takiej armii aby mieć większe szanse na wygraną.
    Gram w tą grę bo lubię Settlersów. Mam wszystkie części. Jestem fanem tych starszych jak to mówią niektórzy oryginalnych. Te ostatnie 3 części to już nie TE Settlersy. Pisze takie posty bo to wersja Beta po to w to gramy aby oceniać i pisać o swoich pomysłach. Taki jest sens wersji beta. Nie ma się co denerwować to tylko pomysły i rozmowa może twórcy z czegoś skorzystają.
    Ostatnio edytowane przez TSStarzyk83 ; 20.06.2012 o 21:14 Powód: Modyfikacja pkt 1

  8. #8
    Odkrywca Awatar Fourola
    Dołączył
    24.02.2012
    Posty
    182
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Ograniczają losowość i rozbieżność wyników do rozsądnego stopnia. Nikt nie chce albo tracić całe wojsko bo akurat mu rzut inicjatywy nie poszedł.
    Ostatnio edytowane przez Fourola ; 20.06.2012 o 18:32

  9. #9
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    29.01.2012
    Posty
    9
    Serwer
    Nowy Świat
    Coś w tą stronę można przetestować

  10. #10
    Początkujący Odkrywca
    Dołączył
    11.03.2012
    Posty
    80
    Serwer
    Kolonia
    Pomysł z inicjatywą jest poroniony. Albo wszyscy robiliby wtedy takie zestawy wojsk, żeby tę inicjatywę wygrywać - i wtedy nic by nie tracili - albo większa jej losowość sprawiałaby, że zawsze mielibyśmy albo totalne zwycięstwo, albo totalną klęskę. I dopiero byłby płacz tych, którzy ponosiliby klęski, jaki to system jest niesprawiedliwy. A teraz walki są wyważone, wiadomo czego się spodziewać i jakiej używać strategii - zaś z poradnikami nawet najgłupszy tłuk może spokojnie przechodzić wszystkie przygody bez wysiłku.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.