Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: [Poradnik] Przygoda - Na końskim grzbiecie

  1. #1
    Początkujący Odkrywca
    Dołączył
    21.01.2012
    Posty
    361
    Serwer
    Nowa Ziemia

    [Poradnik] Przygoda - Na końskim grzbiecie

    Poziom trudności: 2/10
    Czas trwania: 2 dni
    Ilość graczy: 1
    EXP: 7230








    Z miejsca lądowania przestawiamy garnizon w miejsce oznaczone jako G2. Stamtąd atakujemy obozy 1 i 2. Potem przestawiamy się dalej, w kolejności podanej w spisie.
    Przy ataku na obóz 3 garnizon musi być dokładnie w miejscu jak pokazane jest na mapce taktycznej. Upewnij się, że nie przechwycą generała obozy po bokach.
    Obozy zaznaczone na pomarańczowo można blokować. Opis jak to zrobić podany jest niżej. Potrzeba posiadać nim. 2 garnizony. W spisie podane są ataki, jeśli nie zdecydujesz się na blokowanie.

    Przykład: (70N + 40WK) [47R + 153Ż (47R)]
    Oznacza to, że w obozie jest 70 Nomadów i 40 Włóczników konnych. Zostało wysłane 47 Rekrutów i 153 Żołnierzy, maksymalna strata to 47 Rekrutów




    Wersja ze zwykłym generałem (200 jednostek)
    HOOVER

    Spoiler


    G2

    1 obóz: (70N + 40WK) [47R + 153Ż (47R)]
    2 przywódca: (70N + 20K) [47R + 153Ż (47R)]

    G3

    3 przywódca: (60N + 40WK + 60St) [42R + 158Ż (42R)]

    G4

    4 obóz: (70N + 40KG) [70R + 130Ż (69R)]

    G2

    5 przywódca: (90KG + 10 WB) [40R + 90Ł + 70WŁ (40R + 90Ł)]

    G5

    6 przywódca: (80WK + 120 St) [79R + 121Ż (79R)]
    7 przywódca: (90N + 90St) [40R + 27Ż + 133WŁ (36R)]

    G6

    8 obóz: (30KG + 40ŁK) [70R + 130Ż (70R)]

    G7

    9 przywódca: (60N + 75ŁK) [130R + 70Ż (111R)]




    Razem:
    [~550R + 90Ł + 133WŁ + 158Ż] (~541R + 90Ł)]

    Z blokowaniem:
    [~410R + 90Ł + 133WŁ + 158Ż] (~404R + 90Ł)]

    (thx, VIPERcom & xarexs za wykrycie błędów)



    Wersja ze zwykłym generałem (200 jednostek)
    Bronus

    Spoiler


    U mnie tak to wyglądało (walczyłem czym miałem) i jakoś szczególnie gorzej nie wyszło.
    1 obóz: (70N + 40WK) [158R + 42O (42R)]
    2 obóz: (70N + 20K) [116R + 60O + 14Ż (45R)]
    3 obóz: (60N + 40WK + 60St) [117R + 69O + 14Ż (43R)]
    4 obóz: (70N + 40KG) [120R + 66O 14Ż (63R)]
    5 obóz: (90KG + 10 WB) [150R + 31O + 19Ż (147R)] - 10 rund się kotłowali z byczkami
    6 obóz: (80WK + 120 St) [85R + 71O + 15Ż + 29Ł (72R + 29Ł)] - łucznicy jako mięso armatnie
    7 obóz: (90N + 90St) [40R + 136WŁ +24K (37R)]
    8 obóz: (30KG + 40ŁK) [76R + 71O + 14Ż (66R)]
    9 obóz: (60N + 75ŁK) [108R + +71O + 16Ż + 5Ł (102R + 5Ł)] - łucznicy jako mięso armatnie

    Zamieściłem to głównie po to aby pokazać, że można to zdobyć nie mając armii 150 szt. żołnierzy - drogich żołnierzy. Można z powodzeniem zastąpić ich Ochotnikami.
    W tej przygodzie generalnie łucznicy są zbędni - jedynie w jednej bitwie przydają się WŁ. Gdybym nie posyłał łuczników jako mięso armatnie, to bilans przygody byłby jeszcze lepszy. Uważam, że puszczanie 90 łuczników na obóz nr 4 to zbyteczna rozrzutność - chyba najlepszy zestaw to 150R + 50Ż.
    Nie wiem skąd, ale w czasie przygody w zasobach pojawiali mi się kilkakrotnie po 3, 5 a raz 10 szt osadników (nawróceni łotrzy)
    Obóz nr 5 zostawiłem sobie na sam koniec - jest on zdecydowanie najtrudniejszy.
    Mając odpowiednie zasoby wojska można spowodować, że straty będą mniejsze. Jak przygodę przeplatałem świętami wielkanocnymi i stąd czasem nielogiczny skład wojska był posłany - w końcu to tylko zabawa.



    Wersja z Weteranem (250 jednostek)
    LiuKhongSun

    Spoiler


    Również robiłem z weteranem, bez zwykłych łuczników oraz z blokowaniem i straty wyniosły ~400R. Dzisiaj zrobię po raz kolejny przygodę to podam dokładne straty.

    Ogólnie nic odkrywczego z tymże przygodę robiłem bez łuczników oraz z użyciem Weterana + blokowanie obozu nr 4 i 8:

    1. Obóz: (70N + 40WK) [45R + 205Ż (44R)]
    2. Przywódca: (70N + 20K) [45R + 205Ż (44R)]
    3. Przywódca: (60N + 40WK + 60St) [45R + 205Ż (39R)]
    5. Przywódca: (90KG + 10 WB) [130R + 120Ż (122R)]
    9. Przywódca: (60N + 75ŁK) [100R + 150Ż (93R)]
    6. Przywódca: (80WK + 120 St) [40R + 210Ż (34R)]
    7. Przywódca: (90N + 90St) [40R + 10Ż + 200WŁ (32R)] - nie miałem więcej WŁ stąd 10Ż

    Łączne straty 408R





    Spamowanie rekrutami

    Możliwe jest również atakowanie samymi rekrutami, jednak straty są znacznie większe. Atakujemy obozy w kolejności podanej na obrazku. Za każdy razem wysyłamy po 200 rekrutów (250 w przypadku użycia Weterana). Podaję więc tylko maksymalne, możliwe straty.


    Bez Weterana (200 jednostek)

    1 obóz: [48R] 2 obóz: [48R] 3 obóz: [59R] 4 obóz: [70R] 5 obóz: [Możliwa strata wszystkich rekrutów przy pierwszym uderzeniu! ~184R] 6 obóz: [104R] 7 obóz: [56R] 8 obóz: [69R] 9 obóz: [128R]

    Razem:
    [~840R (max 766R)]



    Z Weteranem (250 jednostek)

    1 obóz: [48R] 2 obóz: [48R] 3 obóz: [45R] 4 obóz: [70R] 5 obóz: [133R] 6 obóz: [68R] 7 obóz: [38R] 8 obóz: [69R] 9 obóz: [97R]

    Razem:
    [~770R (max 616R)]




    Blokowanie

    Z garnizonu G4 wysyłamy na obóz 4 generała z jednym rekrutem. Gdy dojdzie do miejsca jak na obrazku, wysyłamy z garnizonu G2 generała na obóz 5.



    Z garnizonu G6 wysyłamy na obóz 8 generała z jednym rekrutem. Gdy dojdzie do miejsca jak na obrazku, wysyłamy z garnizonu G7 generała na obóz 9.



    Blokowanie obu obozów pozwoli nam zaoszczędzić ok. 137 rekrutów.



    Możliwy drop:





    Drop graczy

    Spoiler
    Mój drop:




    Drop gracza "malodobry":


     

    Drop gracza "Bronus":




    Drop gracza "Rodosik":




    Drop gracza "Poznańczyk":




    Drop gracza "LazurowyGaj":






    Oznaczenia naszych jednostek:

    Rekrut [R]
    Żołnierz [Ż]
    Łucznik [Ł]
    Wyborowy łucznik [WŁ]

    Oznaczenia i opis jednostek przeciwnika:

    Nomada [N]
    punkty zdrowia: 30
    uszkodzenia: 10-20
    celność: 60%
    inicjatywa: zwykła

    Katafrakt [K]
    punkty zdrowia: 20
    uszkodzenia: 90-90
    celność: 100%
    inicjatywa: pierwszy atak
    umiejętności: atak na najsłabszy cel

    Włócznik konny [WK]
    punkty zdrowia: 20
    uszkodzenia: 5-20
    celność: 90%
    inicjatywa: pierwszy atak
    umiejętności: atak na najsłabszy cel

    Strzelec [St]
    punkty zdrowia: 20
    uszkodzenia: 20-40
    celność: 80%
    inicjatywa: ostatni atak

    Konna gwardia amazońska [KG]
    punkty zdrowia: 20
    uszkodzenia: 40-60
    celność: 90%
    inicjatywa: pierwszy atak
    umiejętności: atak na najsłabszy cel

    Wściekły byk [WB]
    punkty zdrowia: 2000
    uszkodzenia: 120-120
    celność: 100%
    inicjatywa: pierwszy atak

    Łucznik konny [ŁK]
    punkty zdrowia: 20
    uszkodzenia: 30-40
    celność: 90%
    inicjatywa: pierwszy atak
    umiejętności: atka na najsłabszy cel
    Ostatnio edytowane przez MOD_Deirdre ; 24.08.2012 o 15:53 Powód: wycięto poradnik Poznańczyka na jego prośbę

  2. #2
    Poznańczyk
    UWAGA WAŻNE Informacja:
    • Od teraz ścieżka jaką podąża generał jest zawsze taka sama, jak ta wytyczona za pomocą podglądu.
    • Od teraz generał podąża bezpośrednio do celu.


    OBECNE WERSJE PORADNIKÓW NIE SĄ AKTUALNE PO ZMIANACH

  3. #3
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    02.03.2012
    Posty
    6
    Serwer
    Nowy Świat
    Dzisiaj przeszłam te przygode juz po zmianach :

    1. Obozy 1 i 2 - bez zmian
    2. Obóz 3 należy atakować z innej pozycji G3, poniżej skał nieco na lewo (teraz dokładnie jest pokazane jak generał będzie szedł wiec trzeba patrzeć czy gienek przejdzie dokładnie miedzy strefami oddziaływania omijanych obozów.
    3. Obozy 4 i 5 - atak na 5 należy pościć nieco później, jak generał blokujący wyraźnie minie granicę między strefami
    4. Obóz 6 - przed atakiem na obóz nr 6 należy zniszczyć omijany obóz - nie da się ostawić garnizonu tak, by dało się ten obóz ominąć. Wojsko : 45 r+ 205Ż straty ok 30r
    5. Obóz 7 bez zmian
    6. Obozy 8 i 9 . Weterana należy pościć dużo później, mniej więcej w momencie gdy blokujący gienek jest na granicy między strefami.

    Innymi słowy zmieniło się niewiele : straty dodatkowe to jakieś 30 r wiec nadal jest to jedna z najłatwiejszych przygód.

  4. #4
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    30.01.2012
    Posty
    18
    Serwer
    Nowa Ziemia
    zrobilem ta przygode przed chwila

    na dole na obozie 9 nie udalo mi sie zagrac blokiem i musialem najpierw rozwalic oboz chroniacy przywodce (akurat mialem 60 lucznikow do stracenia, dodatkowo puscilem 80 rekrutow i reszte zolnierzy - straty wszyscy lucznicy oraz kilku rekrutow)
    na obozach na gorze trzeba zagrac inaczej
    najpierw ustawiamy obozy jak na rysunku i gramy z blokiem na obozie A (1 rekrut do bloku i normalny atak na przywodce 7 )
    kolejnosc dzialan:
    1. z obozu 2 puszczamy atak na przywodce B (komplet wojska)
    2. w momencie kiedy general bedzie w okolicach czerwonej kropy wypuszczamy blok z obozu 1 na oboz A
    http://imageshack.us/f/14/blok1l.jpg/

    pozniej przestawiamy generala na gore (maksymalnie jak sie da) i atakujemy bezposrednio przywodce
    http://imageshack.us/f/845/atakna.jpg/
    Ostatnio edytowane przez hesar1975 ; 06.07.2012 o 16:35 Powód: poprawki

  5. #5
    Poznańczyk
    http://forum.thesettlersonline.pl/th...ll=1#post36740

    poradnik z blokami na nowym sposobie chodzenia

  6. #6
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    22.03.2012
    Posty
    12
    Serwer
    Czarci Gaj
    Dark thx za pokazanie miejsca na atak g3

  7. #7
    Osadnik
    Dołączył
    24.03.2012
    Posty
    43
    Serwer
    Kolonia
    G3
    obok jak postawimy obóz też się uda bezpośrednio walnąć, z twoim miejscem miałem chyba ciut problemu, ale to może być spowodowane lagami



    Blok na 9 obóz

    Uważam że łatwiej mi blokować moim sposobem, wysyłamy z Bloku generała zwykłego 1 R, a na atak Weterana
    Atak i blok wysyłamy jednocześnie zaczynając od bloku.




    PS: Blok obok 7 obozu moim skromnym zdaniem jest bardzo dobry, sam bym nie wpadł na taki pomysł, próbowałem blokady podczas ataku na 6 obóz :P

    Gratki dla osoby która wymyśliła bloka (brawo)
    Ostatnio edytowane przez Juby018 ; 10.07.2012 o 08:23 Powód: nowy scren
    4 Propozycje - Propozycja na zastępstwa, urlopy, dzielenie łączem i stały dostęp do konta.
    Surowce Kopalniane - Propozycja zmiany surowców kopalnianych
    Marmurem i kamieniem - Propozycja wbudowana możliwości usuwania tymczasowego bloku surowca marmuru i kamienia
    Paczki produkcyjne, łączenie przygód - Propozycja mająca na celu zwiększenie paczek produkcyjnych i łącznie przygód w gwiazdce.

  8. #8
    Osadnik
    Dołączył
    27.05.2012
    Posty
    106
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Poniżej przedstawiam ustawienie, które gwarantuje udany blok 1 rekrutem na obóz 8



    Sory, że już bez obozów, ale zdjęcie "z" troche mi ucięło
    Z górnego obozu wypuszczamy generała w 1 rekrutem, i natychmiast po nim wysyłamy armie na obóz 9 z drugiego obozu (tego w krzakach)
    130 rekrutów i 70 żołnierzy wystarczy.
    @edit
    Bardzo dobry blok przy obozie 7 opisany jest przez użytkownika hesar1975 na 4 stronie, oczywiście z 1 rekrutem (bo tego nie dodał), ale ważne że działa
    Ostatnio edytowane przez konkur4 ; 11.07.2012 o 12:19

  9. #9
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    16.04.2012
    Posty
    2
    Serwer
    Kolonia

    z tego miejsca zdjąłem obóz nr.3 , z mapki nie da rady już:P

  10. #10
    Osadnik
    Dołączył
    27.05.2012
    Posty
    106
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Żeby nie było już wątpliwości:
    - atak na obóz 3, umiejscowienie obozu:


    - blok 1 rekrutem obozu 8 i atak na obóz 9, atakującego wysyłamy natychmiast po blokującym:


    - blok na obóz 4 i atak na 5, z górnego wysyłamy 1 rekruta i natychmiast po nim wojsko na obóz 5:


    - blok i atak na obóz 7 podany jest tu

    Oczywiście ilość wojsk potrzebna do zniszczenia obozów przywódców się nie zmienia i jest podana na 1 stronie

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów